Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordic Aviation hakkab lendama uue nime all

    Erik SakkovFoto: Andres Haabu

    Nordic Aviation võib sel aastal lendama hakata küll teise nime all, aga jääb Eesti ühiskonda teenima, kirjutab NAG juhatuse liige Erik Sakkov.

    Euroopa ja maailma lennunduses oli 2015. aasta üle kahe aastakümne esimene, mil lennundussektor tervikuna plussi tuli. Euroopas tõusis lennundussektori kasumlikkus odava naftahinna ning ettevõtete konsolideerumise toel nelja protsendini, viimati elas lennundus nii hästi 2000. aastal. Alanud aastaks prognoosin lennunduses kaht üllatust. Euroopa üllatuseks kujuneb sellest lennunduse kahe kümnendi edukaim aasta, ning Nordic Aviation ei hävi ega kao. 
    Väikesed panevad pillid kotti
    Euroopa lennundussektor tervikuna näitabki üha kenamaid numbreid, naftahinna kõrval on selle olulisim põhjus lennunduse konsolideerumine. Päriselus tähendab see, et sektori koondnumbrid paranevad suuresti selle arvelt, et väikesed lennufirmad enam ei virele, vaid pankrotistuvad.
    Pole kahtlust, et Euroopa nelja suure lennukompanii seisukohalt – kelle huvide kaitsmine näib olevat Euroopa Komisjoni peaeesmärk (et ameeriklased üle-atlandi-lendudelt ise kogu raha kokku ei korjaks) – on konsolideerumine hea. Kuid see tähendab ka, et süda-Euroopat ümbritseb surnud ring. Hispaania, Ungari, Küpros, Leedu ning nüüd ka Eesti (ja kõvasti räsida on saanud Itaalia, Sloveenia, Tsehhi, Läti, Poola ja skandinaavlaste lennufirma) on Euroopa Komisjoni poliitika tõttu kaotanud lennukompaniid, mis kõik üritasid, hambad ristis, täita sisuliselt avalik-õiguslikku ülesannet ja teenindada oma kogukonda.
    See on ka kogu vastus neile, kes täna Estonian Airiga juhtunule meeleheitlikult üht, näo ja nimega süüdlast otsivad. Estonian Air ei pannud nimetatud surnud ringile punkti, vaid on üks kurb verstapost varasemate ja tulevaste pankrotistujate hulgas. Lennunduse kogunumbrid lähevad edaspidigi kenamaks ning eurooplaste ühendused kehvemaks. 
    Euroopa taevas näeme tuleval aastal ka rohkem vanu ja põrisevaid turboprop-lennukeid, sest uute ja säästlike, kuid see-eest kallite lennukite kasutamine pole madala naftahinna tingimustes otstarbekas. Hoogsamalt kasvatavad kasumeid just vanemate lennukitega lendavad suurfirmad nagu Lufthansa, Air France, British Airways ja KLM. Need ettevõtted on tuntud ka oma jõuliste ametiühingute poolest, kes ei tavatse kasumite suurenemist rahulikult pealt vaadata. Ilmselt toob alanud aasta arvukate streikide tõttu reisijaile kaasa ka rohkelt reisikatkestusi. 
    Lennud toimuvad
    Seda ootamatum on teine, Eesti tasandi üllatus: lennud toimuvad. Nordic Aviation on selleks ajaks küll juba tuntud teise nime all, kuid lendab ja teenindab Eesti ühiskonda. Kõigi „heasoovlike ekspertide“ ja lennukeist imelikke naginaid või katkisi istmekatteid otsivate „klikijahtijate“ kiuste. 
    Jaanuaris tõuseb õhku esimene Eesti meeskonnaga lennuk, veebruaris teine; me jõuame oma kaubamärgini, Eesti lendaja näeb meie pingutusi toote ja teenuse disainimisel. Kas me oleme alanud aasta lõpuks kasumis? Ei ole. Keegi ei tohiks arvata, et Nordic Aviation on loodud kasumi teenimise eesmärgil – meie eesmärk on tagada Eesti lennuühendused nii, et end ise ära majandame. Selleni jõuame mõne hea aasta pärast, raskuste kiuste.
    Ning usutavasti hakkab ka Euroopa lennunduses jää lõpuks liikuma. On põhjust uskuda, et vaikselt hakkab isegi komisjon mõistma, et 12tunnine lennuaeg ükskõik millisesse Euroopa pealinna ei ole lahendus ning surnud ring pole kasuks kellelegi.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.