Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Passwordi esineja Les Binet: liiga palju andmeid viib halbade otsusteni

    Reklaamiagentuuri Adam & Eve/DDB efektiivsusjuht Les BinetFoto: erakogu

    Aasta turundussündmuse Password 2015 esinejate nimekirja lisandus täna maailma juhtiv ekspert turunduse efektiivsuse valdkonnas – Londoni agentuuri Adam & Eve/DDB efektiivsusjuht Les Binet. Adam & Eve/DDB võitis eelmise aasta Cannes Lionsil 22 auhinda ja Ad Age omistas neile nimetuse „International Agency of the Year 2015“.

    Sinu kolleeg Peter Field esines paar aastat tagasi Passwordil. Mille poolest sinu ettekanne erineb Peteri omast?
    Peter tutvustas meie eelmise uuringu tulemusi. Meie uus töö on märkimisväärne edasiarendus. 2013. aastal saime valmis uue uuringu ja avaldasime raamatu „The Long and The Short of It“. Selle uurimistöö eesmärk oli välja selgitada, milline reklaam töötab lühiajaliselt (ajaperiood kuini 6 kuud) ja milline pikaajaliselt (ajaperiood 1-3 aastat).
    Milline on teie uurimistöö peamine järeldus?
    Peamine järeldus on see, et pikaajaline strateegia ei ole lühiajaliste strateegiate summa. Ettevõtetel on vaja mõlemat – nii lühiajalist kui ka pikaajalist reklaamistrateegiat – ja oluline on leida tasakaal nende kahe vahel. Oma ettekandes Passwordil ma räägingi sellest, kuidas seda tasakaalu leida.
    Digitaalturunduse ajastul on kampaaniate tulemusi lihtne mõõta – andmeid saab koguda lausa reaalajas. Kas sellised andmed võimaldavad ka paremaid strateegilisi otsuseid langetada?
    Õige, digitaalturunduses saame mõõta rohkemaid asju. Aga need asjad, mida on lihtne mõõta, ei pruugi aidata pikaajalise edu saavutamisel. Andmeid on nii palju, et tekib infomüra. See andmete küllus juhib tihti tähelepanu pikaajalistelt strateegilistelt eesmärkidelt kõrvale.
    See on omamoodi paradoks: meil on küll palju andmeid, aga neist saadud info viib sageli valede järelduste tegemiseni ja vähendab ettevõtte pikaajalist kasumlikkust. Võib isegi väita, et rohkem andmeid viib halvemate otsusteni.
    Elektrooniliste kassasüsteemide ja kliendikaardi andmebaasidega juhtus näiteks kaubanduses huvitav asi. Kaupmehed märkasid, et hinnaalanduskampaaniad toovad endaga kaasa lühiajalise hüppe läbimüügis. Sellest avastusest tiivustatuna suurenes hinnakampaaniate arv hüppeliselt. Alles veidi aega hiljem õpiti analüüsima ka nende kampaaniate pikaajalist mõju ja selgus, et enamasti mõjuvad hinnakampaaniad brändidele kahjulikult ja vähendavad ka kaupmeeste kasumlikkust.
    Teie agentuur Adam & Eve/DDB võitis viimati Cannes'is 22 lõvi. Need auhinnad teevad loovinimesed rõõmsaks, aga mis kasu saavad sellistest auhindadest kliendid?
    Peter Fieldi ja minu analüüsid näitavad, et suuri auhindu võitnud kampaaniad on keskmiselt 10 korda tulemuslikumad kui „tavalised“ kampaaniad. Nii et loovuse ja efektiivsuse vahel on otsene side olemas.
    Oleme uurinud ka kampaaniate eeltestimise tulemuslikkust – järeldus on see, et kvantitatiivuuringu meetodil eeltestimine viib keskpäraste kampaaniate tegemiseni. Eeltestid küll aitavad vahel suuri rumalusi kõrvaldada, aga… radikaalsed loovideed enamasti eeltestimist ei läbi.
    Mõned näited Adam & Eve/DDB hiljutistest töödest:
    Adam & Eve/DDB efektiivsusjuht Les Binet esineb 25. märtsil 2015 Tallinnas turunduskonverentsil Password ja teeb ettekande teemal "Kuidas teha efektiivset reklaami: reklaami pika- ja lühiajalise mõju erinevused." Lisainfo ja registreerimine: PASSWORD 2015
     
    Autor: Silja Oja, Best Marketing Eesti juht
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.