Artikkel
  • Tesla logo Model S-il.Foto: Reuters/Scanpix
    Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kahjumis Tesla jättis investoritele lootuskiire

    Tesla kahjum oli aasta teises veerandis küll oodatust suurem, ent käive siiski kasvas. Seetõttu sai ettevõtte juht Elon Musk anda taas investoritele lootust tuleviku paremaks tulemuseks.

    Paistab, et see ka töötas, sest ettevõtte aktsia hind hüppas järelkauplemisel ligi 10% üles.
    Musk näis Tesla kvartalitulemustega rahul olevat. Neid kommenteerides ütles ta, et firma eesmärk on jõuda kasumisse ning tagada järgnevates kvartalites positiivne rahavoog. Ta selgitas, et Tesla eesmärke aitab täita suurenev toodang, kasvav marginaal ning kulude kärpimine.
    Tesla kahjum aktsia kohta oli teises kvartalis 3,06 dollarit. Reutersi küsitletud analüütikute keskmine prognoos oli veidi optimistlikum ehk kahjumit aktsia kohta oodati 2,92 dollari lähedale.
    Käibenumbriteks kujunes sedapuhku 4 miljardit dollarit, mis on parem kui Reutersi analüütikute oodatud 3,92 miljardit.
    Tesla tootis teises kvartalis 53 339 autot. Ettevõte tarnis 22 319 Model Si ning Model Xi ja 18 449 Model 3 ehk ühtekokku 40 768 autot. Juuli alguses jõudis Tesla meediasse uudisega, et jõudis viimaks pikalt reklaamitud eesmärgini toota 5000 Model 3 nädalas. Tesla teatas, et teise kvartali viimasel nädalal tootis firma 5031 Model 3.

    Mõru maiguga hea uudis

    Kuigi uudis oli investoritele hea, imbus meediasse üsna kiiresti info selle kohta, et eesmärk saavutati töötajate suure kurnamisega. Samuti tähendas keskendumine Model 3 tootmisele asjaosaliste sõnul seda, et Model Si ja Xi tootmine võttis hoo maha. Nõnda selgus nüüd, et tootmine tervikuna on mitu kuud plaanist maas ning probleemiga tegelemiseks on Tesla püsti pannud ajutised tootmistelgid - tegemist on autotööstuses tõelise pretsedendiga, sest üldjuhul võtab autotootja tootmisüksuse planeerimine ja ehitamine aega aastaid.
    Kõigele sellele vaatamata ütles Musk, et Tesla tahab toota augusti lõpuks 6000 autot nädalas ning aasta lõpuks peaks tootmine tõusma juba 10 000 neljarattaliseni nädalas. Aastaks 2020 peaks Tesla jõudma aga juba liiga ambitsioonikaks peetava miljoni auto tootmiseni aastas. Musk on ka ise nentinud, et 700 000 kuni 800 000 autot on oluliselt reaalsem.

    Loodab rahareservi kosumist

    Ettevõtte tulevikku arvestades oli üks olulisemaid muudatusi möödunud kvartalis suur kärpeplaan, mis tähendab, et Tesla vaatas üle organisatsiooni struktuuri, analüüsis, missuguste ülesannetega inimesed tegelevad ning mängis nende paigutuse ümber. Seetõttu teatas ettevõte juunis, et koondab 9% töötajatest.
    Musk selgitas toona, et põhjalikumal analüüsil selgus, et mitme töötaja ülesanded kordavad üksteist, mistõttu pole rahaliselt mõttekas osasid ametikohti pidada. Samuti lisas ta, et tootmisüksuse juhte koondamine ees ei oota. „Selguse huvides ütlen, et Tesla jätkab ka edaspidi kriitilistel töökohtadel talentide värbamist, sest tootmises on jätkuvalt uusi inimesi vaja,“ kirjutas Musk töötajatele kahe kuu eest saadetud kirjas. „Teeme selle raske otsuse selleks, et seda tulevikus uuesti tegema ei peaks,“ ütles Musk juunis.
    Muudatuste tõttu oli Teslal lõppenud kvartali lõpu seisuga 2,2 miljardit dollarit vaba raha. See reserv peaks hakkama Muski sõnul kasvama. Ühtlasi teatas ta, et tänavu peaksid Tesla kapitalikulutused jääma 2,5 miljardi dollari juurde, mis on oluliselt vähem kui möödunud aastal, mil näitaja jäi 3,4 miljardi juurde.
    Musk väitis samuti, et Tesla ei taha täiendavalt kapitali kaasata. Selle asemel keskendub ettevõte võlakoorma vähendamisele. „Mõistagi võiks me raha kaasata, aga ma ei usu, et selleks vajadust on,“ ütles Musk ja märkis, et ise hakkama saamine distsiplineerib.
    Niisugused numbrid ja mõtted peaksid mõjuma investoritele innustavalt. Vahepeal näis, et investorid on Tesla tuleviku pärast aina pessimistlikumaks muutunud ning Muski sõnad leevendust ei too. Mitmel puhul on viidatud sellele, et Tesla oskab raha pigem põletada kui seda juurde tekitada.

    Loobus ülbest käitumisest

    Muski puhul pandi eilse investorite kõne ajal tähele ka tema leebet ja sõbralikku käitumist. Õigupoolest tuli Musk välja isegi vabandusega, sest esimese kvartali tulemusi kommenteerides käitus ta analüütikute küsimusi kommenteerides nipsakalt. Ta väitis, et talle esitatud küsimused on „igavad ja kuivad“ ning selle asemel otsustas vastata hoopis ühe jaeinvestori küsimusele, mis tuli talle YouTube’i vahendusel.
    „Ma vabandan, et eelmise kõne ajal viisakas polnud,“ ütles Musk ja lisas, et ilmselt tulenes tema ebaviisakas käitumine sellest, et ta oli vähe maganud ning liiga palju töötanud. Bernsteini analüütik Toni Sacconaghi vastas seepeale, et ta hindab Muski vabandust ning võtab selle vastu.
    Tesla aktsia käitumist järelturul vaadates näib, et investorite südamed sulasid taas. Aktsia on järelturul 9,36% tõusnud. Eile sulgus Tesla aktsia 300,84 dollaril, olles päevaga tõusnud 0,91%.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.