Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tormijooks Tallinna lennujaamale

    Lennufirma SAS kiirendas tänu Estonian Airi sulgemisele oma laienemisplaane Tallinna liinil, alustades iseseisvaid lende juba järgmisel nädalal. Foto: EPA

    Kohe pärast Tallinna lennujaama terminalide Estonian Airist vabaks jäämist hakkasid välismaised konkurendid teavitama oma uutest Tallinnast lähtuvatest lendudest, tehes sellega Eesti uue lennufirma Nordic Aviation Groupi turule sisenemise parajaks katsumuseks.

    Napid paar tundi pärast Estonian Airi tegevuse lõpetamise teadet laupäeva õhtul saatis airBaltic välja eripakkumised Estonian Airi klientidele, et viia pettunud lennureisijad nende soovitud sihtkohtadesse. Lennufirma teates ütles airBalticu juht Martin Gauss, et firma täiustab oma teenuseid koduturgudel ja annab endast parima, et olla abiks Estonian Airi reisijatele.
    Konkurendi hävimine oli airBalticule mõistagi sobilik hetk kampaania kävitamiseks. Kaks päeva varem Äripäevale Riias antud intervjuus ütles aga Gauss, et kuna neilt pole Eesti lennufirma võimaliku pankroti puhuks abi küsitud, pole nad teinud ka muid ettevalmistusi, kui et kuulujuttudest lähtudes asendanud mõnel oma liinil 76kohalised Dashid 150kohaliste Boeingutega.
    SAS: kiirendasime oma Tallinna plaani
    SAS hakkab lähiajal lendama Tallinnast kolmel liinil, selle otsuse võttis lennufirma vastu kiirkorras pärast laupäeval avaldatud teadet Estonian Airi pankrotistumisest, rääkis SASi pressiesindaja Hendrik Edström lennufirma peakorterist Stockholmist.
    Ta selgitas, et nende plaan on hakata lendama Tallinnast Stockholmi ja Kopenhaagenisse järgmisest esmaspäevast ja Oslosse enne jõule.
    „Me jagasime Estonian Airiga varem koode nendel liinidel reisijate vedamiseks Estonian Airi lennuki ja SASi piletiga. Nii Skandinaavias kui ka Eestis on nende liinide järele nõudlus olemas. Eriti suur on neil sagedaste reisijate osakaal, kes kasutavad liine pidevalt. Kui nägime, mis toimub Estonian Airiga, otsustasime kiirelt, et hakkame nendel liinidel iseseisvalt lendama,“ ütles Edström.
    Soomlased tihendavad
    Ka Finnair teatas sarnaselt airBalticule laupäeval kohe pärast Estonian Airi sulgemisotsust, et peab Eestit oma koduturuks ja toob võimalusel Tallinna-Helsingi liinile suurema lennuki ja tihendab ka kahe pealinna vahel lennuliiklust.
    Finnairi globaalse müügi asepresident Mikko Turtiainen ütles ettevõtte pressiteates, et ligikaudu 90% eestlastest, kes lendavad Tallinna-Helsingi liinil, kasutavad Finnairi ühenduslendu, et oma reisi Helsingist jätkata. "Lendame Tallinna ja Helsingi vahel 39 korda nädalas ning Tartu-Helsingi vahel seitse korda nädalas ja anname ka edaspidi endast parima, et pakkuda Eesti klientidele häid lennuühendusi," lisas Turtiainen.
    Tallinna lennujaama vastu huvi suurenenud
    Tallinna lennujaama juhatuse esimees Rein Loik ütles pressiesindaja vahendusel, et kui uus lennufirma soovib hakata kasutama mõnda lennujaama, on liini sissetöötamisaeg mõnest kuust mõne aastani. Kui koostöö on juba olemas, nagu SASi, Finnairi ja airBalticuga, siis võib uue liini lisamine või olemasolevate tihendamine võtta vaid nädala kuni paar.
    Ta viitas Euroopa avatud taeva põhimõttele, kus kehtivad kõik ühesed sertifikaadid ning kui need on olemas ja lennufirma on lennujaamale juba tuttav, käivad protseduurid kiiresti.
    Loik lisas, et lennunduses on aegu, mil lennujaamad otsivad ise firmasid, et viimased nende jaama lendaksid, ja on ka aegu, mil lennufirmad käivad end ise pakkumas. Praegu on olnud Tallinna lennujaamal tavapärasest pikemaid kõnesid erinevate lennufirmadega, kes on ühendust võtnud ja huvi tundnud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Analüüs: sügis tööstuses võib kujuneda suheliselt ebameeldivaks
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Jaapani Softbank kukkus rekordilise kahjumiga käpuli
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Leedu vedajad hädas riiulifirmadest tööjõuvahendajatega
Leedus registreeritud riiulifirmad palkavad aina enam tööle veokijuhte kolmandate riikidest, kellele antakse Leedu elamis- ja tööluba, kuid tegelikult hakkavad nad tööle hoopis Saksamaa ja Belgia firmades. Selline skeem ajab Leedu veokijuhtide kvoodi kiiresti lõhki ja riigi enda ettevõtjad jäävad roolikeerajateta.
Leedus registreeritud riiulifirmad palkavad aina enam tööle veokijuhte kolmandate riikidest, kellele antakse Leedu elamis- ja tööluba, kuid tegelikult hakkavad nad tööle hoopis Saksamaa ja Belgia firmades. Selline skeem ajab Leedu veokijuhtide kvoodi kiiresti lõhki ja riigi enda ettevõtjad jäävad roolikeerajateta.
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.