Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line – ära isegi mõtle ostmisele

    Viking XPRS Tallinna–Helsingi liinil.

    Investorile on Tallinki konkurent Viking Line nii igav firma, et seda pole viimased seitse aastat isegi jälgitud, kirjutab Kauppalehti.

    Kahe viimase aastaga on aktsia kaotanud kolmandiku väärtusest.
    Aktsia hind on allamäge liikunud juba aastaid, aga 2015. aastal oli eriti järsk langus, kui ettevõtte käive kukkus, aga kulud püsisid. Kasumist kadus pool ja see pole endisele tasemele tõusnud.
    Selle aasta algusest on aktsia 4 protsenti odavnenud, kahe aastaga on hinnast kadunud kolmandik. Viimastel kuudel on hind veidi üles-alla kõikunud.
    Kauppalehti kirjutab, et Läänemere laevaliikluses on kibe konkurents, mis lisab survet juba niigi madalale pileti hinnale. Suurem osa laevafirmade kasumist tuleb laeval tehtud ostudest.
    Viimasel aastal suutis Viking Line pardale meelitada rekordkoguse reisijaid, aga soomlaste olematu palgatõus ja puhkuseraha kärped piirasid reisijate ostuvõimet.
    Laevapealsest müügist saadud tulu ähvardab kärpida ka Rootsi krooni nõrgenemine. Kui hinnad püsivad samad, võtab Rootsi krooni nõrgenemine müügitulust 5 protsenti aastataguse ajaga võrreldes. Kulutuste poolele tuleb juurde kütuse hinna tõus, ettevõtte kütusekulud on aastatagusest 6 protsenti suuremad.
    Odav, aga ikka ei ahvatle
    Investori vaatekohast on Viking Line nii igav aktsia, et keegi pole ettevõtte tegevust seitse aastat jälginud. Kauppalehti analüütiku Ari Rajala sõnul pole ettevõte suutnud aastaid kasvada ja selle kasumlikkus on nõrk.
    „Viking Line’i aktsia on odav, aga see ei tee sellest ühestki vaatenurgast head investeerimisobjekti. Sel ajal kui Helsingi börsi üldindeks on aastaga 1,6 protsenti kerkinud, on Viking Line 19 protsenti kukkunud. Ettevõte kuulub sellesse ettevõtete gruppi, mille P/B arv on alla 1 (kaupleb alla raamatupidamislikku väärtust),“ rääkis Rajala.
    Viking Line’i omakapitali tootlus oli eelmisel aastal eriti nigel, vaid 2 protsenti, ja 1,3protsendine dividenditootlus jääb Helsingi börsi keskmisest kaugele maha. „Sama suurt tootlust saab investor riskivabalt säästukontolt,“ märkis Rajala.
    Viking Line ootab siiski tulemuste paranemist. Aasta algus oligi eelmisest aastast tugevam. Äsja sai läbi organisatsiooni uuendamine. Kasvu võib oodata alates 2021. aastast, kui Viking Line saab kätte uue laeva Hiinast.
    Kui on tahtmist investeerida laevafirmasse, soovitab leht vaadata Eesti poole: Tallink teatas, et tuleb sügisel aktsiatega paralleelselt ka Helsingi börsile.
    Suurus annab Tallinkile eelise ja Eesti ettevõte peab makse maksma vaid dividendidelt. Viking Line omalt poolt jälle saab personalikuludele riigilt 35 miljoni euro suurust tuge, milleta ettevõte oleks sügavas kahjumis.
    Viking Line’i investeerimise kohta on Rajalal nõuanne: “Ära osta, ära isegi mõtle sellele.“
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.