• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,53%6 635,45
  • DOW 300,16%46 092,5
  • Nasdaq 1,07%22 498,75
  • FTSE 1000,14%9 221,64
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,01
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,53%6 635,45
  • DOW 300,16%46 092,5
  • Nasdaq 1,07%22 498,75
  • FTSE 1000,14%9 221,64
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,01
  • 27.03.17, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rimi Eesti uus juht: Lidl võib tuua ühinemislaine

Rimi Eesti värske tegevjuht Vaido Padumäe arvab, et Eestis on liiga palju kauplusi ja konsolideerumised on tulekul.
Rimi Eesti värske tegevjuht Vaido Padumäe
  • Rimi Eesti värske tegevjuht Vaido Padumäe
  • Foto: Andres Haabu
Kauplusi on palju, sest ükski konkurent pole nii-öelda alla andnud ning on proovinud oma turuosa hoida ja kasvatada üha uute kaupluste avamisega. Selle tulemusena müük ruutmeetri kohta hajub ning lõppkokkuvõttes maksab tarbija selle kõik kinni, selgitas Padumäe intervjuus Äripäeva teemaveebile kaubandus.ee.
"Arvasin juba 3–4 aastat tagasi, et Eesti turul võiks toimuda suuremate kaupmeeste vahel konsolideerumine, kuid seda ei ole juhtunud. Usun, et varem või hiljem see siiski toimub. Võib-olla on ajendiks see, kui turule tuleb väliskonkurent, näiteks Lidl. Teinekord on tarvis kedagi välist, kes tekitab suuremaid muudatusi turul," ütles Padumäe.
Kas teie hinnangul on Eestis liiga palju toidukauplusi?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kauplusi võiks Eestis tõesti olla vähem, aga ma ei oska konkreetset numbrit välja tuua. Kõik konkurendid on proovinud turuosa võita ja kaitsta uute kaubanduspindade avamisega. Lõpptulemus on see, et kõik on sunnitud kaasa minema, et enda positsiooni kaitsta. Selle tulemusena müük ruutmeetri kohta hajub ning lõppkokkuvõttes maksab tarbija selle kinni, sest see sunnib kõiki kaupmehi hindu kergitama.
Efektiivsuse mõttes on Eestis piir ületatud, et oleks efektiivne kaupluste võrgustik. Ma usun, et kauplus ei pea iga nurga peal olema.
Arvasin juba 3-4 aastat tagasi, et Eesti turul võiks toimuda suuremate kaupmeeste vahel konsolideerumine, kuid seda ei ole juhtunud. Usun, et varem või hiljem see siiski toimub. Võib-olla on ajendiks see, kui turule tuleb väliskonkurent, näiteks Lidl. Teinekord on tarvis kedagi välist, kes tekitab suuremaid muudatusi turul.
Loe Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee pikemat intervjuud Rimi Eesti tegevjuhi Vaido Padumäega ning saad teada, miks oli eelmine aasta Rimile murranguline, kuidas leiab ettevõte töötajaid ning millised on Rimi tänavused eesmärgid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele