Tarbijakaitseamet, maanteeamet ning maksu- ja tolliamet kontrollisid mullu maist tänavu jaanuarini ühiselt 41 kasutatud autode müügiga tegelevat ettevõtet ja 156 sõidukit. Üle poolte autode puhul avastasid ametid rikkumisi.
Maksuamet alustas ühisprojekti käigus 19 kasutatud autode müügiga tegeleva ettevõtte suhtes maksumenetlust, mille käigus võrdles amet deklaratsioonide järgi kuue kuu keskmisi näitajaid enne ja pärast kontrolli alustamist.
Ameti kontrolliosakonna juhtivrevidendi Siim Tamme sõnul näitas võrdlus, et 12 ettevõtte maksmisele kuuluva käibemaksu summa tõusis keskmiselt 89% ning 11 firma tööjõumaksude summa keskmiselt 39%.
"19 kontrollitud ettevõttest kaheksal kasvas ka töötajate arv. Kontrolli alustamise järgselt kasvas 19 ettevõtte maksude laekumine keskmiselt 40%. See tulemus näitab ilmekalt, milline maksukäitumine iseloomustab osasid ettevõtteid kasutatud autode müügi sektoris. See valdkond jääb meie kõrgendatud tähelepanu alla ka sel aastal," märkis Tamm.
Tarbijakaitseamet ja maanteeamet tuvastasid ühiskontrollis 263 rikkumist. Mõnel sõidukil oli mitu puudust. Peamised rikkumised seisnesid selles, et:• läbisõidumõõdiku näit ei vastanud tegelikkusele;• autol puudus reklaamitud varustus; • auto oli avariiline, kuid selle kohta info puudus;• auto müügikuulutuses oli müüja juriidiline isik, reaalselt müüs autot eraisik.
"Positiivse algatusena oleme täheldanud, et ettevõtjad on klientide usalduse tõstmiseks ja konkurentsieelise loomiseks hakanud tegema müüdava kasutatud auto turvalisuskriitiliste sõlmede eelkontrolli ning hakanud sellest teavitama ka müügiinfos," ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Ta avaldas lootust, et sellist infot saab lähiajal näha ka autode ostu-müügiportaalides. Ta lisas, et ainult ettevõtjatest sõltub see, milliseks kujuneb kasutatud autode turu uus kvaliteet.
Eesti registris olevate sõidukite andmete avalikustamisse on panustanud ka riik. "Alates selle aasta algusest on võimalik maanteeameti kodulehel tasuta tutvuda konkreetse sõiduki tehniliste ja ajaloo andmetega, mis vähendab oluliselt "auto ilusamaks rääkimise" riski," selgitas maanteeameti peadirektori asetäitja Lauri Lugna.