Väikebussifirma ootab surmaotsust

27. aprill 2018, 12:15
Tasuta ühistransport toob ilmselt kaasa mitme väikevedaja likvideerimise.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180427/NEWS/180429700/AR/0/AR-180429700.jpg
Ainult tellijale

Bussifirma H-Liinid tegevjuht Toomas Saag nendib, et tasuta ühistransport Harjumaal tähendaks tõenäoliselt nende ettevõtte likvideerimist.

Eilses Äripäevas kirjutasime sellest, et kaks kuud enne, kui peaks rakenduma tasuta maakondlik ühistransport, ei tea bussifirmad, mis saama hakkab ja kuidas nad oma tegevust planeerima peaksid.

Saag märkis, et kui tasuta ühistransport juulist tuleb, siis mõjutab see neid väga oluliselt. „Meie põhitööks on Harjumaal maakonnasisene kommertsliinivedu, millega me täidame ära lüngad avaliku ehk riigi poolt doteeritava liiniveo sõidugraafikute vahel. Kui nendel saab sõitmine olema täiesti tasuta, siis ilmselt meie tasulisele liinile enam niipalju reisijaid ei jätku, et liini käigus hoida.“

H-Liinid opereerivad kolme liiniga – kaugbussiliin Tallinna-Koeru vahel, maakonnabussiliin Tallinn-Riisipere-Nissi-Turba ning väikebussiliin Tallinn-Kose-Ardu.

Saag lausus, et maakonna kommertsliinide sulgemine tähendaks ka seda, et Kose ja Ardu ning Turba elanike jaoks muutub bussitranspordi regulaarsus oluliselt halvemaks. „Lisaks jääks meil tööta üle kümne inimese.“

Saag lisas, et kütusehinna tõusuga on juba praegu olukord kriitiline, sest piletihinda pole võimalik tõsta, kuna paralleelselt sõidavad kõrval riigi poolt doteeritavad liinid.

Liinid sinna, kus vaja

Samuti tooks tasuta ühistransport ettevõttele ilmselt kaasa ka Tallinna-Koeru vahelise kaugliini sulgemise, kuna sõitja otsib soodsamat lahendust tasuta maakonnaliinidelt, oletab Saag. „Ilmselt tuleks meil ettevõte likvideerida,“ nentis ta.

Harju Elu kirjutas teisipäeval, et Harjumaal võib juhtuda siiski nii, et raha kasutuse otsustusõigus jääb ühistranspordikeskusele ehk täiesti tasuta ühistransporti seal ei tule. H-Liinide juht pooldaks sellist lahendust, millega oleks võimalik tihendada ääremaade bussitransporti ning busside jõudmist sinna, kuhu seni pole mahti olnud.

„Harju maakonnas kui ka kogu Eestis on kohti, kus buss sõidab vaid teatud päevadel või hommikul vara ja õhtul. Või ei sõida üldse. Sellistesse kohtadesse tuleks liiklus viia,“ ütles Saag. "Pole mõtet raisata seda raha linnaäärsete jõukate alevite elanike tasuta sõidutamiseks, kus pilet on niigi odav."

„Meie nägemuse kohaselt lõhub tasuta ühistransport praeguse toimiva bussitranspordiliikluse, mis omakorda halvendab inimeste liikumisvõimalusi. Samuti kaotaksid vedajatel paljud inimesed töökoha,“ lisas ta.

Ajaleht Lääne Elu kirjutas esmaspäeval, et tõenäoliselt allkirjastab majandus- ja taristuminister Kadri Simson vastava määruse veel aprillis, ehk et siis saabub ka selgus.

 

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. April 2018, 10:40

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing