• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 27.03.17, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rimi Eesti uus juht: Lidl võib tuua ühinemislaine

Rimi Eesti värske tegevjuht Vaido Padumäe arvab, et Eestis on liiga palju kauplusi ja konsolideerumised on tulekul.
Rimi Eesti värske tegevjuht Vaido Padumäe
  • Rimi Eesti värske tegevjuht Vaido Padumäe
  • Foto: Andres Haabu
Kauplusi on palju, sest ükski konkurent pole nii-öelda alla andnud ning on proovinud oma turuosa hoida ja kasvatada üha uute kaupluste avamisega. Selle tulemusena müük ruutmeetri kohta hajub ning lõppkokkuvõttes maksab tarbija selle kõik kinni, selgitas Padumäe intervjuus Äripäeva teemaveebile kaubandus.ee.
"Arvasin juba 3–4 aastat tagasi, et Eesti turul võiks toimuda suuremate kaupmeeste vahel konsolideerumine, kuid seda ei ole juhtunud. Usun, et varem või hiljem see siiski toimub. Võib-olla on ajendiks see, kui turule tuleb väliskonkurent, näiteks Lidl. Teinekord on tarvis kedagi välist, kes tekitab suuremaid muudatusi turul," ütles Padumäe.
Kas teie hinnangul on Eestis liiga palju toidukauplusi?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kauplusi võiks Eestis tõesti olla vähem, aga ma ei oska konkreetset numbrit välja tuua. Kõik konkurendid on proovinud turuosa võita ja kaitsta uute kaubanduspindade avamisega. Lõpptulemus on see, et kõik on sunnitud kaasa minema, et enda positsiooni kaitsta. Selle tulemusena müük ruutmeetri kohta hajub ning lõppkokkuvõttes maksab tarbija selle kinni, sest see sunnib kõiki kaupmehi hindu kergitama.
Efektiivsuse mõttes on Eestis piir ületatud, et oleks efektiivne kaupluste võrgustik. Ma usun, et kauplus ei pea iga nurga peal olema.
Arvasin juba 3-4 aastat tagasi, et Eesti turul võiks toimuda suuremate kaupmeeste vahel konsolideerumine, kuid seda ei ole juhtunud. Usun, et varem või hiljem see siiski toimub. Võib-olla on ajendiks see, kui turule tuleb väliskonkurent, näiteks Lidl. Teinekord on tarvis kedagi välist, kes tekitab suuremaid muudatusi turul.
Loe Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee pikemat intervjuud Rimi Eesti tegevjuhi Vaido Padumäega ning saad teada, miks oli eelmine aasta Rimile murranguline, kuidas leiab ettevõte töötajaid ning millised on Rimi tänavused eesmärgid.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele