Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tormijooks Tallinna lennujaamale

    Lennufirma SAS kiirendas tänu Estonian Airi sulgemisele oma laienemisplaane Tallinna liinil, alustades iseseisvaid lende juba järgmisel nädalal. Foto: EPA

    Kohe pärast Tallinna lennujaama terminalide Estonian Airist vabaks jäämist hakkasid välismaised konkurendid teavitama oma uutest Tallinnast lähtuvatest lendudest, tehes sellega Eesti uue lennufirma Nordic Aviation Groupi turule sisenemise parajaks katsumuseks.

    Napid paar tundi pärast Estonian Airi tegevuse lõpetamise teadet laupäeva õhtul saatis airBaltic välja eripakkumised Estonian Airi klientidele, et viia pettunud lennureisijad nende soovitud sihtkohtadesse. Lennufirma teates ütles airBalticu juht Martin Gauss, et firma täiustab oma teenuseid koduturgudel ja annab endast parima, et olla abiks Estonian Airi reisijatele.
    Konkurendi hävimine oli airBalticule mõistagi sobilik hetk kampaania kävitamiseks. Kaks päeva varem Äripäevale Riias antud intervjuus ütles aga Gauss, et kuna neilt pole Eesti lennufirma võimaliku pankroti puhuks abi küsitud, pole nad teinud ka muid ettevalmistusi, kui et kuulujuttudest lähtudes asendanud mõnel oma liinil 76kohalised Dashid 150kohaliste Boeingutega.
    SAS: kiirendasime oma Tallinna plaani
    SAS hakkab lähiajal lendama Tallinnast kolmel liinil, selle otsuse võttis lennufirma vastu kiirkorras pärast laupäeval avaldatud teadet Estonian Airi pankrotistumisest, rääkis SASi pressiesindaja Hendrik Edström lennufirma peakorterist Stockholmist.
    Ta selgitas, et nende plaan on hakata lendama Tallinnast Stockholmi ja Kopenhaagenisse järgmisest esmaspäevast ja Oslosse enne jõule.
    „Me jagasime Estonian Airiga varem koode nendel liinidel reisijate vedamiseks Estonian Airi lennuki ja SASi piletiga. Nii Skandinaavias kui ka Eestis on nende liinide järele nõudlus olemas. Eriti suur on neil sagedaste reisijate osakaal, kes kasutavad liine pidevalt. Kui nägime, mis toimub Estonian Airiga, otsustasime kiirelt, et hakkame nendel liinidel iseseisvalt lendama,“ ütles Edström.
    Soomlased tihendavad
    Ka Finnair teatas sarnaselt airBalticule laupäeval kohe pärast Estonian Airi sulgemisotsust, et peab Eestit oma koduturuks ja toob võimalusel Tallinna-Helsingi liinile suurema lennuki ja tihendab ka kahe pealinna vahel lennuliiklust.
    Finnairi globaalse müügi asepresident Mikko Turtiainen ütles ettevõtte pressiteates, et ligikaudu 90% eestlastest, kes lendavad Tallinna-Helsingi liinil, kasutavad Finnairi ühenduslendu, et oma reisi Helsingist jätkata. "Lendame Tallinna ja Helsingi vahel 39 korda nädalas ning Tartu-Helsingi vahel seitse korda nädalas ja anname ka edaspidi endast parima, et pakkuda Eesti klientidele häid lennuühendusi," lisas Turtiainen.
    Tallinna lennujaama vastu huvi suurenenud
    Tallinna lennujaama juhatuse esimees Rein Loik ütles pressiesindaja vahendusel, et kui uus lennufirma soovib hakata kasutama mõnda lennujaama, on liini sissetöötamisaeg mõnest kuust mõne aastani. Kui koostöö on juba olemas, nagu SASi, Finnairi ja airBalticuga, siis võib uue liini lisamine või olemasolevate tihendamine võtta vaid nädala kuni paar.
    Ta viitas Euroopa avatud taeva põhimõttele, kus kehtivad kõik ühesed sertifikaadid ning kui need on olemas ja lennufirma on lennujaamale juba tuttav, käivad protseduurid kiiresti.
    Loik lisas, et lennunduses on aegu, mil lennujaamad otsivad ise firmasid, et viimased nende jaama lendaksid, ja on ka aegu, mil lennufirmad käivad end ise pakkumas. Praegu on olnud Tallinna lennujaamal tavapärasest pikemaid kõnesid erinevate lennufirmadega, kes on ühendust võtnud ja huvi tundnud.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Era- ja riskikapitali ühenduse juht: investeeringutest väljumisi napib, mure lahendamiseks pingutatakse
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Nvidia tulemuste ärevas ootuses sulgusid USA indeksid õrnalt rohelises
Kui USA turud avanesid teisipäeval punases, siis päeva lõpuks jõudsid indeksid kergelt plussi: S&P 500 tõusis +0,27%, Dow 30 kerkis +0,2% ning Nasdaq edenes +0,22%.
Kui USA turud avanesid teisipäeval punases, siis päeva lõpuks jõudsid indeksid kergelt plussi: S&P 500 tõusis +0,27%, Dow 30 kerkis +0,2% ning Nasdaq edenes +0,22%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
DelfinGroup aktsiate avalik pakkumine: võimalus osta kasvava ettevõtte 8,3% dividenditootlusega aktsiaid
20. mail 2024 algas Läti finantstehnoloogiaettevõtte DelfinGroupi aktsiate avalik pakkumine. Baltimaade investorid saavad soetada kuni 26,4% DelfinGroupi aktsiatest 12,8% odavamalt võrreldes viimase kolme kalendrikuu keskmise aktsiahinnaga. Avalik pakkumine on suurim võimalus investeerida kasumlikku, kasvavasse ettevõttesse, millel dividenditulu on üks kõrgemaid Balti börsil – 8,3%.
20. mail 2024 algas Läti finantstehnoloogiaettevõtte DelfinGroupi aktsiate avalik pakkumine. Baltimaade investorid saavad soetada kuni 26,4% DelfinGroupi aktsiatest 12,8% odavamalt võrreldes viimase kolme kalendrikuu keskmise aktsiahinnaga. Avalik pakkumine on suurim võimalus investeerida kasumlikku, kasvavasse ettevõttesse, millel dividenditulu on üks kõrgemaid Balti börsil – 8,3%.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.