Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn valis samad tänavapuhastajad

    Eelmise aasta novembris esitlesid Tallinna tänavapuhastusfirmad talviste tööde tehnikat.Foto: Andres Haabu

    Tallinna viie piirkonna magistraalteede ja -rajatiste puhastushangete tulemusena jätkavad kolm firmat samades piirkondades, kuid erinevalt eelmistest hangetest toimus seekord ettevõtete vahel ka reaalne konkurents.

    Tallinna suuri tänavapuhastushankeid seni valitsenud kuldne kolmik – Jaaksoni Linnahooldus OÜ, N&V OÜ (varem Teho – toim) ja Tänavapuhastuse AS jätkab ka järgmised seitse aastat samades piirkondades.
    Muutunud on see, et kui 2007. aastal tuli igasse piirkonda ainult üks pakkuja, siis seekord oli vanade tegijate kõrval ka mitu uut huvilist. Hangetele kvalifitseerus uue tulijana küll ainult Eesti Keskkonnateenused AS koos SOL Baltics OÜga.
    Tallinna keskkonnaameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg hindas hangetel konkurentsi heaks, kuna kolmes piirkonnas esitas pakkumuse kolm ja kahes piirkonnas neli firmat. „Hangete tulemusena saime pakkumused kogumis allapoole etteantud eeldatavat maksumust,“ märkis Sulg.
    Kokku maksab linn seitsme aasta eest tänavapuhastajatele üle 66 miljoni euro.
    Ajakulukad vaidlused
    Eelmise aasta kevadel hankeid välja kuulutades lootis Tallinna kommunaalamet, et tänavapuhastajad asuvad sama aasta septembri algusest uute lepingute järgi tööle. Vaidlustustuste tõttu jäid hanked aga venima ning tööde algus lükati selle aasta maisse. Ka see tähtaeg läks uppi ning nüüd alustatakse uue lepingu alusel detsembri algusest.
    „Väga palju aega kulus vaidlusele, mis puudutas linnas asuvate tõusude hooldamise operatiivsust ja kvaliteeti. Palju energiat kulus ka hangete eeldatava maksumuse leidmise praktika kujundamisele,“ selgitas Sulg.
    Miks aga ei õnnestunud uutel pakkujatel edukas olla? Sule arvates jääb nii spetsiifilises valdkonnas uutel tulijatel sageli puudu vajalikust oskusteabest, mis on eduka osalemise eeldus ja kasuks hiljem teenuse osutamisel.
    Ka senised tänavapuhastajad ei jaganud hangetega piirkondi ümber, ega suudetud üksteiselt turuosa võita. Piirkonna tundmine annab lihtsalt nii suure eelise teiste pakkujatega võrreldes. „Sa oskad palju paremini kalkuleerida, sest sul on piirkonna kõik nüansid teada,“ kinnitas kesklinna piirkonnas puhastamist jätkava Tänavapuhastuse ASi juhataja Vello Kink.
    Ossipenko õige liigutus
    Küll tegi turuletulekuks ainuõige liigutuse Ida-Virumaa kommunaalhangete kuningas Nikolai Ossipenko, kes ostis eelmisel aastal ida ja lõuna piirkonnas toimetava Teehoolduse OÜ (endine Teho – toim). See tehing andis Ossipenkole kahe piirkonna oskusteabe, ilma milleta ta vaevalt oleks suutnud samades piirkondades edukaid pakkumisi teha.
    „Nii ongi kõige parem turule tulla, et sa ostad tegutseva firma ära. Ma arvan, et uue tulijana konkureerides ei oleks ta saanud ühtegi ruutmeetrit. See on päevselge,“ märkis Kink.
    Ossipenko seda küsimust kommenteerida ei soovinud. Küll märkis ta N&V OÜ juhatuse liikme Marika Korstna vahendusel, et hangete tulemusega ollakse rahul ning tema arvates ei ole linna tingimused uue lepinguga karmimaks läinud.
     
     

    Piirkondade võitjad ja tööde maksumus(ilma käibemaksuta)

    Ida piirkond. OÜ N&V, aastane tööde maksumus 2,6 miljonit eurot.

    Lõuna piirkond. OÜ N&V, aastane tööde maksumus 825 000 eurot.

    Kesklinna piirkond. Tänavapuhastuse AS, aastane tööde maksumus 3,6 miljonit eurot.

    Lääne piirkond. OÜ Jaaksoni Linnahooldus, aastane tööde maksumus 1,3 miljonit eurot.

    Põhja piirkond. OÜ Jaaksoni Linnahooldus, aastane tööde maksumus 1,1 miljonit eurot.

    Allikas: pakkumuste edukaks tunnistamise protokollid

    Intervjuu: Piirkonna tundmine annab eelise
    Tänavapuhastuse ASi juhataja Vello Kink, kas piirkonna tundmine annab teiste pakkujate ees suure eelise?
    Jah, kindlasti. Sa oskad palju paremini kalkuleerida, sest sul on kõik piirkonna nüansid teada. Piirkonnad on ka üsna erinevad. Teistest kõige erinevam on kesklinn, sest siin on sees vanalinn, mis on hästi keeruline. Võtame näiteks kõnniteed. Kui ida ja lääne piirkonnas on laiad kõnniteed, siis kesklinnas on kõnniteed kitsad ja vahepeal ei saa neid tehnikaga puhastada, peab käsitsi tegema. Siit hakkavadki need piirkondade erinevused mängima ja nendega tuleb arvestada.
    Kui teised tegid pakkumused kõikides piirkondades, siis Ossipenko ettevõte pakkus ainult kahes piirkonnas, kus ta juba puhastas.
    See oli üllatus. Kuid teistpidi on ta nii palju hankeid võitnud, peaaegu terve Ida-Virumaa on tema käes. Võib-olla ei olnud tal enam ressurssi Tallinnasse lisainvesteeringute jaoks.
    Endise Teho ostuga tegi ta siis turulesisenemiseks ainuõige otsuse?
    Jah, absoluutselt. Nii ongi kõige parem turule tulla, et sa ostad tegutseva firma ära. Ma arvan, et uue tulijana konkureerides ei oleks ta saanud ühtegi ruutmeetrit. See on päevselge.
    Kas uut ja vana lepingut võrreldes on linna poolt asi karmimaks läinud?
    See oli juba enne karm, aga nüüd on veel karmimaks läinud. Tõusude puhastamise tähtajad on väga lühikeseks tehtud ehk piltlikult peavad tõusudel masinad kogu aeg valvel olema. Samuti on vanalinnas mitmed nõuded karmimaks läinud.
    Samas on hind varasemaga võrreldes sama?
    Üsna samas augus, jah. Olulist hinnatõusu ei olnud. Tööde tegijana peame leidma veel võimalusi sisemise efektiivsuse suurendamiseks. Kuid seitsmeaastane leping on jälle hea, see annab kindluse investeeringute tegemiseks. Teine asi, et talved ei ole vennad. On kergemad talved ja raskemad ning pikem leping aitab neid erinevusi nivelleerida.
     
     
    Meenutus: Kuidas Ossipenko avalikkusega peitust mängis
    Eelmisel kevadel sai Heikki Anipai kontrolli all olnud Teehoolduse OÜ (varem Teho – toim) uue omaniku, MeisterGrupp OÜ kaudu kuulus see juristile ning poliitikule Evelyn Danilovile. Varem Reformierakonna Kiviõli piirkonda juhtinud Danilov oli koos Kristiina Ojulandiga Rahva Ühtsuse Erakonna asutajate hulgas ning ta kuulub erakonna juhatusse. "Ma ei soovi oma äritegevust kommenteerida," jäi Danilov eelmise aasta septembris kommentaaripalve peale napisõnaliseks.
    Teedehoolduse OÜ juhiks palgati eelmise aasta suve algul Jõhvi abivallavanem Eduard Rae. Kohapealse poliitikaelu teadjad räägivad, et kuigi Rael oli kevadel võimalus ka vallavanemaks tõusta, otsustas ta eraäri kasuks. Ta läks Ossi (Ossipenko - toim) juurde tööle, kes tegi talle väga hea pakkumise, kinnitasid paar Äripäevaga rääkinud allikat kui ühest suust.
    Ossipenko aga pahandas aasta tagasi Äripäeva küsimuse peale. "Te üllatasite mind selle mingisuguse teedefirmaga. Mul on prügifirma Ekovir. Sellest ma võin teiega rääkida, muudest kuulujuttudest ei taha ma midagi kuulda ja soovitan teilgi nendest mitte välja teha. Kas te seda juttu ei ole kuulnud, et mulle kuulub Vabaduse väljak või Toompea esine plats?" ironiseeris Ossipenko.
    Juba mõni nädal hiljem saigi Teehoolduse OÜ omanikuks Ossipenkole kuuluv I.V.P.Teed OÜ. Eelmise aasta lõpul ühendas I.V.P.Teed OÜ Teehoolduse OÜ ning OÜ N&V ning ettevõtte nimeks sai N&V. Ettevõtte juhatuse liige on Marika Korsten.
    Eelmise aasta maikuus lõpetati Viru maakohtu määrusega parandamatult haigestunud Nikolai Ossipenko suhtes kriminaalmenetlus kohtuasjas, kus teda süüdistati ettevõtte juhina Kohtla-Järve linnapea Jevgeni Solovjovi lähikondsetele varaliste soodustustega teenuste osutamises. Süüdistuse järgi kuritarvitas Solovjov vastutasuna oma ametiseisundit ja lõi hangetel tuttavatele ettevõtjatele põhjendamatuid soodustingimusi. 
    AS N&V juhatuse liige Nikolai Ossipenko esitas 2006. aasta septembrist kuni 2009. aasta augustini Kohtla-Järve linnavalitsusele kinnitamiseks valeandmeid tehtud remondi-, hooldus- ja korrashoiutööde kohta. Aktides kajastati tehtud objekte, sisu, mahtu, maksumust ja teostamise aega, mille linnapoolne kontroll aktsepteeris. Lisaks vormistati tagantjärele ümber tööde vastuvõtu- ja ülevaatusakte ning ettevõtte poolt Kohtla-Järve linnale esitatud eelarvet, et varjata ülemaksete ebaseaduslikkust.
  • Hetkel kuum
Kaitse-eelarvet saaks ja tuleks samuti kärpida
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.