• OMX Baltic−0,81%305,81
  • OMX Riga−0,18%892,62
  • OMX Tallinn−0,31%2 080,49
  • OMX Vilnius−0,38%1 198,34
  • S&P 500−0,27%6 022,24
  • DOW 300,00%42 865,77
  • Nasdaq −0,5%19 615,88
  • FTSE 100−0,11%8 854,85
  • Nikkei 225−0,65%38 173,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • OMX Baltic−0,81%305,81
  • OMX Riga−0,18%892,62
  • OMX Tallinn−0,31%2 080,49
  • OMX Vilnius−0,38%1 198,34
  • S&P 500−0,27%6 022,24
  • DOW 300,00%42 865,77
  • Nasdaq −0,5%19 615,88
  • FTSE 100−0,11%8 854,85
  • Nikkei 225−0,65%38 173,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • 15.07.13, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eduka veebipoe loomine eeldab omaette projekti

E-poodide pidajad võib jagada kahte gruppi: ühed müüvad kaupa ainult internetis ja teised tegutsevad korraga nii jaekaubanduses kui ka e-kanalis.
Tüüpiline e-kaubandusega alustamise viis on tegutseva poe laienemine internetti.
Alustava e-poe esimene ohumärk on see, kui tellimuste täitmine ja klienditeenindus määratakse tavapoe töötaja lisaülesandeks. Kui tema põhitöö on poodi külastavate klientide teenindamine, jääb e-pood sageli vaeslapse ossa. Poetöö kõrvalt ei ole võimalik vastata telefonikõnedele, kirjadega tegeletakse alles hilisõhtul ning kauba tarneaeg venib lubatust pikemaks, sest tellimuste pakkimiseks ja teelesaatmiseks polnud päeval aega.  Juhtub, et klient jääb tellitud kaubast üldse ilma, sest toode on päeva jooksul poes maha müüdud ning õhtul selgub, et teele saata pole midagi.
Usaldus võib kaduda. Säärase suhtumisega on lihtne kahjustada e-poe usaldusväärsust, sest  internetist ostev tarbija on kaalutlevam kui tavapoe külastaja. Ta teeb enne ostu põhjaliku eeltöö – kontrollib müüja tausta foorumitest, sõprade käest, Facebookist. Teiste klientide negatiivsed hinnangud võivad müügile juba ette hävitavalt mõjuda. Kord  kaotatud usaldust pole turunduskampaaniatega võimalik tagasi osta ning  poe uuesti ülestöötamine võib võtta aastaid. Seega – tee seda, mida lubasid, ja võida usaldus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Edukalt jaekauplust juhtinud inimene mõistab, et ­e-pood tegutseb täiesti teistsugusel turul. Selgeks tuleb õppida mõisted nagu SEO, SEM ja konversioonimäär. Igapäevaseks tööriistaks saavad analüütikavahendid, et mõista, mis veebipoes tegelikult toimub.  Algab tihe suhtlus IT-arenduspartneri ja logistikafirmadega. Lisaks on vaja e-kanalile sobivat turundust. Jaekaubanduse kogemus tuleb küll kasuks, kuid sellest ei pruugi piisata eduka e-poe käivitamiseks.
Risk mitmeks aastaks. E-kaubandusega alustav firma peab olema valmis riskima ja investeerima nii raha kui ka inimressurssi mitme aasta vältel. Ettevõtte juhtkonnal tuleb aga esmalt läbi mõelda, mis on e-poe eesmärk. See võib aidata pakkuda laiemat kaubavalikut või hoida kokku tööjõukuludelt. Firma võib pärast e-poe loomist vajada vähem kauplusepinda ja võit tekib üürikulude vähenemisest. Või soovitakse e-poega toetada tavapoodi ja panna nad koos toimima nii, et üks ei saa teiseta ning seeläbi suureneb mõlema kasumlikkus?
Seega ei ole veebipoe loomine emotsiooniotsus. E-poe käivitamine ja kasumlikult tööle panemine on keerukas projekt, mida pole võimalik teha tavapoe juhtimise, turunduse või raamatupidamise kõrvalt.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele