Ekspediitor- ja agenteerimisfirmade TOP. Tipus troonib kolmandat aastat järjest Petromaks Spediitor

23. september 2014, 00:00
Ainult tellijale

Ekspediitor- ja agenteerimisfirmade TOPi esikohal on kolmandat aastat järjest AS Petromaks Spediitor, mis kuulub avalikkuse eest varju hoidvale Sergei Petrovile.

Kuigi ettevõte on küllaltki edukas, suutes ekspedeerimis- ja agenteerimisvaldkonnas olla juba kolmandat aastat järjest majandustulemustega esikohal, jäävad ettevõtte juhid edu kommenteerimisel napisõnaliseks ja omanik Sergei Petrov on aastaid hoidunud meediale intervjuusid andmast.

Alates Petromaks Spediitori asutamisest 1996. aastal on ettevõtte peamiseks tegevuseks olnud Eestit auto- või meretranspordiga läbivale Venemaa, SRÜ ja Euroopa riikide transiitkaubale ekspedeerimis- ja agenteerimisteenuste osutamine. See tegevus on viimasel kolmel aastal osutunud majanduslikult edukamaks kui ühegi teise Eesti ekspedeerimisettevõtte tegutsemine.

Ka 2013. aastal oli Petromaks Spediitori enamus osutatud teenustest seotud Eestit läbivate erinevate kaubaliikide transiitveoga. Ettevõte teenis mullu 29,43 miljoni suuruse käibe juures 10,97 miljonit eurot kasumit. “Meie üsna head majandustegevuse tulemused mullu on aastatepikkuste püüdluste tulemus,” oli ettevõtte juht Dmitri Baševi pea ainus kommentaar. Ta lisas, et kuigi võrreldes aastatagusega ei ole radikaalseid muutusi turul toimunud, on tänavune aasta olnud küllaltki keeruline. “Anname endast parima, et 2014. aasta majandustulemused tuleksid mitte kehvemad kui eelmisel perioodil,” lausus Bašev.

Petromaks Spediitori head majandustulemused on ettevõtte omanikule Sergei Petrovile andnud võimaluse jagada endale heldelt dividende. 2011. aastal maksis tema ettevõte dividende 7,9 miljonit eurot, 2012. aastal 6,4 miljonit, 2013. aastal 5 miljonit ja tänavu on plaan maksta 9,97 miljonit eurot. Kuna Petrov võitis viimatise Äripäeva dividendide TOPi, siis tõusis ta ka meedia tähelepanu alla, kuid vaatamata mitmetele palvetele keeldus intervjuudest. Äripartnerid on teda kirjeldanud usaldusväärse, konkreetse ja tagasihoidliku mehena.

Kaubamahtude kasv kergitas Tarcona teiseks. Tänavuses edetabelis kerkis teiseks AS Tarcona. 2012. Möödunud aasta TOPis oli ettevõte platseerunud 37. kohale. Tarcona põhiliseks tegevusalaks on agenditeenuste osutamine. Teenuseid osutatakse toornafta ja rafineeritud naftatoodete liikumist korraldades.

2013. aastal kasvas ASi Tarcona müügitulu 14,2 miljoni euroni, mis võrreldes eelnenud aastaga teeb kasvuks 20%. Ettevõtte kasum oli 1,97 miljonit eurot. Ettevõte kirjutab oma majandusaasta aruandes, et kaubamahtude kasv tõi kaasa vajaduse tõsta ka töötajate arvu 143-lt 150-le. Uute projektide lisandumise tõttu on plaanis veel suurendada töötajate arvu 15–20 inimese võrra, kinnitas ettevõte oma aastaaruandes.

Pakivedude edukas aasta tõstis DPD kolmandaks. Väikesaadetiste transpordiga tegeleva DPD Eesti jaoks oli 2013. aasta edukas ning tõstis ettevõtte ekspedeerimisfirmade pingereas kolmandale kohale. DPD Eesti käive ulatus 2013. aastal 12,86 miljoni euroni, mis on 17,7% rohkem kui 2012. aastal, pakkide arv võrreldes 2012. aastaga tõusis 12,9%. Kasumiks kujunes 1,39 miljonit eurot.

Ettevõtte juhatuse esimehe Tarmo Taela sõnul moodustab koostöö nii Eesti sees kui ka Baltikumi ja Euroopa tasandil DPD igapäevatöö taustsüsteemi, mis soodustab uuenduslikkust ja tulemuste saavutamist. “Mitmed meie suurepärased arendused on välja kasvanud ühes või teises riigis paikneva DPD üksuse sisesest algatusest, kuid on peatselt kasutusele võetud kogu grupis,” rääkis Tael.

Eesti-siseselt on ettevõtte firmalt firmale pakisaadetiste turuosa umbes 30%, millega kuulub DPD-le turuliidripositsioon. Rahvusvahelise transpordi osakaal moodustas mullu 52% kogu ettevõtte poolt pakutavast transporditeenusest.

2014. aastast rääkides võib juhatuse esimehe hinnangul tajuda turul ühest küljest teatavat ettevaatlikkust, mis võib tuleneda üldise majanduskasvu prognoosi tagasihoidlikkusest ja poliitilisest olukorrast. “Teisest küljest loodetakse jätkuvalt e-kaubanduse kasvust tuleneva pakimahtu suurenemise peale. Ühe tegija kasv võib tuua paratamatult kaasa teise languse, sest konkurents muutub igas pakiveo turusegmendis järjest tihedamaks. Võidavad need, kes suudavad turu vajadustele kõige kiiremini reageerida, oma tegevusi optimeerida ja kaasajastada, et pakkuda sobivamaid lahendusi, nii hinna kui ka kasutajasõbralikkuse osas,” rääkis Tarmo Tael.

DPD jaoks oli Taela kinnitusel aasta esimene pool  hea, kuid aasta teisel poolel on oodata pisut aeglasemat kasvu kui esimesel. Kasvu kiirus sõltub paljuski klientide edukusest.

  • Jõuline investeerimine tõi kiire käibe kasvu

Lääne- ja Põhja-Euroopasse ekspedeerimisteenust osutav Applaford ES Transport & Logistics OÜ on oma käibe­kasvult 2013. aasta ekspediitor- ja agenteerimisfirmade TOPis teisel kohal, kuhu tõusis tänu jõulisele investeerimisele.

Ettevõtte tegevjuht Raivo Nirk möödab, et käibe kasv sai võimalikuks tänu investeeringule uutesse autodesse ja haagistesse. “Käive kerkis, kuna soetasime juurde palju uut tehnikat – autosid ja haagiseid,” ütles Nirk. Kapitalirendi korras osteti 19 uut vedukit ja 47 külmikhaagis.

Ta lisas, et tänavune aasta on läinud suhteliselt stabiilselt. “Transporditeenuse hindade osas on väga kõva surve, see tähendab, et hinnad on võrreldes eelmise aastaga madalamad. Selleks aastaks plaanime tagasihoidlikult 5protsendilist käibekasvu, kuna oleme ka see aasta soetanud juba juurde uut tehnikat,” rääkis Nirk

Applaford on 1997. aastal asutatud Eesti transpordifirma, kellest nüüdseks on kasvanud suurim külmutusautosid omav vedaja Eesti turul. Transporditeenustest suurema osa ehk 55% moodustab kaubavedu Lääne-Euroopast Eestisse ja Soome. 35% vedudest toimub Norrast Baltimaadesse ja Lääne-Euroopasse. Nädalas liigub keskeltläbi 6500 m³ kaupa ja seda mahtu opereeritakse 80–100 haagisega.

  • Ferroline’il käsil hea aasta

Eelmise aasta tulemuste põhjal ekspediitor- ja agenteerimisfirmade TOPis 31. kohalt 28. kohale tõusnud OÜ-l Ferroline Grupp on käsil eelmisest veelgi edukam aasta, kuna ettevõtte käive on kasvamas viiendiku võrra.

“Jooksev aasta on meil olnud hea, esimese kaheksa kuuga oleme saavutanud tehingute ja käibe kasvu võrreldes aasta varasema sama perioodiga 20% võrra, kasumi kasv jääb küll samasse regiooni,” kommenteeris Ferroline Grupi tegevjuht Lauri Jürjen. Ta lisas, et Venemaa sankstioonid ei ole ettevõttele hetkel veel tuntavat mõju avaldanud.

Jürjen märkis, et käesoleval aastal on neil käsil suurem investeering ettevõtte IT-süsteemide uuendamisse, millega tuleb tegeleda veel ka järgmisel aastal. Summa suurusjärk, mis uude süsteemi investeeritakse, on viiekohaline, kuid jääb allapoole 50 000 eurost. “Suuremaid investeeringuid nõuab ka, et me võtame pidevalt juurde omale haagiseid rendile,” lisas juht. Ettevõtte prioriteet ja pidev protsess on tegevjuhi sõnul ka efektiivsuse kasvatamine, mida püütakse igas võimalikus detailis parendada. Samuti panustab Ferroline järjepidevalt oma personali.

2015. aasta ootuste kohta märkis tegevjuht, et oodatakse sujuvat üleminekut ühelt IT- süsteemilt teisele, meeskonna jätkuvat arengut ja selle kaudu ka ettevõtte jõulist kasvu. Alustatud on ka konteinervedude ekspedeerimisega, kus loodetakse olla juba edukad 2015. aastal.

  • Ookeani Konteinervedude OÜ tegi kiire tõusu

Ekspediitor- ja agenteerimisfirmade edetabelis oli tänavu üks kiiremaid tõusjaid Ookeani Konteinervedude OÜ, kes jõudis mulluselt 40. positsioonilt 11. kohale.

Ookeani Konteinervedude OÜ juhi Alar Valti ütlusel midagi erilist Ookeani Konteinervedude 2013. aasta majandustulemustes esile tõsta ei ole. “Ärikasumi kasv küll oli, aga mingit hüpet pole olnud, stabiilne aasta oli. Ju siis teised meie sektoris on langenud,” lisas Valt.

Ettevõtte majandusaasta­aruandes seisab, et 2013. aastal jätkunud ülemaailmse majanduskriisi tingimustes õnnestus Ookeani Konteinervedudel hoida olemasolevat klientide baasi ja majanduse vähesel määral elavnemisega õnnestus võrreldes 2012. aastaga kasvatada müügitulu ja puhaskasumit. Ettevõtte müügitulu oli möödunud aastal 31,11 miljonit eurot (kasv aastaga 22,7%) ja puhaskasum 1,34 miljonit eurot (+ 13,5%).

Venemaa sanktsioonide võimaliku mõju kohta märkis Valt, et sellest on veel vara rääkida. “Meretransport on nii aeglane, võib-olla paarikuise hilinemisega jõuab midagi märgata,” lisas juht.

Ookeani Konteinervedudel on Venemaal ka kaks tütarettevõtet ja kaks sidusettevõtet. Tütarettevõtete asutamise eesmärk oli suurendada ettevõtte kohalolu ühel peamisel eksportturul, suurendada müüki ja tagada koostööpartnerite kiire teenindamine.

2015. aastaks Valt ettevõtte tegevuses suuri muutusi ei näe. “Stabiilset äri tahame ajada,” nentis ta.

Ookeani Konteinervedude OÜ on asutatud 1997. aastal. Firma põhitegevusalaks oli ja on rahvusvahelised agenteerimis- ja ekspedeerimisteenused ning logistika. Ettevõte on meretranspordikontserni Hapag Lloyd AG liiniesindaja Eestis.

  • Balti Logistika kasvatas tulemusi edukate lennulahendustega

AS Balti Logistika on kohta ekspediitor- ja agenteerimisfirmade edetabelis parandanud tänu edukatele lennu­lahenduste pakkumisele.

Balti Logistika koht tänavuses TOPis on 19. Mullu oli ettevõte 36. kohal. “Positiivse poole pealt toon välja edu lennulahenduste pakkumises ja selles sektoris turuosa kasvatamise. Enim kasvasid lennutranspordi kaubamahud Aasia ja Põhja-Ameerika suunal,” kommenteeris Balti Logistika Balti riikide juht Joel Timm ettevõtte eelmise aasta tulemusi.

Ettevõtte pikaajaline strateegia on logistikalahenduste muutmine efektiivsemaks ja täpsemaks ning klienditeeninduse taseme tõstmine. Enim investeeringuid on selle jaoks nõudnud arendatavad IT-lahendused, mis ettevõtte põhiprotsesse toetavad. Samuti rääkis Timm, et nende ettevõttes paranevad jooksvalt ka sisemised efektiivsusnäitajad. “See näitab et varasemalt tehtud investeeringud on ennast õigustanud.  Üheks oluliseks vahendiks efektiivsuse kasvatamisel on olnud jooksev töötajatelt tulevate arendusettepanekute kogumine ja elluviimine. Lisaks tunneme uhkust positiivse tagasiside üle, mida saame jooksvalt oma klientidelt soovitusindeksi süsteemi kaudu,” selgitas Timm.

Balti Logistika Jooksva aasta esimese kaheksa kuu tulemused on näidanud mõõdukat kasvu võrreldes eelmise aastaga. “Venemaa sanktsioonid on siiani avaldanud vähest mõju, kuid eeldame, et mõju suureneb aasta lõpu poole. 2015. aastast loodame jätkata positiivset kasvutrendi ning stabiilset turuosa kasvatamist lennusektoris,” möönis Timm.

  • Kiire tõusu teinud MSC loodab jätkuvalt Venemaa turule

Ekspediitor- ja agenteerimisettevõtete edetabelis tunamulluse 38. koha tänavu 8. koha vastu vahetanud MSC Eesti AS kirjutab majandusaasta aruandes, et ettevõttel on tänavu kavas suurendada kaubamahtuseid Venemaa-suunaliste import-transiitvedude vallas.

Kuigi MSC Eesti emafirma Mediterranean Shipping Company on maailma suuruselt nr 2 konteinerlaevaliin, ütles MSC Eesti ASi juhatuse liige Ulvi Bock, et pressiga eelistatakse mitte suhelda.

Ettevõtte majandusaasta aruandes kirjutab Bock aga, et MSC Eesti 2013. aasta tegevust iseloomustab võitlus oma positsiooni säilitamise eest Eesti turul ja globaalsest finants- ning majanduskriisist tulenevate langevate kaubamahtude juures oma turuosa ning kliendibaasi säilitamine ja laiendamine. 2014. aastal on ettevõttel kavas jätkuvalt suurendada oma turuosa ning töödeldavaid kaubamahtusid, seda eriti Venemaa-suunaliste import-transiitvedude vallas.

MSC Eesti AS alustas tegevust Eestis 1999. aastal ning ta tegutseb emaettevõtte liiniagendina Balti, Skandinaavia ja Ida-Euroopa riikides ning Kesk-Aasias ja Venemaal. Ettevõtte emaettevõte onTaanis registreeritud MSC Scandinavia Holding A/S.

  • Ebastabiilne olukord loob logistikabutiigile uusi võimalusi

Ekspediitor- ja agenteerimisfirmade TOPi mitmes alaedetabelites esikümnesse kuulunud East-West Shipping Agency ütleb, et realiseerib logistikabutiigi kontseptsiooni ja loodab ebastabiilsest olukorrast kasu lõigata.

Ettevõtte juhatuse liige Denis Kokorev kirjutab majandusaasta aruandes, et nad realiseerivad logistikabutiigi kontseptsiooni, pakkudes klientidele täisteenust ekspedeerimise valdkonnas. Kokorev selgitab seda kontseptsiooni aruandes järgnevalt: “Meie kliendid tahavad keskenduda oma põhitegevusele ja jätta logistikaalased mured kindla ja diskreetse partneri kätte, kes tagaks murevaba kaupade liikumise kokkulepitud tingimustel. Nii saavad meie klientidel tõsta oma põhitegevuse efektiivsust ja kasvatada oma äri edukust. Tulevikus keskendume oma täisteenuse laiendamisele, võimaldamaks meie klientidele senisest suuremaid finantseerimise kaasamise võimalusi.”

Kontseptsioon tõi eelmisel aastal 1,81-kordse käibekasvu. Majandusaruandes on toodud ka näited, mis tegevusmahtude kasvu eelmisel aastal tõid:

Kasvas elektriseadmete ekspedeerimise maht Kesk-Aasia suunal. Teostati nelja 90tonnise trafo vedu eriotstarbeliste madalate raudteeplatvormidega. Samasuguste vedude jätkumist oodati ka tänavu aasta.

Oluliselt kasvas metalli- ja metallkonstruktsioonide ekspedeerimise maht Venemaa suunal. Lisandusid lepingud 5 metallimüügile spetsialiseeruva kliendiga, mistõttu prognoosib ettevõte metalli ja metallitoodete ekspedeerimise mahtude kasvu ka edaspidi.

Loodi eeldused toiduainete ja -tooraine ekspedeerimise mahtude suurendamiseks Vene­maa ja Aasia suunal.

Sõlmiti lepingud uute Venemaa suurklientidega. Prognoositakse ekspedeerimise mahtude suurenemist kinniste kaubavagunite ja autodega.

Kokorevi sõnul on varasematel aastatel investeeritud palju aega ja jõupingutusi klientidega pikaajaliste suhete loomisesse ja 2013. aastal hakkasid need investeeringud tagasi tooma. “Sellest tulenevalt on paljud meie majandusnäitajad kasvanud,” lausus Kokorev.

Kokorev möönab, et kuigi hiljutised majandussanktsioonid mõjutavad kõiki selles valdkonnas tegutsevaid ettevõtjaid, on kliendid valmis otsima koos alternatiivseid lahendusi. “Tänu sellele me olulist langust sel aastal ei prognoosi. Järgmise aasta prognoosist sõltub, milliseks kujuneb poliitiline olukord nii meie piirkonnas kui maailmas tervikuna,” arutles Kokorev. “Kuigi oleme viimasel ajal oma kliendiportfelli oluliselt diversifitseerinud läbi uute klientide leidmise, võib globaalne ebastabiilsus ka meie tulemusi mõjutada. Samas, aastatega kogutud ressursid annavad meile põhjust oodata, et juba lähiajal õnnestub realiseerida ebastabiilsest olukorrast tingitud uusi ärivõimalusi, mida iga päevaga tekib aina juurde,” lisas ta.

  • 2015. tuleb sektorile olelusvõitluse aasta. Kasvu pole

Logistika ja ekspedeerimise assotsiatsiooni (ELEA) juhatuse liige ja ASi Schenker tegevjuht Janek Saareoks ennustab 2015. aastaks Eesti ekspediitor- ja agenteerimisfirmadele olelusvõitlust.

“Majanduskasvu pole ette näha,” oli Saareoks konkreetne. Vaadates tagasi Eesti ekspediitor- ja agenteerimisfirmade 2013. majandusaastale, kommenteeris juht, et kuna kasv tuli Venemaa ekspordist – kaup tuleb Eesti terminaali raudteed mööda või meritsi – ning saadetakse edasi Venemaale, siis on olemas oht, et Euroopa liidu ja Venemaa vastastikused sanktsioonid võivad äritegevust selles sektoris tugevalt mõjutada.

“Aga Eesti vedajad ja logistikud on nutikad, paindlikud ja töökad ning on suutnud kohaneda ning ka kahaneval turul adekvaatselt tegutseda,” jäi sektori liidu esindaja optimistlikuks.

Eesti edu põhjustena logistikaäris tõstis Saareoks esile vaid soodsat asukohta – Euroopa Liidu lähimad sadamad ja terminalid Venemaale. Stividoriteenuste ehk kaupade laevadele lastimise ja lossimise pakkujad peavad tema sõnul edukuse üheks põhjuseks veel võtmekliente, kes on arendanud oma kaubavedusid juba mitme aasta jooksul, kasvatades pidevalt veomahte.

Maanteetransport esirinnas, lennuosa kiratseb. Vaadates täpsemalt sektori väiksemate valdkondade arengut, märkis Saareoks, et edukaim oli laologistika ja maanteetransport. “Konteinerikaup, vaatamata mõne ettevõtte tõusutrendile, ja lennuosa, on siiski kahanenud,” lisas ta.

Liidu eestkõneleja möönis, et vedajad peavad oma edust siiski vähemalt poole ära andma. “Meie sektor kasvab siis, kui väliskaubandus kasvab, kui Eesti eksportöörid suudavad oma kaupu müüa välisturgudele, samuti ka lähiriikide majanduslik olukord,” kommenteeris ta.

Jooksva aasta seisu kommenteerides märkis Saareoks, et minek on stabiilne. “Kasvu siiski pole – tõenäoliselt tuleb aasta kokku negatiivse majanduskasvuga. Euroopa Liidu ja Venemaa vastastikuste sanktsioonide mõju on päris korralik ja süveneb veelgi, hetkel on näha vaid osaline mõju,” oli Saareoks kindel.

 

Võitja

  • Edukaim ekspediitor Petromaks Spediitor

Asutatud: 1997. a
Asukoht: Tallinn
Töötajaid: 43
Peadirektor: Dmitri Bašev
Omanik: Sergei Petrov 100%

 

Edetabel

  • Tänavune esikolmik kuulub edukaimate hulka juba aastaid

Ekspedeerijate ja Agenteerijate TOPi esikolmiku kohad viimase kolme aasta edetabelis
Ettevõte 2011; 2012; 2013
Petromaks Spediitor 1.;  1.;  1.
Tarcona 12.;  37.;  2.
DPD Eesti 8.;  18.;  3.

 

Kasvaja

  • Applaford ES Transport & Logistics käive kasvas üle kahe korra

miljonit eurot 2012; 2013
Müügitulu  12,96; 30,31 
Ärikasum 0,35; 0,41
Müügitulu kasv aastaga: 2,34 korda
Ärikasumi kasv aastaga: 0,06 miljonit eurot
Koht TOPi koondtabelis: 29.

 

Tulemused

  • Ferroline Grupi käive kasvab

Müügitulu, miljonit eurot
2012; 2013
11,05; 12,44
Müügitulu kasv 2014 8 kuud: +20%

 

Tasub teada

  • Ookeani Konteinervedude OÜ

Jõudis taas esikümne piirile

Ookeani Konteinervedude OÜ kohad Ekspediitor- ja agenteerimisettevõtete TOPis
aasta; koht
2011; 27.
2012; 40.
2013; 11.

 

Tasub teada

  • Venemaa MSC Eesti suuremaid müügiturge

MSC Eesti müügitulude jagunemine suurematel turgudel, miljonit eurot

Regioon 2012; 2013
Müük kokku 3,73; 5,2
Sh Eesti 1,9; 1,94
Sh Venemaa 1,66; 1,58

 

Pane tähele

  • East-West Shipping Agency tegevused 2014. aastal

Jätkab finantsvõimekuse suurendamist, investeerides tegevuskasumit omakapitali ja ettevõtte arengusse.
Investeerib laopindade suurendamisse (2013. aastal kasvas laopindade suuruse 7000 m2 võrra, tänavu plaan suurendada laopindu 7000 m2 võrra).
Investeerib oma raudteevagunite pargi loomisse.
Jätkab investeeringuid konteineripargi suurendamisse (täiendavad 20 konteinerit lisaks 20 konteinerile 2013. aastal);
Avab esinduse Venemaal Moskvas.
Klientidele lähemal olemiseks osaleb rahvusvahelistel valdkondlikel messidel.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. September 2014, 15:12

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing