• Jaga lugu:

    Valitsemissektori võlatase täpsustus

    Valitsemissektori võlatase täpsustus.Foto: PantherMedia/Scanpix

    Eesti valitsemissektori eelarve ülejääk oli 2015. aastal täpsustatud andmetel 0,1% ja võlatase 10,1% sisemajanduse koguproduktist, teatab statistikaamet.

    Eelmise aasta lõpus ületasid valitsemissektori koondeelarve tulud kulusid Maastrichti defitsiidikriteeriumi arvestuses 27,2 miljoni euroga. Pärast metoodilise muudatuse sisseviimist uutesse riigiettevõtetesse tehtud sissemaksete kajastamises kujunes keskvalitsuse allsektori eelarve puudujäägiks 2015. aasta lõpus 52,1 miljonit eurot. Kohalike omavalitsuste allsektori koondeelarve oli ülejäägis 55,9 miljoni euroga. Sotsiaalkindlustusfondide allsektori eelarveülejääk oli 23,4 miljonit eurot.
    Valitsemissektori konsolideeritud võlg (nn Maastrichti võlg) oli 2015. aasta lõpuks 2 miljardit eurot. Võrreldes märtsikuus avaldatud esmase hinnanguga täpsustus keskvalitsuse võlaarvestus. Alates 2012. aastast muudeti riigikassa kontsernikontodel olevate vahendite statistilist kajastamist. Täpsustuse tulemusel tõusis keskvalitsuse koguvõlg teiste valitsemissektori allsektorite suhtes lisandunud kohustuste tõttu 2015. aastal 2,2 miljardi euroni. Valitsemissektori konsolideeritud võlga allsektoritevaheliste rahaliste vahendite kajastamise muudatus ei mõjutanud.
    Samuti muutus Eesti euromüntide statistiline kajastamine, mille tulemusel tõusis nii keskvalitsuse kui ka kogu valitsemissektori võlatase 2015. aasta lõpul 41,4 miljoni euro võrra.
    Kohalike omavalitsuste võlg ei muutunud ja oli 2015. aasta lõpul 0,7 miljardit eurot. Sotsiaalkindlustusfondide allsektoril võlga ei olnud. Muudatused arvestustes teostati Eurostati juhiste järgi.
    Eestis jagatakse valitsemissektor kolmeks allsektoriks: keskvalitsus (riigieelarvelised asutused ja eelarvevälised fondid, sihtasutused, avalik-õiguslikud juriidilised isikud); kohalikud omavalitsused (linna- ja vallavalitsusasutused koos allasutustega, sihtasutused) ning sotsiaalkindlustusfondid (haigekassa ja töötukassa).
    Eurostat avaldab liikmesriikide täpsustatud võla- ja defitsiiditaseme andmed 21. oktoobril.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Kaamose tegevjuht: Lätis (veel) buumi ei ole
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
Ekspress Grupp pikendas finantsjuhi volitusi
Ekspress Grupi nõukogu otsusega pikendati juhatuse liikme ning finantsjuhi Signe Kukini volitusi kuni 2024. aasta lõpuni, teatas ettevõte börsile.
Ekspress Grupi nõukogu otsusega pikendati juhatuse liikme ning finantsjuhi Signe Kukini volitusi kuni 2024. aasta lõpuni, teatas ettevõte börsile.
Koroonaviiruse Delta tüvi saadab vaktsineerituid haiglasse
Koroonaviiruse Delta variandiga satub haiglasse omajagu vaktsineeritud inimesi, selgub kümne juhtiva koroonaeksperdi intervjuust, kes tõdevad, et vaktsiinide peamine eesmärk oli algusest peale ära hoida just rasket põdemist ja surma.
Koroonaviiruse Delta variandiga satub haiglasse omajagu vaktsineeritud inimesi, selgub kümne juhtiva koroonaeksperdi intervjuust, kes tõdevad, et vaktsiinide peamine eesmärk oli algusest peale ära hoida just rasket põdemist ja surma.
Raadiohommikus: koroonapiirangute piirid, keskpanga uued sihid, nutihilbuäri, olümpiabuum
Hommikuprogrammi külaline on endine õiguskantsler, vandeadvokaat Allar Jõks, kellega arutleme koroonapiirangute seaduslikkuse üle; kas ja kuidas saab kolmanda laine ajal kehtestada lockdown'i, kuidas tuleks suhtuda vaktsineeritud ja vaktsineerimata kodanike segregatsiooni.
Hommikuprogrammi külaline on endine õiguskantsler, vandeadvokaat Allar Jõks, kellega arutleme koroonapiirangute seaduslikkuse üle; kas ja kuidas saab kolmanda laine ajal kehtestada lockdown'i, kuidas tuleks suhtuda vaktsineeritud ja vaktsineerimata kodanike segregatsiooni.