• OMX Baltic0,51%301,61
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,41%1 973,08
  • OMX Vilnius0,62%1 182,21
  • S&P 500−0,09%5 681,71
  • DOW 300,26%41 425,79
  • Nasdaq −0,12%17 956,61
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,98
  • OMX Baltic0,51%301,61
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,41%1 973,08
  • OMX Vilnius0,62%1 182,21
  • S&P 500−0,09%5 681,71
  • DOW 300,26%41 425,79
  • Nasdaq −0,12%17 956,61
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,98
  • 21.06.18, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line – ära isegi mõtle ostmisele

Investorile on Tallinki konkurent Viking Line nii igav firma, et seda pole viimased seitse aastat isegi jälgitud, kirjutab Kauppalehti.
Viking XPRS Tallinna–Helsingi liinil.
  • Viking XPRS Tallinna–Helsingi liinil.
Kahe viimase aastaga on aktsia kaotanud kolmandiku väärtusest.
Aktsia hind on allamäge liikunud juba aastaid, aga 2015. aastal oli eriti järsk langus, kui ettevõtte käive kukkus, aga kulud püsisid. Kasumist kadus pool ja see pole endisele tasemele tõusnud.
Selle aasta algusest on aktsia 4 protsenti odavnenud, kahe aastaga on hinnast kadunud kolmandik. Viimastel kuudel on hind veidi üles-alla kõikunud.
Kauppalehti kirjutab, et Läänemere laevaliikluses on kibe konkurents, mis lisab survet juba niigi madalale pileti hinnale. Suurem osa laevafirmade kasumist tuleb laeval tehtud ostudest.
Viimasel aastal suutis Viking Line pardale meelitada rekordkoguse reisijaid, aga soomlaste olematu palgatõus ja puhkuseraha kärped piirasid reisijate ostuvõimet.
Laevapealsest müügist saadud tulu ähvardab kärpida ka Rootsi krooni nõrgenemine. Kui hinnad püsivad samad, võtab Rootsi krooni nõrgenemine müügitulust 5 protsenti aastataguse ajaga võrreldes. Kulutuste poolele tuleb juurde kütuse hinna tõus, ettevõtte kütusekulud on aastatagusest 6 protsenti suuremad.
Odav, aga ikka ei ahvatle
Investori vaatekohast on Viking Line nii igav aktsia, et keegi pole ettevõtte tegevust seitse aastat jälginud. Kauppalehti analüütiku Ari Rajala sõnul pole ettevõte suutnud aastaid kasvada ja selle kasumlikkus on nõrk.
„Viking Line’i aktsia on odav, aga see ei tee sellest ühestki vaatenurgast head investeerimisobjekti. Sel ajal kui Helsingi börsi üldindeks on aastaga 1,6 protsenti kerkinud, on Viking Line 19 protsenti kukkunud. Ettevõte kuulub sellesse ettevõtete gruppi, mille P/B arv on alla 1 (kaupleb alla raamatupidamislikku väärtust),“ rääkis Rajala.
Viking Line’i omakapitali tootlus oli eelmisel aastal eriti nigel, vaid 2 protsenti, ja 1,3protsendine dividenditootlus jääb Helsingi börsi keskmisest kaugele maha. „Sama suurt tootlust saab investor riskivabalt säästukontolt,“ märkis Rajala.
Viking Line ootab siiski tulemuste paranemist. Aasta algus oligi eelmisest aastast tugevam. Äsja sai läbi organisatsiooni uuendamine. Kasvu võib oodata alates 2021. aastast, kui Viking Line saab kätte uue laeva Hiinast.
Kui on tahtmist investeerida laevafirmasse, soovitab leht vaadata Eesti poole: Tallink teatas, et tuleb sügisel aktsiatega paralleelselt ka Helsingi börsile.
Suurus annab Tallinkile eelise ja Eesti ettevõte peab makse maksma vaid dividendidelt. Viking Line omalt poolt jälle saab personalikuludele riigilt 35 miljoni euro suurust tuge, milleta ettevõte oleks sügavas kahjumis.
Viking Line’i investeerimise kohta on Rajalal nõuanne: “Ära osta, ära isegi mõtle sellele.“

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele