Võigemast mängis Beatrice’i kirglikuks ja egoistlikuks naiseks, kes võtab enese jumaldamist iseenesestmõistetavana ning on valmis vastuarmastust jagama ainult endale sobivas vormis ja tingimusel. Aadli mängis seevastu armastajat, kes on valmis küll jumaldama, kuid ainult naist, kes vastab tema ideaalile – oskab küpsetada ja koristada.
Teema käsitlus pani mõtlema paarisuhte karidele ja lõksudele – möödarääkimisele, üksteise vajaduste mittenägemisele, egoismile ja allasurumisele.
Kui ikka kaks juba ette katkist inimest püüavad teha näo, nagu oleksid nad kohtunud tervetena, ei saa sealt head nahka tulla. Paratamatult hakkab osapoolte käitumist juhtima varem läbielatud vigade muster, milles hakatakse süüdistama pahaaimamatut kaaslast. Eks nii vist ongi, et ettekujutus sellest, kes on su kõrval, ei vasta alati sellele, kes su kõrval tegelikult on.
Beatrice’i ja Adami versioonis tähendas see seda, et ükskõik, millest ka ei räägitud, käis see selle asemel, et mitte rääkida asjadest, mis vaevavad. Kohati purskus isiklik taak aga sisemusest siiski pinnale ja siis oli kuri kohe karjas.
Suhte aastaring. Näidendi kulminatsioon oli teise vaatuse algus, kui aastaring oli kerinud ennast talvisest tardumusest suviselt hüsteerilise joobumiseni. Armastajate kogemata kombel ühele lainele sattumine tingis ajutise kokkukasvamise, mida oli kergendav jälgida.
Võigemasti Beatrice põles kõrge leegiga ning ahmis unistustest toitu, kuni sai taas selgeks, et harmoonia mittetoimiva paari vahel võib kesta vaid ideaaltingimustel, kui on unustatud, et ühe või teise osapoole kirg ja vaimustus saavad toitu erinevatest asjadest.
Näidendi esimene pool veidi venis, seda eelkõige vaataja teadmatuse tõttu, kuhu see lugu laval parasjagu tüürib. Teine pool tõmbas otsad kokku. Ring sai täis ning algselt küsimusi tekitanud seigad said põhjendatud.