• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 05.04.17, 10:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadamal aegade suurim dividendimakse

Eile kinnitas minister Kadri Simson riigile kuuluva ASi Tallinna Sadam aktsionäride üldkoosoleku ülesannetes ettevõtte eelmise aasta majandusaruande ning dividendimakse: Tallinna Sadam kannab dividendidena tänavu riigieelarvesse 48 miljonit eurot, millele lisandub tulumaksukulu 12 miljonit eurot. Tegemist on aegade suurima dividendimaksega, märkis sadam pressiteates.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm ja TS Laevad OÜ juht Kaido Padar.
  • Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm ja TS Laevad OÜ juht Kaido Padar.
  • Foto: Postimees/Scanpix
"Sadama majandusnäitajad olid head, seda nii üle 111 miljoni euroni ulatunud tulude kui riigile makstava 48 miljoni eurose rekorddividendi näol," lausus majandus- ja taristuminister.
ASi Tallinna Sadam tulu (müügitulu ja muud tulud) kasvas 11,6 mln euro ehk 12% võrra 111 mln euroni. Kulud kasvasid 3,1 mln euro ehk 5% võrra (arvestamata ühekordse iseloomuga allahindluse kulu 2015. aastal, kasv 14%), kasum enne dividendi tulumaksukulu kasvas 9 mln euro ehk 23% võrra ning puhaskasum 8,6 mln euro ehk 28% võrra.Mullu vähenes ASi Tallinna Sadam kaubamaht 2,3 mln tonni ehk 10% võrra 20,1 mln tonnini. Uue rekordtaseme saavutas aga reisijate arv liinireisijate kasvu mõjul, kasvades 0,4 mln reisija ehk 4% võrra 10,2 mln reisijani.
Eelmise aasta suurimaks väljakutseks oli nii Tallinna Sadamale kui ettevõtte omanikuna riigile nelja uue parvlaeva liinile toomine. Kuna nelja uue reisiparvlaeva ehitus Türgi ja Poola laevatehastes osutus kokkulepitust pikemaks, alustati üleveoteenuse osutamist ajutiselt renditud asenduslaevadega. Nüüdseks on neist viimane, Piret, jõudnud äsja Eestisse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

AS Tallinna Sadam on Eesti suurim kauba- ja reisisadamate kompleks. Täielikult Eesti riigile kuuluv AS Tallinna Sadam koosneb viiest sadamast: Vanasadam, Muuga sadam, Paldiski Lõunasadam, Paljassaare sadam ja Saaremaa sadam. Tallinna Sadama tütarettevõte TS Laevad opereerib parvlaevaliiklust mandri ja Eesti suursaarte vahel. Neljast selleks soetatud parvlaevast kaks, Leiger ja Tõll on juba liinil, laevad Tiiu ja Piret jõuavad liinile lähiajal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele