Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talsinki tunneli raha: algul riigid, siis erainvestorid

    Juho Siipo konsultatsioonifirmast Sweco ütles, et tunnel peab ühenduma Eesti-poolsest otsast Rail Balticu trassiga.Foto: Andras Kralla

    Sõit Tallinnast Helsingisse läbi tunneli hakkab kestma pool tundi ning pool tunneli ehitamiseks vaja minevast tosinast miljardist peab tulema riikidelt, leidis Tallinna–Helsingi meretunneli tasuvuse eeluuring.

    Kahe pealinna vahelise tunneli tasuvusuuringu käigus peaksid Soome ja Eesti looma kahe riigi ühisettevõtte, et jõuda tunneli reaalse ehituseni, ütles täna Helsingis eeluuringu tulemusi tutvustanud Juho Siipo konsultatsioonifirmast Sweco.
    Siipo märkis, et Taani ja Saksamaa saarte vahele praegu ehitatava Fahmarn Belti tunneli projektilt saame õppida tunneli ehitamise organisatoorset poolt, tulevaste uuringute jaoks peaksid Eesti ja Soome riik looma ühisettevõtte.
    „Ühisettevõtet on vaja, et otsida rahastust investoritelt ning taotleda seda esmajärjekorras Euroopa Liidult, juhtida geoloogilisi ja tehnilisi uuringuid ning hallata avalikkuse teavitamist tunneli edusammdest. Pärast kõike seda ja tasuvusuuringut selgub, kas päriselt hakatakse tunnelit ehitama,“ selgitas ta.
    Autod ja kaubikud rongidele
    „Nüüd tehakse edasi veel detailsem planeerimine, hinnatakse keskkonnamõju, tehnilisi riske, tehakse eeluuringud ühisfirma loomiseks, millised on selleks vajalikud kokkulepped, mida ütlevad seadused ning mis riskid võivad ühisettevõtet varitseda,“ rääkis Siipo.
    Ta ütles, et tunneli tasuvus seisneb mitmete näitajate kombinatsioonis: tunnel peab ühenduma Eesti-poolsest otsast Rail Balticu trassiga, seda mööda peab hakkama liikuma nii kaup kui tavareisijad – vaid ühest ei piisa-, majanduslikult mõttekas on ehitada vaid raudteetunnel, mis tähendab, et ka autod ja veokid lähevad rongidele ning nende sõiduaeg ei tohi ületada 30 minutit.
    Tunnelitrass Tampereni välja
    Tunneli maa-aluse osa pikkus on 85 kilomeetrit, mis oleks maailma pikim merealune tunnel. Selle tasuvusaeg on 35-40 aastat. Nii Soome kui Eesti rannik on sobilikud tunneli rajamiseks, tunneli liini kulgemise variandid on järgmised:
    - Pasila-Muuga-Ülemiste
    - Pasila-Porkkala-Muuga-Ülemiste
    - Vuosaari-Aegna-Muuga-Ülemiste
    Soomlastele  on oluline, et pärast Pasila peatust saaks sama trassi mööda otse edasi Vantaa lennujaama, kuhu on praegu Eestist ebamugav pääseda, ning sealt edasi ka Tamperesse. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.