Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ragn-Sells ja keskkonnaagentuur ei jõudnud hankes kokkuleppeni

    Ragn-Sellsi prügiautod.Foto: Andres Haabu

    Kuna Vaivara ohtlike jäätmete käitluskeskuse operaatorhanke võitnud Ragn-Sells ei jõudnud lepingu allkirjastamiseni, koguneb lähiajal töögrupp, et arutada keskuse haldamise eri variante.

    Keskkonnaagentuuri teatel kinnitati AS Ragn-Sellsi ja AB Ragn-Sellsi ühispakkumus riigihanke võitjaks 7. augustil 2014. Septembri lõpuks esitas Ragn-Sells keskkonnaametile ohtlike jäätmete litsentsi taotluse, mis tagastati neile täiendamiseks.
    Hankemenetluse läbirääkimistel leidsid keskkonnaagentuur ja Ragn-Sells, et lepingu sõlmimine on praktiliselt võimalik ajastada lubade (ohtlike jäätmete litsentsi ja kompleksloa) saamise hetkel arvatavalt 1. novembriks 2014. Kuna lubade taotlemise ja saamise protsessiga läks oodatust kauem, pikendas keskkonnaagentuur pakkumuse jõusoleku tähtaega mitu korda.
    Viimaseks tähtajaks määrati 1. detsember 2014. Veel 28. novembril kinnitas Ragn-Sells oma valmisolekut ja huvi hakata Vaivara jäätmekeskuse operaatoriks. Samas avaldas ettevõte soovi pakkumuse jõusoleku aega veelgi pikendada ja lepingu sõlmimisega oodata kuni kõikide lubade ja litsentside väljastamiseni. Kuigi keskkonnaagentuuri ja Ragn-Sellsi vahel on toimunud tihe koostöö ja arutelu, siis praeguseks on selge, et poolte ootused ja arusaamad tähtaegade suhtes on erinevad.
    Arvestades Vaivara ohtlike jäätmete käitluskeskuse olulisust Eesti jäätmemajanduses, ei pea keskkonnaagentuur õigeks tähtaega rohkem pikendada ja lõpetab käimasoleva hanke Ragn-Sellsiga.
    Ragn-Sellsi ärijuht Agu Remmelga ütles Äripäevale, et keskkonnaagentuur taganes kokkulepetest. Remmelga teatel on ettevõte teinud Vaivara keskuse opereerimiseks väga hea pakkumise. "Ragn-Sells Eesti üksusel koostöös kontserniga on olemas vajalik oskusteave keskuse opereerimiseks. Protokollitud läbirääkimistel leppisime, et ajastame lepingu sõlmimise lubade väljastamise hetkele, mis ei ole veel saabunud. Lepingu allkirjastamine tähendab kohest renditasu maksmise kohustust, ilma lubadeta aga ei saa me aga jäätmekeskuses mingisugust majandustegevust korraldada," ütles Remmelg.
    Samas on lubade väljastamise tähtaja osas garantiide andmist pidanud keskkonnaamet Remmelga sõnul võimatuks. "Ka meie praktilise kogemuse kohaselt võtab isegi tavapärane jäätmejaama luba pool aastat ja näiteks kõige pikem loamenetlus on aega võtnud 16 kuud ning aeg tiksub praegugi! Seetõttu ei saa me nõustuda rendimaksete alustamisega, kui load võivad saabuda 6, 12 või 18 kuu pärast. Teoreetiliselt pole välistatud võimalus, et kogu rendiperioodi jooksul jäävad load välja andmata," lausus ta.
    Remmelg ütles, et veel 28. novembril kinnitas ettevõte kahe juhatuse liikme allkirjaga, et soovib asuda keskust opereerima. "Ragn-Sells on antud hankes käitunud algusest lõpuni korrektselt, lähtudes oma pakkumisest ja läbirääkimiste tulemustest. Samas on hankija kokkulepetest taganenud," lisas ta.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.