Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tormijooks Tallinna lennujaamale

    Lennufirma SAS kiirendas tänu Estonian Airi sulgemisele oma laienemisplaane Tallinna liinil, alustades iseseisvaid lende juba järgmisel nädalal. Foto: EPA

    Kohe pärast Tallinna lennujaama terminalide Estonian Airist vabaks jäämist hakkasid välismaised konkurendid teavitama oma uutest Tallinnast lähtuvatest lendudest, tehes sellega Eesti uue lennufirma Nordic Aviation Groupi turule sisenemise parajaks katsumuseks.

    Napid paar tundi pärast Estonian Airi tegevuse lõpetamise teadet laupäeva õhtul saatis airBaltic välja eripakkumised Estonian Airi klientidele, et viia pettunud lennureisijad nende soovitud sihtkohtadesse. Lennufirma teates ütles airBalticu juht Martin Gauss, et firma täiustab oma teenuseid koduturgudel ja annab endast parima, et olla abiks Estonian Airi reisijatele.
    Konkurendi hävimine oli airBalticule mõistagi sobilik hetk kampaania kävitamiseks. Kaks päeva varem Äripäevale Riias antud intervjuus ütles aga Gauss, et kuna neilt pole Eesti lennufirma võimaliku pankroti puhuks abi küsitud, pole nad teinud ka muid ettevalmistusi, kui et kuulujuttudest lähtudes asendanud mõnel oma liinil 76kohalised Dashid 150kohaliste Boeingutega.
    SAS: kiirendasime oma Tallinna plaani
    SAS hakkab lähiajal lendama Tallinnast kolmel liinil, selle otsuse võttis lennufirma vastu kiirkorras pärast laupäeval avaldatud teadet Estonian Airi pankrotistumisest, rääkis SASi pressiesindaja Hendrik Edström lennufirma peakorterist Stockholmist.
    Ta selgitas, et nende plaan on hakata lendama Tallinnast Stockholmi ja Kopenhaagenisse järgmisest esmaspäevast ja Oslosse enne jõule.
    „Me jagasime Estonian Airiga varem koode nendel liinidel reisijate vedamiseks Estonian Airi lennuki ja SASi piletiga. Nii Skandinaavias kui ka Eestis on nende liinide järele nõudlus olemas. Eriti suur on neil sagedaste reisijate osakaal, kes kasutavad liine pidevalt. Kui nägime, mis toimub Estonian Airiga, otsustasime kiirelt, et hakkame nendel liinidel iseseisvalt lendama,“ ütles Edström.
    Soomlased tihendavad
    Ka Finnair teatas sarnaselt airBalticule laupäeval kohe pärast Estonian Airi sulgemisotsust, et peab Eestit oma koduturuks ja toob võimalusel Tallinna-Helsingi liinile suurema lennuki ja tihendab ka kahe pealinna vahel lennuliiklust.
    Finnairi globaalse müügi asepresident Mikko Turtiainen ütles ettevõtte pressiteates, et ligikaudu 90% eestlastest, kes lendavad Tallinna-Helsingi liinil, kasutavad Finnairi ühenduslendu, et oma reisi Helsingist jätkata. "Lendame Tallinna ja Helsingi vahel 39 korda nädalas ning Tartu-Helsingi vahel seitse korda nädalas ja anname ka edaspidi endast parima, et pakkuda Eesti klientidele häid lennuühendusi," lisas Turtiainen.
    Tallinna lennujaama vastu huvi suurenenud
    Tallinna lennujaama juhatuse esimees Rein Loik ütles pressiesindaja vahendusel, et kui uus lennufirma soovib hakata kasutama mõnda lennujaama, on liini sissetöötamisaeg mõnest kuust mõne aastani. Kui koostöö on juba olemas, nagu SASi, Finnairi ja airBalticuga, siis võib uue liini lisamine või olemasolevate tihendamine võtta vaid nädala kuni paar.
    Ta viitas Euroopa avatud taeva põhimõttele, kus kehtivad kõik ühesed sertifikaadid ning kui need on olemas ja lennufirma on lennujaamale juba tuttav, käivad protseduurid kiiresti.
    Loik lisas, et lennunduses on aegu, mil lennujaamad otsivad ise firmasid, et viimased nende jaama lendaksid, ja on ka aegu, mil lennufirmad käivad end ise pakkumas. Praegu on olnud Tallinna lennujaamal tavapärasest pikemaid kõnesid erinevate lennufirmadega, kes on ühendust võtnud ja huvi tundnud.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.