Pikki aastaid riigifirma Saarte Liinid nõukogu esimees olnud, läinud aasta lõpus ameti maha pannud Ain Tatteri hinnangul peab juhatus vastutama, kui on ettevõttele kahju tekitanud.

- Endine Saarte Liinide nõukogu esimees Ain Tatter leiab, et pole tähtis, millise firmaga tegu on. Kui viga on tehtud, peab juhatus vastutama.
- Foto: Andres Haabu
Tatterit pani intervjuu alguses huvi tundma, kas mõni Saarte Liinide töötajatest on valesti käitunud. “Kas on mingi info, et Saarte Liinide juhatus on andnud kaardid neile, kes ei tööta firmas?” küsis Tatter, kes ei mäleta, et auditite koostamise käigus oleks rikkumisi tuvastatud. “Kindlasti niisama poleks see jäänud. Nõukogu oleks võtnud selle päevakorda ja oleksid järgnenud sanktsioonid. Võiks minna kuni lepingu lõpetamiseni, kui firmale on kahju tekitatud. Juurde läinuks kahjude sissenõudmine.”
Saarte Liinidel on nõukogu poolt kinnitatud eelarve kütusekuludeks. “Kaartide kasutamine on juhatuse sisemiste korralduste teema,” lisas Tatter.
Ta rõhutas, et kütusekaardid on firma tööülesannete täitmiseks. “Kui Saarte Liinidel on 16 sadamat üle Eesti, Piirissaarest Naissaareni, siis on projekti- ja objektijuhtidel vaja liikuda. Kütusekaardid on ühiskasutuses,” rääkis Tatter, kellele ei tulnud aga tuttav ette lugu, kuidas Eesti Raudtee juht Ahti Asmanni naistuttav maksumaksja raha eest autot tankis.
“Ei ole kursis,” ütles Tatter, kes oli kõhklev teema kommenteerimisel, kuid siiski oma arvamuse ütles. “Vahet ei ole, mis ettevõttega tegu on. Kui juhatus on ettevõttele tekitanud kahju, siis peab ta vastutama selle eest. Vastutama materiaalselt tekitatud kahjuga kuni lepingu lõpetamiseni. Kõik oleneb asjaoludest.”
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini