• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 07.11.15, 16:26

Michal: otsuse hagemine Estonian Airi ei aita

Kindlasti tuleb kaaluda Euroopa Komisjoni otsuse vaidlustamist, kuid see ei tagaks Estonian Airi jätkuvat edukat toimimist, ütles majandusminister Kristen Michal praegu toimuval pressikonverentsil.
Majandusminister Kristen Michal (paremal) ja Estonian Airi juht Jan Palmér laupäeva hilisõhtul korraldatud pressikonverentsil Euroopa Komisjoni otsust ja Estonian Airi tegevuse lõpetamist selgitamas.
  • Majandusminister Kristen Michal (paremal) ja Estonian Airi juht Jan Palmér laupäeva hilisõhtul korraldatud pressikonverentsil Euroopa Komisjoni otsust ja Estonian Airi tegevuse lõpetamist selgitamas. Foto: Eiko Kink
Michali sõnul tuleb kohtus vaidlustamise üle otsustamiseks oodata ära Euroopa Komisjoni otsuse terviktekst, et seda siis analüüsida ja seejärel ka otsustada, kas tasub minna kohtusse vaidlema.
Kohtuvaidlus ei tagaks aga Estonian Airi edukat toimimist, sest raha tagasi nõudmist see ei peataks. Euroopa Komisjon täna avalikustatud otsuse kohaselt tuleb Estonian Airilt tagasi nõuda 85 miljonit eurot.
Michal ütles, et kui Eesti otsustaks viivitada Euroopa Komisjoni otsuse täitmisega, siis järgneksid sellele komisjoni uued sammud. Samuti ei tõstaks kohtuvaidlusega alustamine usaldust Estonian Airi klientide silmis.
Uue riikliku lennufirma võimaluste osas oli majandusminister positiivselt meelestatud. Ta ütles, et see oli probleemile kõige parem lahendus, sest Eesti majandusele on oluline, et Tallinnas oleks tegutsev lennufirma. Kui Tallinnas ei oleks enam lennufirmat, siis võiks selle mõju olla Eesti majandusele 100-200 miljonit eurot aastas.
Uue lennufirma loomise alternatiivsed variandid olid konkreetsetele lennuliinidele konkursi korraldamine. See variant oleks olnud aga Michali sõnul liiga kohmakas, kergesti vaidlustatav ja konkursside korraldamine oleks võtnud aega umbes aasta. Seetõttu jäeti see variant kõrvale.
Kaalusime ka Balti koostööd, kuid pakkumine, mille saime, oli kaks või kolm korda kallim sellest, mida me suudame ise teha, lausus Michal. Ta oli veendunud, et uus lennufirma saab edukalt hakkama.
Estonian Airi juht Jan Palmér ütles, et lennufirma suudaks maksta võlausaldajatele tagasi 5-10 miljonit eurot, võibolla. Euroopa Komisjoni otsuse kohaselt peab aga lennufirma ainult Eesti riigile tagastama 85 miljonit eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele