• Jaga lugu:

    Alaverre kerkib kõrgeim kuivati

    TÜ ALVAR MÜ rajab Alaverre kõrgeima kuivatiFoto: Andres Grents

    Harjumaal asuvat Alaveret võib julgelt nimetada Eesti kuivatipealinnaks, sest üsna väikeses külas on püsti 7 kuivatit ning sellel hooajal lisandub veel üks.

    Uue kuivati paneb püsti kuut teraviljakasvatajat koondav ühistu TÜ Alvar MÜ.
    “Kui varem said meie ühistusse kuuluda kõik kodanikud, kes seda soovisid, siis nüüd on üheks kriteeriumiks see, et liige peab reaalselt ka teravilja kasvatama. 2016. aastal toimunud üldkoosolekul otsustati senine ühistu reorganiseerida, muutsime ühistu põhikirja ja panime nõudeks selle, et ühistu liikmeks saavad olla ainult põllumajandustootjast äriühingud ja füüsilisest isikust ettevõtjad,” selgitas taustaks TÜ Alvar MÜ juhatuse esimees Jaanus Kalev.
    Ühistu on juba 25 aastat tegutsenud ja teravilja on siin kasvatatud ja kuivatatud aastaid. “Senimaani on meie kasutuses 6 Soome firma Antti kuivatit. Esimesed kuivatid paigaldasime 1992. aastal. Oleme siin kõike kuivatanud, kord oli vaja üle kuivatada isegi ühe tollilao põlengus veekahjustused saanud kohv ja kakao,” meenutas Kalev. “Kuivatushooaeg algab meil juulis köömnega ja eelmisel hooajal kuivatasime viimase partii 22. detsembril, siis oli tegu eelkuivatatud suvirapsi ja mahekaeraga, mis vajas ülekuivatamist.”
    Jaanus Kalevi sõnul on Alavere logistiliselt heas kohas. “Näiteks, kui meile tuleb mõni selline partii, milles on Muuga sadamas tuvastatud väikesed vead – kas on vili vale niiskusega ja vajab ülekuivatamist või vajab lisasorteerimist – siis saame seda siin Tallinna lähedal mugavalt teha ja logistikakulud on tellijale väikesed,” rääkis Kalev.
    Uue kuivati eeltööd vältasid peaaegu 2 aastat. „Selge kuivativõimsuse suurendamise vajadus on olemas. Lisaks oma vilja kuivatamisele teeme teenust ka Eesti suurematele teravilja kokkuostjatele, kellest parim koostöö on Baltic Agroga. Alati oleks kuivatada rohkem, kui meie võimsus lubab. Eestis on teraviljasaagid head ja pinnad on suurenenud, seega on uue kuivati planeeritud võimsus vajalik just hetke tootlikkuse tagamiseks ja kiireks viljavoo läbilaskevõimsuseks,“ rõhutas Kalev. Ta ütles, et kui tänavu teeb põud saakidele selgelt liiga, siis järgnevad aastad võivad olla ju taas rekordsaakide aastad.
    Loe täismahus artiklit Äripäeva põllumajanduse teemaveebist
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.