Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki kaupluste käivet kasvatas jõukamate klientide lisandumine
Tallink Duty Free juhatuse esimees Aimar PärnaFoto: Eiko Kink
Tallinki ja Silja Line’i laevadel kaubandust korraldav Tallink Duty Free tõusis tänu märgatavale kasumikasvule jaekaubanduse TOPi etteotsa.
Mis tõi Tallink Duty Freele suure kasumikasvu 2012 vs. 2013?
Tallinna-Helsingi ja Tallinna-Stockholmi liinil suurenes reisijate arv ja seeläbi suurenes ka pardakaubanduse ja terminali kaupluste käive. Müügikasvule aitas kaasa rootslaste ja soomlaste osakaalu suurenemine, kelle reisikulutused võrreldes Baltikumi reisijatega on suuremad.
Duty Free jaekaubanduse tegevus hõlmab kaubandust reisiterminalis ja Tallinki autoreisijatele osutatavat teenust, kus soetatud kaubad laetakse reisijatele autodesse. Ohutusnõuetest lähtuvalt on laevade autotekil liikumine ja viibimine rangelt reguleeritud, sellest sõltuvalt on vajadus autoreisijaid ka sadamas teenindada. Jaekaubanduse kasv on tulnud eelmainitud tegevustest.
Kasvutrend oli ka kogu kontserni laevade pardakaubanduses, mis koosneb kaubanduse ja restoranide ning baaride käibest.
Kuidas on teie äri mõjutanud kaubandussõda Venemaaga? Rikkaid vene turiste ei ole enam laevade kauplustes kulutamas?
Vene reisijate mõningane vähenemine ei ole kontserni kaubandustulemusi otseselt mõjutanud. Samas on reisijate vähenemise mingil määral korvanud Hiina, Jaapani ja Lõuna-Korea reisijate lisandumine.
Meie jaoks on põhiturgudeks lähinaabrid Soome, Rootsi, Läti, Leedu, kuid Tallink Grupp teeb tööd selle nimel, et tuua rohkem reisijaid ka teistest ELi riikidest ja kaugematest regioonidest nagu näiteks Lõuna-Ameerika. Neile mõeldes on arendatud ka spetsiaalseid pakkumisi, näiteks Aasiast pärit turistid on suured disainiarmastajad ja -asjatundjad, samuti on nende suureks lemmikuks Muumid.
Loe täispikka intervjuud Tallink Duty Free juhatuse esimehe Aimar Pärnaga Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee . Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.