Eliisa Matsalu • 21 aprill 2015

Tõlkes kaduma läinud kokkulepe viis inkassosse

CV Online'i juht Agu Vahur.  Foto: Andras Kralla

Kaduma läinud kirjad viisid ettevõtte inkassofirmasse võlgnike nimekirja ning kohtuvaidluseni. Kui telekommunikatsioonifirma 3KGroup väidab, et neile pole tellitud teenust osutatud, on vastaspoole CV-Online’i andmetel neile tehtud töö eest lihtsalt tasumata jäetud.

Telekommunikatsioonifirma 3KGroup tellis CV-Online'ist teenuse raamatupidaja leidmiseks, ent sattus lõpuks hoopis inkassofirmasse võlgnike nimekirja. Kahe ettevõtte vaheline tüli on osapooled nüüdseks kohtukaigast vedama pannud. Tüliõunaks on umbes 1000 euro suurune tasumata arve.

Katkine kommunikatsioon

3KGroup juhi Toomas Kadarpiku sõnul tellis ta CV-Online'ist küll teenuse, ent temaga ei võetud kordagi ühendust. „Kahe kuu jooksul me teenust ei saanud, telefonile ei vastatud ja isegi arvet ei saadetud. Siis tuli aga inkassoteade,“ ütles Kadarpik.

Tema sõnul oli kommunikatsioon CV-Online'iga täiesti katki ja Kadarpiku sõnul ei jõudnud temani ühtegi CVd, kuigi tellitud teenus seda ette nägi. „Oleks normaalne, kui nad ise helistaksid ja küsiksid, kas oleme teenuse ja arve kätte saanud. Midagi sellist pole olnud,“ märkis Kadarpik, lisades, et ainsad kirjad, mis temani jõudnud, oli vabandus, et üks konsultant oli pikalt haiguspuhkusel ja teine puhkusel.

„Pommitasin neid korralikult kirjade ja kõnedega, aga keegi rohkem ei vastanud,“ rääkis ta. Seetõttu keeldus ta inkasso teate saanuna arvet maksmast. „Kuidas saab maksta arvet, mille teenust pole kunagi saadud?“ küsis Kadarpik.

3KGroup OÜ

3K Group OÜ on 1997 asutatud Eesti ettevõte, tegutseb juhtmevaba raadiotehnoloogia alal.

Ettevõtte osanik ja juhatuse liige on Toomad Kadarpik.

Ettevõte oli Äripäeva telekommunikatsioonifirmade TOPis 2013. aastal 36. kohal.

2013. aasta käive oli 326 679 eurot, kasum 23 792 eurot. Aasta enne seda oli käive 409 198 eurot ja kasum 12 653 eurot.

 

CV-Online'i juhi Agu Vahuri sõnul on aga juhtum vastupidine. Tema sõnul võib olukorda võrrelda restoranikülastusega, kus kliendile tuuakse tellitud toit lauale, ent selle maksmisest keeldutakse, kuna mingil põhjusel pole steigitükki puudutatudki. „Aga toit on juba küpsetatud ning kokk ja kelner oma töö teinud,“ ütles ta. Vahuri sõnul pole neil varem sellist olukorda kliendiga ette tulnud.

Vahuri sõnul avaldati vastavalt kokkuleppele 3KGrupile tööpakkumiskuulutus ja kliendile saadeti profiilile vastavad tööotsijad CV-Online'i andmebaasist. Äripäev on tutvunud ettevõtete vahelise kirjavahetusega, mille järgi edastati 3KGroupile üheksa kandidaadi CVd. Kadarpiku sõnul pole temani neist jõudnud mitte ükski.

CV-Online'i turundusjuhi Heikko Grossi sõnul ei avalda nende ettevõte kolmandatele osapooltele oma kirjavahetusi klientidega, aga antud juhul olid nad sunnitud seda tegema ettevõtte maine kaitsmiseks.

Arusaamatus või antipaatia?

OK Incure OÜ menetleja Ferenc Koso ütles, et ettevõtte juhtide vahel paistab olevat isiklik antipaatia. „Meie oleme neutraalsed ja vaatame ainult fakte. Kuulutused on aga puhvrist võetud ja midagi siin vaielda pole,“ märkis Koso.

Koso sõnul olid juhtidel eri arusaamad pakutavast teenusest. „3KGrupp ei leidnud endale raamatupidajat, aga ega CV-Online ei garanteerigi seda. Nemad avaldavad vaid kuulutuse,“ ütles Koso. Tema sõnul keeldub 3KGroup ligi poole aasta tagust arvet tasumast ega soovi ka läbi rääkida, alustati kohtumenetlust võlgnevuse väljamõistmiseks. Kadarpiku sõnul tehti nende vastu kiirmenetlus, mille tulemuse nad protestisid. „Eks ootame, mis nüüd saab,“ ütles ta.

Mõlemad osapooled ütlesid justkui ühest suust, et pikkade aastate jooksul pole neil kordagi koostööpartneritega sellist juhtumit ette tulnud.

Hetkel kuum