Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hüvasti, Estonian Air!

    Hetk enne Estonian Airi viimase lennu lahkumist Tallinnast Stockholmi. Foto: Andres Haabu

    Enamik laupäeva hommikul lennujaamas Estonian Airi viimaseid lende oodanud välismaalasi kuulis lennufirma võimalikust pankrotistumisest neid lennujaama vedanud bussijuhi käest.

    Kell 11 on lennujaamas haudvaikus. Varahommikune tipptund on möödas ja pärastlõunane alles ees. Õhus pole ei ärevust ega segadust, kõik toimib tavapäraselt lennujaama hommikuselt unises töörütmis.
    Triibulises kampsunis hallipäine mees seisab Estonian Air’i äriklassi check-in’i leti ees. Tema dokumentide vormistamine venib. Ta pole saanud pagasitki lindile panna. Mees seisab seal ka pool tundi hiljem. Ilmselt on asi milleski muus, kui lennu võimalikus väljumata jäämises.
    Vaikselt hakkavad kogunema ka ülejäänud reisijad kell pool kaks väljuvatele Estonian Airi viimastele lendudele Stockholmi ja Kopenhaagenisse. Kell 12 jagub reisijaid nii Estonian Airi tava- kui äriklassi check-in-leti ette.
    Lennujaama juhatuse liige ja senine turundusdirektor Erik Sakkov jalutab lennujaama fuajees rahuloleval ilmel ringi, seljas oranž T-särk, millist kannavad tavaliselt töötajad, kes abistavad reisijaid pileti- ja check-in-automaatide kasutamisel. Lennujaama teise korruse rõdul liiguvad ringi ülikondades inimesed, teiste seas on näha ka majandusministeeriumi endist transpordi asekantslerit, esimest nädalat lennujaama turundusdirektorina töötavat Eero Pärgmäed ja teisi MKMi ametnikke. Kogunetakse klaasseinaga ruumi.
    Bussijuht, kes tõi halva uudise
    Turistid ei muretse eriti – neid pole keegi võimalikust lendude ärajäämisest informeerinud ja pealegi on nad valdavalt teel koju. Sinna võib ju jõuda ka paar tundi hiljem. Närvilised on pigem eestlased, kes on laupäeva ennelõunal oma reisi Tallinnast hoopis alustamas.
    Koos kahe väikese lapse ja abikaasaga seisab check-in’i sabas murelik Terje, kes jälgis perega eile õhtul kõiki Estonian Airi puudutavaid uudiseid. Laupäeva hommikul olid nad aga paar tundi infosulus, sest nii kaua võttis aega sõit lennujaama. Terje peab perega kohe kindlasti õigel ajal Stockholmi jõudma, sest juba tunni pärast jätkub neil sealt lend üle ookeani Ameerikasse, kus tuleb veel omakorda ümber istuda Florida lennukile.
    Seltskond rootsi noormehi tunnistab,  et neil on kole pohmell ja nad ei tea Estonian Airi võimalikust pankrotist midagi. Väljavaade lennujaamas passimisest lennu võimaliku ärajäämise korral neile eriti ei meeldi.
    Nii Marten kui Herlan Taanist aga kuulsid Estonian Airi võimalikust pankrotistumisest täna hommikul bussijuhi käest. Marten guugeldas seda ja veendus, et bussijuht ei teinudki nalja. Hallipäine Fred Rootsist ootab koos abikaasaga Stockholmi lendu ja kuuleb uudist hoopis ajakirjaniku käest. Temal on vaja jõuda Stockholmis õigeks ajaks bussile. Ta käib Tallinnas kord aastas töö asjus ja kunagi varem pole lendudega probleeme olnud.
    Stockholmi lennule kiirustab ka reformierakondlastest perekond Rosimannus. Keit Pentus-Rosimannus ütles enne terminali minekut, et kuigi Stockholm on nende lõppsihtkoht, lööks ka paaritunnine hilinemine nende plaanid siiski pisut segamini. Samas on nad arvestanud, et kui enne nende lendu tuleb Brüsselist negatiivne otsus, pole midagi teha ja nad peavad lootma lennufirma organiseeritud ümberkorraldustele.
     Viimane pilt kapteniga lennukitiiva juures
    Kell pool üks hakkavad kogunema reisijad juba Turkish Airlines’i leti ette. Inimesed sositavad, miks siin nii küll palju kaameraid ja fotograafe on? Üks naine teab inglise keeles selgitada, et kohe-kohe peaks Estonian Airi pankrot välja kuulutatama.
    Kell üks aga hõigatakse välja pardaleminek Stockholmi lennule ja paar minutit hiljem Kopenhaageni lennule. Nii reisijad kui kohale kogunenud ajakirjanikud on äraootavate nägudega. Midagi aga ei juhtu, rahvas läheb läbi väravate lennukite poole. Pärast seda, kui fotograafid on pildistanud enda meelest viimast Tallinnast Estonian Airi pardale suunduvat reisijat, saabuvad kiirustades veel kolm eestlannadest sõbrannat ja kaks taani keelt rääkivat noormeest.
    Mõlemad lennud hilinevad väljumisega mõne minuti. Lennuki meeskond koos kapteniga teeb veel viimase ühispildi Estonian Airi hele- ja tumesinivalgete triipudega lennuki ees, kapten lehvitab kokpiti aknast ja Estonian Airi rahvusvärvides lennuk suundub viimast korda Tallinnas stardirajale, et võtta tuul tiibadesse.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Jeen saavutas 34 aasta madalaima taseme, analüütikud ootavad valitsuse sekkumist
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Jaapani jeen langes kolmapäeval 34 aasta madalaimale tasemele, nõrgenedes USA dollari suhtes kuni 151,97-ni, mis on tekitanud turul küsimusi valitsuse sekkumise kohta Jaapani valuuta toetamiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Hollandi firma plaanib Pärnusse miljarditehast Riisalo: kui saame neid kuidagi aidata, siis teeme seda
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.