• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,74
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,74
  • 28.03.16, 10:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rostovi lennukatastroofi põhjustas pilootide tüli

Pärast Doni-äärses Rostovis allakukkunud Boeing 737-800 musta kasti salvestuste läbikuulamist on ekspertidel teada, et katastroofi põhjustas pilootide viga.
Doni-äärse Rostovi lennukatastroofis hukkus 55 reisijat ja 7 meeskonnaliiget.
  • Doni-äärse Rostovi lennukatastroofis hukkus 55 reisijat ja 7 meeskonnaliiget. Foto: epa
Lennu viimastel minutitel puhkes pilootide vahel konflikt, sest nad ei jõudnud kokkuleppele, kuidas lennukit keerulisest olukorrast välja tuua, kirjutab Vene majandusleht Kommersant.
Piloodid olid üritanud lennukit maandada juba kaks korda, kuid meeskond oli raskete ilmastikuolude tõttu sunnitud sellest loobuma. Mõlemad maandumiskatsed tehti automaatrežiimil ja kummalgi korral segas tugev tuul, mis pidevalt suunda muutis. Tuule tõttu ei suutnud automaatika hoida lennukit etteantud trajektooril.
Siis otsustati maandada lennuk käsirežiimil. 270 meetri kõrgusel ja 6 km kaugusel maandumisraja algusest aga vajutas üks lenduritest ootamatult nuppu TOGA – Take off. Go around, andes seega meeskonnale käsu minna uuele ringile ning võttes juhtimise enda kätte.
Ekspertide hinnangul oli see liigutus saatuslik: piloot ei arvestanud Boeing 737 eripäraga üleminekul maandumisrežiimilt kõrguse võtmise režiimile - sellistes tingimustes automaatikalt käsijuhtimisele, kui lendur tõmbab juhtkangi enda poole, hakkab lennuk järsult üles sööstma.
Lennuki selline kontrollimatu manööver tuli pilootidele ilmselt üllatusena – kas väsimuse või vähese kogemuse tõttu, kirjutab väljaanne. Siis puhkeski piloodikabiinis konflikt. Juhtimise üle võtnud piloot, jätkates tõusu, üritas koguda kiirust, suurendades mootorite töörežiimi. Tema paarimees leidis, et ennekõike tuleb saada lennuki nina horisontaali ja karjus kolleegile: „Pea! Kuhu? Seis! Seis!“, püüdes samal ajal peatada kõrgusevõtmist, tõugates juhtkangi endast eemale.
Vastakate juhtimissignaalide tõttu sööstis lennuk 45kraadise nurga all kiirusega 325 km tunnis vastu maapinda. Viimased sekundid enne kokkupõrget mõlemad piloodid lihtsalt röökisid õudusest ja meeleheitest, vahendas Kommersant.
Kuna pilootide hääled on musta kasti salvestusel väga sarnased, siis pole eksperdid veel tuvastanud, kumb piloot saatusliku vea tegi.
Dubaist lennanud Boeing 737-800 kukkus 19. märtsi öösel Doni-äärse Rostovi rahvusvahelises lennujaamas maandumiskatsel alla. Esialgsetel teadetel ei suutnud lennuk esimesel korral maanduda ning läks teisele ringile, seejärel kolmandale. Umbes 900 meetri kõrgusel kiirusel üle 400 km tunnis vajus lennuk kreeni ja sööstis peaaegu vertikaalselt lennuraja kõrvale vastu maad.
Katastroofis hukkus 62 inimest, kellest 45 olid venemaalased.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 10:55
Kuidas poliitikud ja keskpankurid on viinud meid kuristiku äärele
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele