Autokaubaveo komisjon karistas vedajaid, kelle korraldatud autovedude kontrollimisel nii Eesti kui ka välisriikide teedel oli avastatud raskeid või korduvaid autoveo õigusrikkumisi.
- Komisjon arutas autovedajate saadetud seletusi. Foto: Andras Kralla
Raskematest rikkumistest esines enim mootorsõiduki või autorongi lubatud täismassi rohkem kui 20protsendilist ületamist. Nimetatud 25 vedajast kolmel avastati korduvad autojuhi sõidu- ja puhkeaja nõuete õigusrikkumised rahvusvahelistel autovedudel välisriigis. 4 vedaja kohta haldusmenetlus lõpetati, kuna menetluse raames tuvastati, et tegemist ei olnud õigusaktidest tuleneva raske rikkumisega.
Vedajate esitatud selgitusi arvesse võttes tegi autokaubaveo komisjon järgmised otsused:
1) 2 vedaja suhtes, kelle autovedudel tuvastati korduvaid mootorsõiduki või autorongi lubatud täismassi rohkem kui 20 protsendilisi ületamisi, otsustas komisjon teha majandusministeeriumile ettepaneku peatada 1 mootorsõiduki tegevusloa kehtivus 2 kuuks ning teisel mootorsõidukil 1 kuuks;
2) 1 vedaja suhtes, kelle sõitjatevedu teostavatel bussijuhtidel olid ühissõiduki juhtimisel tuvastatud alkoholi lubatud piirmäära ületamised ja liiklusõnnetusest politseile teatamise nõude rikkumine, otsustas komisjon teha majandusministeeriumile ettepaneku peatada 2 mootorsõiduki tegevusloa kehtivuse 2 kuuks;
3) 2 vedaja suhtes, kelle autovedudel välisriigis oli tuvastatud korduvaid autojuhi sõidu- ja puhkeaja nõuete rikkumisi, otsustas komisjon teha ettepaneku tööinspektsioonile kontrollida ettevõtetes põhjalikumalt autojuhtide töö-, sõidu- ja puhkeaja nõuetest kinnipidamist;
4) 5 vedaja raskete õigusrikkumiste suhtes otsustas komisjon teha ettepaneku ERAA-le kui autoveo tegevusloa andjale kontrollida nende vedajate vastavust vedaja tegevusalal tegutsemiseks kehtestatud nõuetele.
Võrreldes 2014. aastaga kasvas raskete rikkumiste arv 2015. aastal oluliselt, teatas majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse osakond. Kui 2014. aastal tuvastas politsei Eesti teedel kokku 354 rasket autoveoalast rikkumist, siis 2015. aastal oli see arv 493 - kasv 28%.
Enim on Eesti teedel tuvastatud mootorsõiduki või autorongi lubatud täismassi rohkem kui 20protsendilisi ületamisi, milliste arv 2015. aastal võrreldes 2014. aastaga on kasvanud 14%.
Rasketest rikkumistest on kõige rohkem kasvanud autovedu ilma kehtiva tehnoülevaatuseta veokitega – 2014. aastal avastati selliseid veokeid 25, 2015. aastal aga 101 (kasv 75%).
Samuti on kasvanud juhtumite arv, kus autojuht on kasutanud sõidumeeriku tööd häirivat seadet - 42 rikkumist 2014. aastal ning 54 rikkumist 2015. aastal, kusjuures olulisel määral on selliseid rikkumisi tuvastatud välisriikide vedajatel 2015. aastal (20 juhtumit 54st).
Endiselt esineb ettevõtjaid, kes teostavad tasulist veosevedu ilma nõutava tegevusloata (2015. aastal 32 juhtumit, mis on veidi rohkem kui 2014. aastal).
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.