• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 29.06.18, 14:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee sõlmis 16,5 miljoni eurose lepingu

Eesti Raudtee sõlmis täna Lääne-Harju raudteeliinide liiklusjuhtimissüsteemi moderniseerimiseks Mipro Oyga koostöölepingu, mille väärtus on pea 16,5 miljonit eurot.
Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee
  • Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee
  • Foto: Raul Mee
Lääne-Harju projekti moderniseerimistööd hõlmavad raudteelõike Tallinn–Keila–Paldiski, Klooga–Kloogaranna ja Keila–Riisipere ning nende liidestuskohti väliste raudteeharudega. Antud lepinguga saavutas Eesti Raudtee ka märkimisväärse kokkuhoiu 10,6 miljoni euro väärtuses, mis suunatakse uutesse projektidesse raudtee taristu arendamiseks, teatas Eesti riigifirma.
"Hanke eesmärk oli muuta raudtee haldamine, sellel opereerimine ning liiklusjuhtimine maksimaalselt tõhusaks, ohutuks ja automatiseerituks," kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee. "Kuna hanke tulemustel saavutasime ka märkimisväärse kokkuhoiu 10,6 miljoni euroga, siis see võimaldab meil rajada Balti jaama täiendavalt kaks uut teed ning platvormi."
Veel plaanib riigifirma kokku hoitud raha suunata täiendava rööbastee ehitamisesse Ülemiste suunale ning samuti rajada Pääsküla ja Keila vahele puuduolevatele lõikudele teise peatee. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mullu sügisel kinnitas Eesti Raudtee juhatus hankemenetluse tulemused ning tunnistas edukaks Mipro Oy pakkumuse Lääne-Harju liiklusjuhtimissüsteemi moderniseerimiseks.
Äripäev kirjutas hanke ümber kerkinud tülist, kus KMG Inseneriehituse AS polnud rahul sellega, et hanke võitnud Soome firma hingekirjas on Eesti Raudtee endine konsultant Kimmo Örn. Sellest saad täpsemalt lugeda siit.
Hankel hinna kalliduse poolest teise pakkumuse esitanud KMG Inseneriehituse AS ja AŽD Praha s.r.o. pöördusid hanke vaidlustamiseks VAKOsse, Tallinna halduskohtusse, Tallinna ringkonnakohtusse ning lõpuks jõudis vaidlustus ka riigikohtusse, kust see saadeti tagasi ringkonnakohtusse. Viimast kassatsioonikaebust riigikohus enam arutlusele ei võtnud, teatas Eesti Raudtee.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 25 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele