• OMX Baltic0,3%299,69
  • OMX Riga−0,02%890,74
  • OMX Tallinn0,14%2 061,6
  • OMX Vilnius−0,04%1 203,36
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 1000,2%8 958,93
  • Nikkei 225−0,28%39 459,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,71
  • OMX Baltic0,3%299,69
  • OMX Riga−0,02%890,74
  • OMX Tallinn0,14%2 061,6
  • OMX Vilnius−0,04%1 203,36
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 1000,2%8 958,93
  • Nikkei 225−0,28%39 459,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,71
  • 08.12.14, 06:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pariisi meer kuulutas diiselautodele sõja

Pariisi linnapea tahab vähendada autosõitu linna ajaloolises keskuses ning keelata aastaks 2020 kogu linnas diiselautoga sõitmise, kirjutab Financial Times.
Anne Hidalgo
  • Anne Hidalgo
  • Foto: epa
Eile antud intervjuus lausus Pariisi meer Anne Hidalgo, et soovib vähendada auto kasutamist Pariisi neljas keskmises linnaosas, et luua südalinnas suur osaline jalakäijate ala.
Hidalgo ütles väljaandele Journal du Dimanche, et kui välja arvata bussid, taksod ja jalgrattad, siis ainsad liiklusvahendid, mis Pariisi kesklinnas sel juhul liikuda võivad, on seal elavate inimeste autod, kiirabiautod ja kullerteenuseid pakkuvate ettevõtete autod.
Hidalgo lisas, et algselt võetaks meede kasutusele nädalavahetustel ning hiljem ka argipäeviti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tegemist on Pariisi linnavalitsuse agressiivseima plaaniga võidelda üha kasvava saastega. Märtsis oli Pariisis saastatus kaks korda suurem kui turvaliseks peetakse. Vastusena sellele kehtestas Pariisi linnavalitsus linnaliiklusele mõningad piirangud ning lubas inimestel metrooga tasuta sõita. Hispaanias sündinud Hidalgo soovib aga oma tegudes minna veelgi kaugemale. „Aastaks 2020 tahan ma diiselautod linnast minema ajada,“ kuulutas ta.
Hidalgo, kellest sai märtsis Pariisi esimene naislinnapea, on varem öelnud, et kavatseb vähendada autode arvu ka linna peatänavatel Champs-Elysées ja Rue de Rivoli. Ühe võimalusena tõi ta välja, et nimetatud tänavatel võivad sõita vaid loodussõbralikud sõidukid, näiteks elektriautod.
Lisaks on Hidalgo teada andnud ka 100 miljonit eurot maksvat plaanist, mis julgustab inimesi rohkem jalgratast kasutama. Selle raha eest kahekordistataks Pariisis aastaks 2020 ka jalgrattateede arvu.
Jaanuaris avalikustas Hildalgo 8,5 miljardi euro suuruse investeerimisplaani, millest 1,5 miljardit läheks ühistranspordi arendamisse.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 2 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele