• OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,64%40 018,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%110,85
  • OMX Baltic−0,06%269,85
  • OMX Riga0,03%867,91
  • OMX Tallinn−0,05%1 710,42
  • OMX Vilnius0,05%1 055,53
  • S&P 5000,82%6 084,19
  • DOW 30−0,22%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,26%8 301,62
  • Nikkei 2251,64%40 018,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,22
  • EUR/RUB0,00%110,85
  • 13.07.16, 12:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elron võitis kütusemüüjat riigikohtus

Riigikohus lükkas tagasi kütusemüüja kaebuse, kes tahtis, et Elron muudaks kütusehanke tingimusi neile sobivaks.
Elroni diislikütuse hange saab nüüd samadel tingimustel edasi minna.
  • Elroni diislikütuse hange saab nüüd samadel tingimustel edasi minna. Foto: Raul Mee
Kütusemüüja Slavil Oil kaebas edasi halduskohtu otsuse, mis leidis, et Elroni kütusehanke tingimuste vaidlustamiseks pole alust. Ettevõtte arvates piiras Elroni soov osta ainult normidele vastavat diislikütust konkurentsi, Jetoili kinnitusel tahtis Slavil Oil müüa Elronile koos nendega rasket kütteõli. Riigikohus jättis aga kaebuse menetlemata.
Halduskohus leidis, et Elronil oli õigus seada kütusele tehniline piirang, kuna diislikütuse pakkujaid on piisavalt, et tagada konkurents. Lisaks on üldjuhul hankija otsustada, millist kaupa ta soetada tahab ja tal on õigus kasutada kütust, mida usaldab. Samuti on Elroni diiselrongid ostetud hankega, mille lepinguga läheb vastuollu vale kütuse kasutamine. Vale kütus peatab ka liisingus olevate rongide viieaastase garantii.
Tasub teada
Elron pidi kohtuvaidluse pärast pikendama senist hankelepingut Tartu Terminaliga, kellega oleks pidanud koostöö lõppema 1. juulil.
Enne Tartu Terminali ostis Elron kütust Jetoililt.
„Ainuke mõte on, et õiglus võidutseb ikka lõpuks,“ ütles Elroni juht Andrus Ossip juunis halduskohtu otsusele reageerides. Hange jätkub senistel tingimustel ja pakkumusi saab esitada 25. juulini.
Vaidlustajaid oli algul kaks
Elroni kütusehanke vaidlustasid riigihangete vaidlustuskomisjonis esialgu kaks raske kütteõli pakkujat. Slavil Oili vaidlustus jäeti komisjonis rahuldamata ja Novutechi vaidlustus jäeti läbi vaatamata, sest ettevõttel puudub majandustegevuse registri registreering vedelkütuste müügi alal. Nii ei oleks saanud Novutech iseseisvalt hankel osaleda ja jõuda hankelepingu sõlmimiseni.
Mõlemad ettevõtted tahtsid hankel ühineda Jetoiliga, mille juht Virgo Arge kinnitas Äripäevale, et nemad loobusid ühishankest, sest Slavil Oil ja Novutech tahtsid pakkuda kütust, mis Elronile ei sobi. Slavil Oil kaebas vaidlustuskomisjoni otsuse edasi esialgu halduskohtusse, mis peatas seniks Elroni hanke.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 11.12.24, 10:55
Kuidas poliitikud ja keskpankurid on viinud meid kuristiku äärele
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele