Louis Vuitton ja Chanel olid ainukesed luksusbrändid, mis eelmisel aastal väärtuses tõusid. Sektoril tervikuna on aga halvasti läinud, sest Hiina ja Venemaa müük on olnud oodatust väiksemad, vahendab Bloomberg.
Uuringufirma Millward Brown teatas, et LVMH Moet Hennessy Vuittoni bränd kallines 6 protsendi võrra 27,4 miljardi dollarini - sellega on ettevõte luksusbrändide seas juba kümnendat aastat esikohal. Chaneli väärtus tõusis 15 protsendi võrra 9 miljardini, millega bränd oli Hermesi ja Kering SA Gucci järel neljandal kohal.
10 kõrgema väärtusega luksusbrändi koguväärtus langes kokku aga 6 protsendi võrra 105 miljardi dollarini. Näiteks Hermesi väärtus langes 13 protsendi võrra ja Gucci väärtus kahanes 14 protsendi võrra.
Luksuskaupade tarbimine on vähenenud nii Hiinas kui ka Venemaal. Hiinas tehakse järjest vähem priiskavaid kingitusi ning Venemaa poodlejad peavad rubla languse tõttu maksma luksuskaupade eest kõrgemat hinda, ütles Millward Brown. Selle tõttu on esile tõusnud aga odavamad brändid Michael Kors ja Tiffany, mis jõudsid see aasta esmakordselt esikümnesse.