• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 08.10.15, 17:30

Uue lennufirma juht: töö ei lähe raisku

Uues riiklikus lennufirmas tehtav töö ei lähe raisku isegi siis, kui Estonian Air peaks alles jääma, kinnitas Nordic Avation Groupi värske juhatuse esimees Jaan Tamm.
Estonian Airi lennukid Tallinna lennujaamas.
  • Estonian Airi lennukid Tallinna lennujaamas. Foto: Arno Mikkor
"See töö, mida me Nordic Avation Groupi egiidi all tegema hakkame, ega see kuidagi raisku lähe. Juhul, kui Estonian Air saab positiivse otsuse (Euroopa Komisjonilt - toim), ja ma loodan, et saab, siis saab selle töö ära kasutada Estonian Airis. Juhul kui ei saa positiivset otsust, siis saame selle ära kasutada uues struktuuris. Nii lihtne see ongi," ütles Tamm. 
Tamm möönis, et ega midagi väga uut värske lennufirma välja mõelda ei saa, sest inimesed tahavad ikka samadesse sihtkohtadesse lennata. "Alused on samad, küsimus on, kuidas neid rakendada," märkis ta.
"Masinapark ei pruugi uues ettevõttes olla sama, aga võib. Kui Estonian Airiga peaks minema halvasti, siis tema vara ettevõttesse üle ei tule. Kõik peab uuesti üles ehitama. Otsesest järjepidevusest rääkida ei saa, eks mentaalsest järjepidevusest saab. Ega turu ja klientide tundmine kuhugi kao," arutles Tamm.
Tamm on enda sõnul töö Infortaris lõpetanud ja asub uues lennufirmas ametisse homsest. Ta eitas, et teda oleks juhatusse soovitanud Infortari juht Ain Hanschmidt ja samuti välistas võimaluse, et Hanschmidt hakkab talle edaspidi suuniseid andma.
„Riigi esindajad kutsusid mind sinna,“ märkis ta, lisades, et mõtles korralikult, enne kui otsustas töökohta vahetada. Otsuse tegi talle lihtsamaks see, et ta oli paar viimast aastat lennunduse planeerimisega tegelenud, olles ka Estonian Airi nõukogus ja osalenud Infortari koostööprojektis riigiga, mis on praegu ooteseisus. "Ma ei astu tundmatusse vette,“ toonitas ta.
Soovitas Ahto Pärli
Tamme sõnul on nad Nordic Avationi Groupi juhatuse liikmeks saanud Ahto Pärliga Infortaris töötanud nagu paarisrakend. Ta kinnitas, et soovitas Pärli juhatusse kui tugevat finantsjuhti.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist öeldi, et teise riikliku lennufirma, Transpordi Varahalduse eesmärk on refinantseerida lennukitega seotud laen ning kui vajadus tekib, sõlmida uued rendilepingud. Selleks ei ole vaja palgata igapäevaselt aktiivset juhatust ja seepärast ostetakse juhtimisteenust sisse advokaadibüroost Triniti.
Triniti advokaadibüroo advokaat ja Transpordi Varahalduse OÜ juhatuse liige Ergo Blumfeldt ütles, et Triniti on äriõigusele spetsialiseerunud advokaadibüroo, millel on ka ligi 20 aastat lennunduse nõustamise kogemust, sh lennukite omandamise ja finantseerimisega seonduvalt. Juhtimisteenus, mida nende advokaadid hakkavad ettevõttele osutama, on ühingu juhtimine omaniku huvides ning tema instruktsioonide järgi. Kuna tegemist on varahaldusettevõttega, ei ole tema sõnul vaja aktiivset juhatust.
"Osaühingu tegevuse eesmärk on toimida investeerimisettevõttena, mis finantseerib ja haldab investeeringuid põhivaradesse transpordisektoris, sh varade omandamine ja rentimine. Ühingu esmane tegevus on 3 Bombardier CRJ900 NextGen lennuki laenude üle võtmine EDC-lt," märkis Blumfeldt. 
Juhatuse liikmed on Ergo Blumfeldt ja Tõnis Tamme, nõukogus on Jaan Männik, Märt Murd, Ulla Saar ning Taivo Linnamägi. 
 
 
 
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele