• OMX Baltic−0,79%300,02
  • OMX Riga−0,78%879,99
  • OMX Tallinn−0,27%2 057,78
  • OMX Vilnius0,03%1 192,9
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,38%8 809,93
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,79%300,02
  • OMX Riga−0,78%879,99
  • OMX Tallinn−0,27%2 057,78
  • OMX Vilnius0,03%1 192,9
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,38%8 809,93
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 11.02.15, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Helsingi linnajuht: tunnelita jääb Soome ääremaaks

Soome jaoks on Tallinna-Helsingi tunnel hädavajalik, et mitte jääda ääremaaks, kuhu Euroopast Rootsi suunduvad kiirrongid enam ei sõida, ütles Helsingi aselinnapea Pekka Sauri.
Helsingi aselinnapea Pekka Sauri.
  • Helsingi aselinnapea Pekka Sauri.
  • Foto: Andras Kralla
„Soome vajab hädasti paremat ligipääsu Kesk-Euroopale. Praegu plaanitakse ka kiirrongide liine üle Euroopa, mis kulgevad läbi Saksamaa, Taani ja Rootsi, kuid Soomel on oht jääda ääremaaks. Soome on praegu ligipääsetav maailmale sisuliselt vaid lennukiga. Tuleviku maailma vaadates pole see võib-olla üldse kõige turvalisem viis ligipääsuks,“ märkis Sauri Helsingis tunneli eeluuringu tulemuste tutvustamisel.
Sauri selgitas, et Tallinna ja Helsingi kaksiklinn juba toimib ja seda mitte vaid turistidele ja poodlejatele, vaid just majanduslikus mõttes, sest tööjõud liigub üle lahe väga hoogsalt.
„Laevaühendus pole pikas perspektiivis jätkusuutlik nii suures ulatuses, nagu on tööjõu liikuvus, sest nii kiireid laevu, kui oleks reisijatel vaja, ei saa ehitada ning sellisel määral laevaliikluse kasutamisel ei saa me rääkida eriti rohelisest kaksiklinnast,“ märkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Praegu pole kahe linna vahet iga päev liiklemine majanduslikult mõistlik, sest selleks kuluks üle nelja tunni, tunnel võimaldaks seda vahemaad igapäevaselt läbida, töötada ühes linnas, elades teises,“ selgitas Sauri.
Tunnel toob Poola ja Balti turu
Läbi Eesti on Soomel ligipääs ka ülejäänud Baltikumile ja Poolale, mis pole Sauri sõnul praegu väga hea Soome turg.
„See on väga optimistlik projekt, teoreetiline eelarve on realistlik, tasuvusaeg 35–40 aastat on samuti reaalne. Ma ei näe põhjust, miks sellega ei peaks edasi minema. Ajaloo tegemiseks ongi vaja astuda julgeid samme. Tasuvusuuring annab meile projektiga edasi liikumiseks head tööriistad,“ lausus Sauri.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele