Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maailma kiireim mees lõi äriimpeeriumi
Jamaikalasest Usain Boltist on saanud olümpiamängude staar. Teda võib nimetada brändiks, kellel on palju rahvusvahelisi jälgijaid, kirjutab CNN Money.
Boltil on lepingud nii
Puma,
Nissani, Hubloti,
Visa, Virgin Media kui ka Jaapani lennufirma Nippon Airwaysiga. Nimekirjas on veel Austraalia telekomifirma Optus ja spordijalatsite sisetaldu müüv Enertor.
Spordijooke tootev Gatorade pani ühele joogile tema nime. Bolt, kes on maailma kiireim mees, on oma nimest ja kuulsast „Lightning Bolt“ poosist teinud kaubamärgi. Tal on isegi oma emoji.
Rio de Janeiro olümpiamängud olid Bolti sõnul tema viimased. Mida ta võiks edasi teha?
Jalgpallur või spordikommentaator?
Wassermani turundusekspert Elizabeth Lindsey sõnul on Bolt rääkinud Manchester Unitedi eest mängimisest, raadio- ja televisioonikarjäärist ning rõivaste disainimisest, umbes nagu Michael Jordan on teinud.
Gatorate’i sporditurunduse osakonna juht Jeff Kearney andis ülevaate sellest, miks Bolt inimeste jaoks nii veetlev on.
„Meil on väga palju erinevaid sportlasi paljudelt aladelt, kes on turgudel edukat ja omaette unikaalsed,“ ütles Kearney. „Aga Usaini lustlik iseloom ning üleüldine domineerimine spordis on midagi, millega kõik inimesed suudavad suhestuda. Ta on atleet, tänu kellele oleme Gatorade’iga globaalsed mõõtmed võtnud.“
Elav ja kaasahaarav suhtumine
Tema elavas ja kaasahaaravas käitumises näevad võimalust paljud USA brändid. Tihtipeale on teda kasutatud samades reklaamides koos USA olümpiasportlastega.
„Bolt on lisanud spordile tohutult meelelahutuslikku väärtust,“ ütles USA Track & Fieldi pressiesindaja. „Ameerika kergejõustikufännid armastavad tema vaatamist sama palju kui kõigi teiste riikide inimesed.“
Bolt teab, palju väärt on. Samas tegeleb Bolt ka filantroopiaga ning Jamaicasse on ta loonud fondi, mis aitab väikseid lapsi. 2015. aastal andis a oma endisele keskkoolile 1,3 miljonit dollarit ning jalgpalli- ja kriketivarustuse. Alates 2002. aastast, mil ta sõlmis lepingu Pumaga, on mees koolile kinkinud erinevate kergejõustikualadega seotud varustust.
Lisaks sellele avas Bolt Jamaicas suure spordiväljaku, kogus raha laste südameoperatsioonide jaoks ning sõlmis partnerlepingu Samsungiga, et pakkuda kooliõpilastele fotograafiatunde.
E-pood ja žiletimüüja
Ta maksis kinni ka kohaliku haigla renoveerimise, mis läks maksma 4 miljonit dollarit. Raha kogus ta aga peolt, mille ta korraldas uue 100-meetri maailmarekordi tähistamiseks.
Bolt tegi Rio olümpial ka ajalugu. Mitte keegi ei ole varem kolmel olümpial järjest võitnud nii 100 meetri, 200 meetri kui ka 4x100 meetri teatejooksu kulda. Ta läheb erru oma karjääri täielikus tipus.
Bolt on loonud ka e-kaubandusäri, kus ta müüb spordikaupu ning enda brändiga varustust. Hiljuti teatas mees, et asutab uue ettevõtte, Champion Shave’i, mis müüb odavalt 6-teralisi žilette.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.