Eesti ettevõtte juht ei oska öelda „ei“ ega suuda piisava täpsusega defineerida firma põhieesmärki, leiab ärikasvu treener Eero Sikka.

- Käive ei tohi olla eesmärk, vaid eesmärk peab olema see, mis aitab käivet kasvatada.
- Foto: LEONHARD FOEGER
„Statistika ütleb, et kui keskmisest ettevõttest küsida, mis on ettevõtte kõige suurem eesmärk, siis seda suudavad nimetada vaid 15 protsenti töötajatest,“ rääkis Sikka Äripäeva raadio hommikuprogrammis. „Ja ainult 20 protsenti on eesmärgist innustunud, sest eesmärk on seatud nii, et see neid ei kõneta,“ viitas ta sellele, et sihtpunkt ei tohi olla defineeritud hoomamatult, näiteks seotud kasumi- või käibenumbritega. Veel rõhutas Sikka, et töötaja peab oskama näha seost oma tegevuse ja laiema eesmärgi vahel.
Seotud lood
Päikeseenergia tootmise hoogsa lisandumise tulemusena on energiaturul tekkinud olukord, kus päikesepaisteliste ilmadega langevad elektrihinnad sageli nullilähedaseks või lausa negatiivseks. Seetõttu on viimastel aastatel päikeseparkide investeeringute tasuvus oluliselt vähenenud. See valmistab enim probleeme päikeseparkidele, mille kõrval puudub tarbimine või salvestuslahendus.