Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ansip: ma ei olnud Estonian Airi pankrotiks valmis

    Euroopa Komisjoni asepresident Andrus AnsipFoto: Eiko Kink

    Euroopa Komisjoni asepresident Andrus Ansip rääkis täna Vikerraadios, et otsustas peaministrina Estonian Airile riigiabi andmise seetõttu, et toona ei oldud lennufirma pankrotiks valmis.

    "Estonian Airi turuosa Tallinna lennujaamas oli 40%. Lennureiside katkestamine oleks toonud tohutu kaose," viitas Ansip ilmselt viimasele rahasüstile 2013. aastal. Ta tunnistas, et päevapealt lendude katkestamine ja reisijate kojutoomine oleks põhjustanud sellise kaose, milleks polnud ei tema ega valitsus valmis. "Üheski demokraatlikus riigis ei tohi olla valitsust, kes jätab tuhanded inimesed ilma peale laiali ja ütleb, et teda see ei huvita, mis inimestest ja rahast saab. Mina ja valitsus ei olnud selliseks otsuseks valmis," ütles ta.
    Seetõttu tehti Estonian Airi investeering heas usus, et ettevõte on võimeline kasumlikuks muutuma. Ansip rõhutas, et tegelikult ei andnud valitsus riigiabi, vaid investeeringu, laenu. Ta selgitas, et laen aitas Estonian Airil ka võita aega, kuid tema hinnangul ei suutnud ettevõte seda aega kasutada, sest raha sai otsa.
    Jutt sellest, et enne Euroopa Komisjoni otsust läks Estonian Airil paremini, on Ansipi hinnangul suhteline, sest kasumis oli ettevõte ainult kaks kuud. "Aga 100 miljonit eurot oli investeeritud, 200 võlausaldajat on ootel, riik peaks veel 6,5 miljonit eurot maksma, et reisijad ära tuua... Raha sai otsa, raha põles ära Estonian Airis," rääkis Ansip.
    Endiselt peaministril jagus veelgi kriitikat lennufirma aadressil. Ta märkis, et ilmselt ei olnud ettevõtte juhtimine kõige parem, kui viimase lennu teinud piloot ja reisijad said alles Tallinnas maandudes teada, et nende reis oli Estonian Airi viimane. "Ettevõtet oleks pidanud päästma kõik - nii juhtkond kui ka töötajad. Oleks pidanud olema paremini informeeritud sellest, mis Estonian Airis toimub, kuid tundub, et töötajad ei teadnud, mis seisus ettevõte tegelikult on."
    Ansip märkis, et liiga palju pööratakse tähelepanu Euroopa Komisjoni otsusele, mis tema hinnangul ei olnud fataalne. "Tuleb küsida, mis oleks siis saanud, kui otsust poleks olnud." Selle üle, kas Eesti andis riigiabi mitmes osas või anti riigiabi mitu korda, võib tema meelest lõputult vaielda. "Kontekst oleks teine, kui oleks teadmine, et ettevõte on kasumis. Ükski aasta ei ole lõppenud kasumiga, raha sai lihtsalt otsa ja selleks, et Estonian Air oleks saanud jätkata, oleks olnud vaja täiendavat rahasüsti."
  • Hetkel kuum
Disainerite liidu juht: meil on konkurentsivõime ja Eesti majanduskasvu võti
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Meie disainerite võidetud auhinnad ning rahvusvahelised üritused ‒ nagu lõppev Eesti disaini nädal New Yorgis ‒ kinnitavad, et valdkond võiks anda panuse majanduskasvu saavutamiseks, kirjutab Eesti Disainerite Liidu president Ilona Gurjanova.
Ebakindlus intressimäärade osas langetas USA aktsiaid
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval USA aktsiad langesid ning sulgusid madalamal, sest investorid ootasid Nvidia tulemusi ning analüüsisid Föderaalreservi viimase koosoleku seisukohti, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Keilas algasid 30miljonise ärikeskuse ehitustööd
Kinnisvarafirma ja Harju Elektri suuraktsionär Harju KEK alustas Keila kesklinnas 30miljonise ärikeskuse ehitamist.
Kinnisvarafirma ja Harju Elektri suuraktsionär Harju KEK alustas Keila kesklinnas 30miljonise ärikeskuse ehitamist.
Putin on leppinud väikevenna rolliga Värske “Globaalne briifing”
Mida arutasid Putin ja Xi? Lisaks: atentaat Slovakkia peaministrile, Iraani president surnud ja Soome ei lase migrante üle piiri.
Mida arutasid Putin ja Xi? Lisaks: atentaat Slovakkia peaministrile, Iraani president surnud ja Soome ei lase migrante üle piiri.