• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,07
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,07
  • 30.11.18, 11:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata Cleveroni robotit tegutsemas

Robotexi tehnoloogia- ja robootikafestivalil esitletud Cleveroni pakiveorobot võiks esimesi sõite teha aastal 2020, kui seadused seda lubavad.
Tuleviku roboti kaal peab olema umbes 100 kilogrammi, et tarnida umbes 200kiloseid pakke.
  • Tuleviku roboti kaal peab olema umbes 100 kilogrammi, et tarnida umbes 200kiloseid pakke.
  • Foto: Cleveron
Cleveroni robotkulleriga saab tutvuda Robotex International 2018 messil Eesti Näituste messikeskuses.
Cleveroni asutaja ja juht Arno Kütt rääkis kahe nädala eest, et nad tutvustavad oma kullerrobotiga kontseptsiooni, millega asendada kullereid. Küti sõnul on neil võrreldes Starshipi juba tuttavate robotitega kolm erinevust: nende robot hakkab sõitma mööda sõiduteid, saab peale võtta paarsada kilogrammi kaupa ehk mitme inimese pakid ning seda robotit ei pea inimene kodus ootama. „Meie pakiautomaadid on inimestel kodudes ja meie robotkuller paneb ise pakid sinna. Ta võib sõita öösel ja pakid ära panna ning inimene ei pea minema neid ise vastu võtma,“ rääkis ta.
Praegu kullerrobotid veel sõiduteedel liigelda ei saa, sest selleks on vaja regulatsiooni, mis paneks paika isesõitvate sõidukite liikumise. „Aga kui regulatsioon tuleb, tahame me valmis olla. Kui me hakkaksime arendama siis, kui regulatsioonid on olemas, oleksime me ilmselgelt juba hiljaks jäänud.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esimesi testsõite tahavad nad Küti sõnul teha aastal 2020 seal, kus on seda lubav regulatsioon selleks ajaks olemas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele