Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rostovi lennukatastroofi põhjustas pilootide tüli

    Doni-äärse Rostovi lennukatastroofis hukkus 55 reisijat ja 7 meeskonnaliiget.Foto: epa

    Pärast Doni-äärses Rostovis allakukkunud Boeing 737-800 musta kasti salvestuste läbikuulamist on ekspertidel teada, et katastroofi põhjustas pilootide viga.

    Lennu viimastel minutitel puhkes pilootide vahel konflikt, sest nad ei jõudnud kokkuleppele, kuidas lennukit keerulisest olukorrast välja tuua, kirjutab Vene majandusleht Kommersant.
    Piloodid olid üritanud lennukit maandada juba kaks korda, kuid meeskond oli raskete ilmastikuolude tõttu sunnitud sellest loobuma. Mõlemad maandumiskatsed tehti automaatrežiimil ja kummalgi korral segas tugev tuul, mis pidevalt suunda muutis. Tuule tõttu ei suutnud automaatika hoida lennukit etteantud trajektooril.
    Siis otsustati maandada lennuk käsirežiimil. 270 meetri kõrgusel ja 6 km kaugusel maandumisraja algusest aga vajutas üks lenduritest ootamatult nuppu TOGA – Take off. Go around, andes seega meeskonnale käsu minna uuele ringile ning võttes juhtimise enda kätte.
    Ekspertide hinnangul oli see liigutus saatuslik: piloot ei arvestanud Boeing 737 eripäraga üleminekul maandumisrežiimilt kõrguse võtmise režiimile - sellistes tingimustes automaatikalt käsijuhtimisele, kui lendur tõmbab juhtkangi enda poole, hakkab lennuk järsult üles sööstma.
    Lennuki selline kontrollimatu manööver tuli pilootidele ilmselt üllatusena – kas väsimuse või vähese kogemuse tõttu, kirjutab väljaanne. Siis puhkeski piloodikabiinis konflikt. Juhtimise üle võtnud piloot, jätkates tõusu, üritas koguda kiirust, suurendades mootorite töörežiimi. Tema paarimees leidis, et ennekõike tuleb saada lennuki nina horisontaali ja karjus kolleegile: „Pea! Kuhu? Seis! Seis!“, püüdes samal ajal peatada kõrgusevõtmist, tõugates juhtkangi endast eemale.
    Vastakate juhtimissignaalide tõttu sööstis lennuk 45kraadise nurga all kiirusega 325 km tunnis vastu maapinda. Viimased sekundid enne kokkupõrget mõlemad piloodid lihtsalt röökisid õudusest ja meeleheitest, vahendas Kommersant.
    Kuna pilootide hääled on musta kasti salvestusel väga sarnased, siis pole eksperdid veel tuvastanud, kumb piloot saatusliku vea tegi.
    Dubaist lennanud Boeing 737-800 kukkus 19. märtsi öösel Doni-äärse Rostovi rahvusvahelises lennujaamas maandumiskatsel alla. Esialgsetel teadetel ei suutnud lennuk esimesel korral maanduda ning läks teisele ringile, seejärel kolmandale. Umbes 900 meetri kõrgusel kiirusel üle 400 km tunnis vajus lennuk kreeni ja sööstis peaaegu vertikaalselt lennuraja kõrvale vastu maad.
    Katastroofis hukkus 62 inimest, kellest 45 olid venemaalased.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.