Saksamaa valitsus sai pärast kuid väldanud vaidlusi lõpuks paika maksusoodustuste ja toetuste paketi mahus miljard eurot, mille eesmärk on suurendada elektriautode arvu Saksamaa teedel.
- Elektriauto laadimisel Foto: Scanpix/Reuters
Selle järgi saavad
elektriauto soetajad auto ostusummast tagasi 4000 eurot ning hübriidauto ostjad 3000 eurot, vahendab Bloomberg. Toetust saab vaid sõidukite ostmiseks, mille hind jääb allapoole 60 000 eurot piiri. Toetuspaketi kulud jagavad omavahel riik ja tööstus.
Lisaks saavad uue elektriauto soetajad kümneks aastaks maksuvabastuse mootorsõiduki maksust.
Eesmärk on saada aastaks 2020
Saksamaa teedele vähemalt miljon elektriautot. Saksamaa valitsuse viimase statistika järgi oli veebruaris Saksamaal elektri- ja hübriidautosid kokku umbes 55 000.
Arv kasvab visalt, kuna üheltpoolt on elektriautodel imago probleem, teisalt on nad kallimad. Mullu vastu võetud seadused, mis lubavad kohalikel omavalitsustel anda elektriautodele eeliseid – näiteks õiguse bussirajal sõita – ei ole piisavalt motivatsiooni lisanud.
Seotud lood
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.