• OMX Baltic−0,55%300,72
  • OMX Riga−1,09%877,2
  • OMX Tallinn−0,14%2 064,06
  • OMX Vilnius0,04%1 193,01
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,46%8 802,56
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,03
  • OMX Baltic−0,55%300,72
  • OMX Riga−1,09%877,2
  • OMX Tallinn−0,14%2 064,06
  • OMX Vilnius0,04%1 193,01
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,46%8 802,56
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,03
  • 15.10.13, 10:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kohalikud: Rail Baltic ohustab Tuhala nõiakaevu

Karstiala läbiv raudteekoridor võib põhjustada tõsiseid keskkonnaprobleeme ning seab ohtu põhjavee kvaliteedi ja jätaks kuivaks Tuhala nõiakaevu, leiavad kohalikud elanikud.
Karstiala on tundlik igasugusele sekkumisele, ehitusega kaasnevad keskkonnakahjud võivad osutuda korvamatuks, jättes kuivaks lähipiirkonnas loetletud tuhatkond kodukaevu, muuhulgas Tuhala nõiakaevu.
Tuhala looduskeskuse juht Ants Talioja ütles, et uue raudteekoridori kulgemine üle Nabala karstiala loob eeldused nõiakaevu lähedal ligi 2200 ha lubjakivimaardla avamise tarvis sinna ka kohaliku tähtsusega raudtee lisamise. Kaevamine selles piirkonnas võib tema sõnul segi lüüa veesüsteemi Ülemiste järvest kuni Mahtra soostikuni.
Nabala Keskkonnakaitse ühingu juht Tanel Otsa sõnul ei ole raudteekoridori planeerimisel neid seisukohti seni arvestatud. Ka pole tema väitel esitatud ühtki tõsiseltvõetavat argumenti, miks Rail Baltic ei võiks kulgeda Tallinnast mööda praegust raudteekoridori. „AECOMi tasuvusuuringus on välja pakutud kõige otsesema ja odavama variandina olemasolev Tallinn-Pärnu suunaline raudteekoridor. Nii näemegi lätlaste eeskujul täna võimalusena kasutada olemasolevaid trasse, mis ei seaks ohtu loodusväärtusi ja kus sotsiaalne infrastruktuur on juba välja arenenud raudteest sõltuvalt,“ lausus Ots.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele