Hansapost ja Hobby Hall ühinesid

08. märts 2018, 13:22
Ühinemislepingule kirjutavad alla Hansaposti juhatuse liige Taavi Rajur ja Hobby Halli tegevjuht Pekka Pättiniemi.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180308/NEWS/180309699/AR/0/AR-180309699.jpg

Füüsilisi kauplusi ühinemise tulemusel Hansaposti juhatuse liikme Taavi Rajuri sõnul juurde ei tule. Edasi liigutakse ühise ettevõttena, kuid kohalikud kaubamärgid: Hobby Hall Soomes, Hansapost Eestis ning Xnet ja Upstore Lätis, jäävad alles.

Kaubandus.ee teemaveebile öeldud Rajuri sõnadest ilmneb, et pikas plaanis kaalutakse uute kaupluste rajamist nii Eestis, Lätis kui ka Soomes. Ettevõtte eesmärk on ühiselt jõuda järgmisel aastal 100 miljoni eurose käibni.

"Eestis oleme juba kolm aastat järjest kasvanud 30-40 protsenti aastas, sarnane kasv kindlasti jätkub," sõnas Rajur. Praegu on Hansapostil üks kauplus Järve Selveris ning Hobby Hallil kolm kauplust Soomes.

Suureneb spordikaupade ja mööbli tähtsus

Hansapostil pole plaanis Hobby Halli kauplust eraldi enda veebipoe sisse tekitada, kuid ettevõtte sortiment läheb palju laiemaks – e-poodi tulevad uued kaubamärgid ja tootegrupid. Lisaks on neil plaanis tugitegevusi ühildada ning efektiivsemaks muutuda. „Üleöö ei juhtu midagi, aga edaspidi arendame IT-süsteeme ühiselt," lisas Rajur.

Kuna Hobby Halli suuromanik SGN Group on Rootsi suurima spordikaupade keti omanik, kinnitas Rajur, et märkimisväärselt laieneb spordi- ja vabaajakaupade osakond. Samuti on oluline rõhk kvaliteetsel mööblil ja kodukaupadel.

Millise mõju Hansaposti ja Hobby Halli ühinemine kohalikule e-kaubandusele kaasa toob, on konkurentide sõnul praegu veel raske öelda. Kuid selge on see, et mõju ei jää olemata. Shoppa.ee e-kaubanduskeskkonna juhatuse liige Janek Barndõk pakkus, et kuna kasvab spordi- ja vabaajajalatsite kaubandus, siis võiks ühinemine puudutada madalama otsa rõivakaubandust. Lisaks prognoosis Barndõk võimalikku marginalisurvet.

„Ei ole saladus, et Hansapost ei ole just parimate hindadega müüja olnud. Võimalik, et tehing võimaldab hinnasurvet tekitada,“ sõnas Barndõk.

Ühinemine on alati seotud riskidega

On24.ee nõukogu liige Peep Kuld leidis, et üleöö ei mõjuta kahe suure ühinemine konkurentidest ilmselt mitte kedagi. Tulemused ilmnevad pikema aja jooksul. Ja esimesena peavad nendega tegelema Hansaposti ja Hobby-Halli organisatsioonid ise.

„Neile tekib hulk tööd juurde, et plaanitud sünergia kätte saada. Ühinemine iseenesest ei loo väärtust – väärtus ja sünergia tuleb kätte saada plaanide elluviimisega,“ sõnas Kuld.

Pealegi on igasugune ühinemine on seotud riskidega, sest palju asju tuleb ära teha ja positiivne tulemus pole iseenesestmõistetav. Potentsiaal selleks on Kulla sõnul hea.

„Hoian pöialt ja soovin edu Hansaposti meestele, et nad oma plaanid ellu viiksid,“ lisas Kuld.

Ühinemislepingu kohaselt soetas Hansapost 46 protsenti Hobby Hallist, 46 protsenti kuulub Soome pereettevõttele ja Hobby Halli suurosanikule SGN Group ning 8 protsenti Hobby Halli tegevjuhi Pekka Pättiniemi ettevõttele Four P&P Consulting OY.

Ühinenud ettevõte võtab üle kõik senised lepingud ja kohustused, seega ei mõjuta ühinemine juba tehtud tellimusi, tarneid, kokkuleppeid ja kohalike klienditeeninduskeskuste tööd.

 

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
08. March 2018, 13:22

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing