Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olerex peab Favora ostuks mõnest tanklast loobuma

    Olerex peab kolmest Favora tanklast loobuma.Foto: Raul Mee

    Tehingu uurimiseks kõvasti lisaaega võtnud konkurentsiamet andis lõpuks Olerexile loa osta tanklakett Favora. Samas peab Olerex maha müüma kolm Favora tanklat Lõuna-Eestis, kuna muidu oleks firmal Võru ja Põlva kandis turul ainuvõim. Olerex plaanib aga juba järgmisi oste.

    Olerexi omanike Andres Linnase ja Antti Moppeli firma Aqua Marina andis ostuplaanist konkurentsiametile teada juuli alguses – ettevõte tahab Urmas Johansoni aktsiaseltsilt nimega Johnny ära osta seitsme tanklaga Favora keti.

    Hoogsa laienemise tuules kasvatas Olerex mullu ka käivet ja kasumit. Kui tunamullu oli müügitulu 223 miljonit eurot, siis mullu juba 283 miljonit ehk veerandi jagu enam.

    Puhaskasumit teeniti 2016. aastal 1,8 miljoni eurot, aasta varem oli tulemus 1,1 miljonit. Dividende Linnas ja Moppel majandusaasta aruande järgi siiski võtta ei plaani.

    Augusti keskel alustas amet aga koondumise asjus täiendavat menetlust ehk võttis lisaaega, et uurida välja, ega kütuseturul konkurentsiolukord kahjustada ei saa.
    Suuromanik Moppel rääkis toona, et pole eriti üllatunud. „Konkurentsiametile ei ole kütuseturu kiire muutumine jäänud märkamata ja amet analüüsib tekkinud olukorda kogu vajaliku hoolsusega,“ ütles kütuseärimees.
    Nimelt on Olerex viimasel aastal oma võrku laiendanud väga jõuliselt: mullu neelati alla väikesed konkurentsid Mahta Kütus ja Raktoom, mis tegutsevad samuti peaasjalikult Lõuna-Eestis. Kaks aastat tagasi tegid Moppel ja Linnas aga hiigeltehingu ning ostsid venelastelt siinsed Lukoili tanklad. Sellega paisuski eestlaste kett tanklate arvu poolest turu suurimaks tegijaks.
    Niisiis on konkurentsiameti mure arusaadav. Pärast pikka aru pidamist – kokku uuris amet Favora tehingut pea viis kuud – otsustati lõpuks siiski tehingule roheline tuli anda. Tõsi, loa juures on üks „aga“ – nimelt on tingimuseks seatud, et Aqua Marina peab täitma endale võetud kohustused.
    Mõnest jaamast tuleb loobuda
    Täpsemalt leidis konkurentsiamet, et päris ohtudeta asi siiski pole: nimelt tekib Olerexil pärast tehingu jõustumist Põlvas ja Võrus ning linnade lähiümbruses turgu valitsev seisund. Seda aga konkurentsiamet lubada ei saa.
    Koondumisest tuleneva konkurentsi kahjustumise vältimiseks võttis Olerex aga endale kohustuse võõrandada kuue kuu jooksul kolm kinnistut koos nendel paiknevate tanklatega konkurentsiameti poolt eelnevalt heaks kiidetud ostjale, selgub teatest.
    Kõik see tähendab sisuliselt, et Olerex võib omandada Tallinnas, Tartus, Viljandis ning Rõuges asuvad neli Favora tanklat, ent ülejäänud kolmest tuleb Moppelil ja Linnasel suu puhtaks pühkida.
    Kütuseturg koondub
    Pea kohe pärast loa saamist mängis Olerex välja järgmise kaardi: nimelt tahab firma, täpsemini taas tanklaketi emafirma osta Circle K-lt ühe jaama Ida-Virumaal Kukrusel.
    Täna konkurentsiametile saadetud teatest selgub, et Circle K müüb seetõttu, et tahab optimeerida oma jaemüügivõrku Ida-Virumaal. Aqua Marinale annab see aga võimaluse laieneda Kohtla-Järve piirkonda.
    Mõlemad osapooled kinnitavad konkurentsiametile käsi südamel, et turgu valitsevat seisundit Kukruse tankla müügiga seoses ei teki ja kütuseturule jäävad alles kõik juba praegu teravat konkurentsi pakkuvad teised tegijad.
    Ehkki viimastel aastatel on jõuliselt laienenud eelkõige Olerex, on turg ka mujal kiirelt konsolideerunud. Näiteks septembris teatas Alexela soovist osta Euro Oili tanklad, millega paisuksid hoopis nemad jaamade arvu poolest suurimaks tegijaks. Mõistagi on konkurentsiamet ka selle suurtehingu uurimiseks lisaaega võtnud.
    Euro Oili võrgus on kokku 24 tanklat, neist neli kauplusega. Näiteks Tallinnas on firmal kuus tanklat, Harjumaal kaheksa. Kett tegutseb ka Lääne-Virumaal, Viljandimaal, Järvamaal ja Läänemaal. Eriti palju mahtu saaks Alexela juurde niisiis Tallinnas ja lähipiirkonnas. Näiteks Olerexi ostud on aga peamiselt keskendunud Lõuna-Eestisse.
    Alexela grupi omanike Marti ja Heiti Hääle 77% suuruse enamusosaluse ning transiidiärimees Oleg Ossinovski Skinest Grupi vähemusosalusega Alexela tanklaketi juht Ain Kuusik prognoosis septembris, et Euro Oili soetamine on tõenäoliselt kütuseturu viimane suurost.
    „Kõik tanklaketid on näidanud üles soovi laieneda, et vastu pidada väga karmis konkurentsis. Ei ole teist sellist riiki Läänemere ääres, kus oleks nii palju tanklaid elaniku kohta ja nii suur hinnakonkurents,“ ütles Kuusik toona.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.