• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,05
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,05
  • 04.12.13, 13:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Swedbank: kasutatud autosid tuuakse sisse vähem

Kui uute sõidukite registreerimise maht on igati ootuspärane, siis märkimisväärselt on vähenenud esmaselt arvele võetud kasutatud autode hulk, ütles Swedbanki autosektori juht Marko Kiisa.
Novembris võeti Eestis arvele tavapärane ja ootuspärane hulk uusi sõidukeid – 1577. Seda on vaid 17 võrra enam kui eelmisel aastal samal kuul; 11 kuuga kokku on registreeritud 18693 uut sõiduautot ehk vaid 1,7% enam kui eelmisel aastal, kommenteeris Kiisa.
"Ka sel kuul oli tuntav osa paaril suurel riigihankel – riigiasutustele anti novembris üle kokku 61 sõidukit. See aitas taas kergitada Škoda Octavia populaarseimaks mudeliks 110 sõidukiga," rääkis Kiisa. Škodale järgnesid Honda CR-V 93 ja Renault Clio 68 sõidukiga. Markide kokkuvõttes troonis novembris taas Toyota 231 autoga, järgnesid üsna võrdsed Škoda ja Renault vastavalt 183 ja 173 sõidukiga.
Kui uute sõidukite registreerimise maht on Kiisa sõnul igati ootuspärane, siis uudis on seekord hoopis kasutatud autode turult: nimelt vähenes novembris riiki sissetoodatavate ja siin esmaselt arvele võetavate kasutatud sõidukite hulk märkimisväärselt. "Vaadates selle aasta dünaamikat, siis võiks tavapäraseks pidada vähemalt 2600 kasutatud sõiduki igakuist lisandumist meie registrisse. Nii võeti näiteks veel oktoobris esmaselt arvele 2904 ja septembris 2559 kasutatud autot, kuid novembris vaid 2161 tükki," selgitas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul võib selle põhjustajaks pidada asjaomaste ametkondade teravdatud tähelepanu kogu valdkonnale ning ilmselt võib öelda, et kasutatud autode sissetoomine võib hämarate maksuskeemide kasutamise arvelt veelgi väheneda.
"Loodame, et firmaautode maksumuudatuste kavandamise kõrval jätkub just kasutatud sõidukite turu korrastamine sama energiaga, kuna sellest on võita paljudel – riik vähendab maksuauku, ostjaskond võiks hakata eelistama uusi ja säästlikumaid sõidukeid ning Eesti autopargi keskmine vanus võiks tänu sellele jõudsasti vähenema hakata, mis kaudselt mõjutab kasvõi üldist liiklusohutust," kommenteeris Kiisa.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele