Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlased hakkavad Hiinast rongiga kaupa tooma

    Rongid Hiinas Xianis talvelFoto: Scanpix

    Hiinlaste nn uue siiditee projekt ja raudteetoetused on jõudnud ka esimese Eesti ettevõtteni, mis hakkab korraldama regulaarset kaubarongiühendust Hiinaga.

    Hiinast hakkab kaupa vedama tuntud logistikaettevõtja Marko Lastiku firma GTS Express, mis varem tegutses Freselle Logisticsi nime all, ning selle tütarettevõte GTS Rail. "Sõlmitud raudteelepingu siht on laiem kui Eesti, kuid seni avamata võimalused laienevad nüüdseks ka Eesti e-kaubanduse ettevõtetele ja logistikasektorile," rääkis Lastik pressiteates.
    GTSi Hiina koostööparner on Xian International Inland Port Multimodal Transportation Co, mille soov on suurendada kaubavahetust Eesti, aga ka ülejäänud Euroopa Liiduga. Projekt on sisuliselt Hiina valitsuse nn uue siiditee programmi (OBOR) toomine Eestisse ning lepingu järgi nõustus Hiina enda subsiidiume laiendama ka Eesti liinile.
    Xianist Euroopasse on sarnaseid liine seni loodud vaid neli – Ungarisse, Saksamaale, Poola ja Soome.
    GTS Expressi konteinerite ostu, müügi ja rendi eest vastutav juhatuse liige Erki Lastik ütles Äripäevale, et tee Hiina kulgeb läbi jupikese Venemaa, ent põhiosas läbi Kasahstani. Importida plaanib firma kaupu vaid otse Hiinast, ent tagasiteel oleks võimalik soovi korral ka Kasahstanis kaupa võtta-korjata. "Oleme avatud igasugustele mõtetele," kinnitas ta.
    Kaks rongi nädalas
    Esimene rong peaks jõudma Muugale juba juunis ning esialgu on kavas saata kaks rongi nädalas. Erki Lastiku sõnul on ühe rongi maht 41 konteinerit, mis kõik on 40jalased. "Täiesti korralikud mahud," nentis ta tagasihoidlikult. Seda, kui palju GTSil projektist raha õnnestub teenida, on aga raske hinnata.
    "See sõltub paljuski sellest, mis tüüpi kaupu parajasti liigutatakse. Kuna see ei ole seotud ainult e-kaubanduse projektiga, siis võivad seal ka tavakaubad liikuda," ütles Lastik. Küll aga kinnitas ta, et kindlasti käib jutt miljonitest eurodest aastas.
    Leping sõlmiti majandusministeeriumi asekantsleri Viljar Lubi juhitud äridelegatsiooni Hiina-visiidi käigus, mille eesmärk oli peamiselt arutada eelmise aasta novembris Hiinaga allkirjastatud e-kaubanduse ja IT koostöölepete plaani. Lubi ütles, et GTSi leping näitab, et Eesti suudab olla Hiina riigile ja firmadele tõsiseltvõetav partner ning on kindel punkt tuleviku peamiste kaubateede ristumiskohas. Uus kaubatee on 2–3 kiirem kui näiteks meretee.
    GTS pole sugugi ainus ettevõte, mis Hiina vastu huvi tunneb. "Eks paljud on üritanud, aga seni ei ole kellelgi minu andmetel asja veel kokku panna õnnestunud," ütles logistikafirma juhatuse liige Lastik. Küll aga on tema sõnul igasuguseid plaane – kas või mõte panna Hiinast siiapoole teele IKEA rongid.
    GTS Expressi ehk endise Freselle Logisticsi jaoks on leping ilmselt mitmeaastase töö tulemus, nende viimases avaldatud, 2016. aasta majandusaasta aruandes on märgitud, et ettevõte on leidnud logistikaturul partnerid Hiinas ning avanud seal ka konsolideerimiskeskuse. 2016. aastal teenis ettevõte 3,7 miljonit eurot käivet ja ärikasum oli 194 300 eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.