Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Restoranitest: Vinoteek + kohvik = Kohviteek

    Gourmet Coffee City on hea kohvi ja veini armastajate jaoks õige koht, mida külastada, pakub võimalust võtta osa veinidegustatsioonidest ja kohvimaitsmistest. Foto: Julia-Maria Linna

    Pikka aega Kadrioru elanikke kohvilõhnadega hullutanud Gourmet Coffee laienes mõnda aega tagasi ka südalinna ja rajas Vabaduse väljaku naabrusesse Pärnu maanteele Kohviteegi.

    Gourmet Coffee City

    26 p (30 võimalikust)Toit: 8 p Teenindus: 8 p Interjöör: 10 p 

    Aadress: Pärnu mnt 15, TallinnTelefon: 617 3317Avatud: E–L 7.30–19

    Varasemaid Äripäeva restoraniteste loe aadressilt www.aripaev.ee/restoranitest

    Tegemist on nähtusega, millesarnast teist meil pole: kokku on saanud kohvi- ja teepood, vinoteek ja kohvik. Originaalse mõtlemisega paistis Gourmet Coffee silma juba oma Kadrioru kohvikut avades, kui ühe katuse alla toodi kokku kohvi röstimiskoda, kohvipood ja kohvik-restoran. Ja nüüd siis Kohviteek.
    Kohvilembeste kogunemiskoht
    Kohviteegist on saanud minu südalinna lemmikkohtumispaik ja mitte niivõrd joogi-söögi pärast, kuivõrd seepärast, et tegemist on ühega Tallinna vähestest suurlinliku atmosfääriga kohtadest. Suurlinlik on see kõigepealt sisekujunduse poolest, mis oma erisuguste laudade ja mitme tasapinnaga mõjub väga värskelt meie ikka veel esimest Eesti Vabariiki taganutvas kohvikukultuuris.
    Aga mitte disain pole atmosfääri loomisel kõige olulisem – seda ikka tuleb ette, disainerid on meil osavad –, vaid lihtsus ja kergus, millega tegijad on hästitoimivaks tervikuks kokku sulatanud kohviku, vinoteegi ja poe.
    Gurmaanide jaoks pole kohv enam ammu lihtsalt kohv. Nagu veinilgi, on sellel oma päritolumaad ja oma istandused, terroir, maitse- ja aroomibukett. Kohviteegi kohvimenüüsse kuuluvad – lisaks tavapärastele espressodele ja kohvijookidele – ka päevakohvid ja aeropressi või filtermeetodiga valmistatud single estate ehk ühest kindlast istandusest pärinevad kohvid.
    Reedeti toimuvad seal nende Facebooki lehe andmetel veinidegustatsioonid, kolmapäeviti kohvimaitsmised ehk cupping'ud. Üritasin läbi teha ka mittealkohoolsete ja mittekofeiiniste jookide degustatsiooni, kuid mitte eriti edukalt: oli näha, et ettekandja polnud sellealast koolitust läbinud ega olnud vähemalt jookide suhkrusisalduse teemal kompetentne.
    Menüü annabki teada, et barista teab küll kõike kohvidest, aga karastusjookidega tuleb ise hakkama saada: “Karastusjookide valikut uudista külmkapist.” Jookidest pakutakse veel smuutisid ja värskelt pressitud apelsinimahla, mida saab ise leti kõrval seisvast mahlamasinast välja niristada.
    Eeskujulik salatilett
    Kohviteegi toekamast, toitvamast osast on parimad salatid ja omletid. Olen proovinud ka saiakesi ja kooke, aga seni pole veel ühelegi päris maitsvale sattunud.
    Saiakeste, eriti croissant'ide kehv tase pole uudis, nagunii tundub, et pea kõikides Tallinna kohvikutes on need ühest ja samast saiavabrikust pärit. Aga ka hooajalisusega ahvatlev rabarberi Tosca oli kuiv ning kõva ja veidra tekstuuriga – tõenäoselt mingi tervislikkuse eri, aga lähemat infot ei pakkunud ei koogilett ega teenindaja. Koogivalik on trendikas: peale hooaja-rabarberi olid kohal ka gluteenivaba ja isegi paleomaius.
    Salatid on Kohviteegis kindla peale minek. Need pole küll kuigi originaalsed, aga kogukad, värsked ja maitsvad. Tore suupiste on grillitud krevetid tšilli-küüslaugukastmes. Menüü pakub ka ehtsat borši, aga seda parajasti polnud.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.