• OMX Baltic−0,11%301,81
  • OMX Riga0,12%893,98
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,98
  • OMX Vilnius0,29%1 201,05
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,37%8 728,5
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,6
  • OMX Baltic−0,11%301,81
  • OMX Riga0,12%893,98
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,98
  • OMX Vilnius0,29%1 201,05
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,37%8 728,5
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,6
  • 05.04.19, 08:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aastatagusega võrreldes kasvasid enim kodukulud

Märtsis muutus elu võrreldes veebruariga 0,3 protsenti kallimaks, eelmise aasta märtsiga võrredes aga kulub tarbijal 2,3 protsenti rohkem raha.
Merko arendatavale Uus-Veerenni elukvartalile pandi nurgakivi.
  • Merko arendatavale Uus-Veerenni elukvartalile pandi nurgakivi.
  • Foto: Liis Treimann
Kaubad olid eelmise aasta märtsiga võrreldes 1,7% ja teenused 3,3% kallimad. Kõige rohkem mõjutas tarbijahinnaindeksit eelmise aasta märtsiga võrreldes eluase, mis andis kogutõusust ligi neljandiku. Sellest omakorda 60% andsid elekter, soojusenergia ja küte.
Vaba aeg ning toit ja mittealkohoolsed joogid andsid kumbki kogutõusust viiendiku.
Aastaga kallines diislikütus 5,2% ja bensiin 2,1%. Toidukaupadest on sama ajaga enim kallinenud kartul (35%), värske köögivili (31%) ja kaasaostetav valmistoit (11%) ning odavnenud munad (13%) ja värske puuvili (12%).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veebruariga võrreldes mõjutas märtsis tarbijahinnaindeksit kõige rohkem transport. Bensiin kallines kuuga 2,7% ning diislikütus 1%. Suuremat mõju indeksi muutusele avaldasid veel kodudesse jõudnud elektri 4,5% odavnemine ning toidu ja mittealkohoolsete jookide kallinemine, kus kala ja kalatoodete hind tõusis 7% ja puuvilja hind 3,2%.
Inflatsiooni ootab ees rahunemine
Nii toidu- kui energiahindade maailmaturu trendid annavad alust oodata, et edaspidi hinnakasv pigem aeglustub. Rahandusministeerium prognoosib, et inflatsioon jääb lähiaastatel 2 protsendi ligidale. Tänavust inflatsiooniprognoosi on juba langetatud: 2,8 protsendilt 2,1 protsendile. Rahandusministeeriumi fiskaalpoliitka osakonna analüütiku Madis Abeni sõnul annavadki selleks alust nii energiatoodete kui toidu maailmaturuhinnad.
“Energiatoodete hinna mõju võiks olla negatiivne [inflatsiooni pidurdav] juba aasta teisest poolest. Kõige rohkem tõstavad hindu kohalikud teenused, mis on seotud olukorraga tööturul,” ütles ta. Madal hinnatõus tähendab ka seda, et kui tänavu keskmise palga kasv peakski aeglustuma, siis märgatavalt madalam inflatsioon hoiab reaalpalga kasvu siiski tugeva. Pikema perspektiivi 2 protsenti on seotud ka maailmamajanduse üldise jahtumisega.
Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti
Kaubagrupp 
märts 2018- märts 2019, % 
veebruar 2019-märts 2019, % 
Kokku2,30,3
Toit ja mittealkohoolsed joogid2,20,6
Alkohoolsed joogid ja tubakas2,50,8
Riietus ja jalatsid-0,90,9
Eluase3,9-0,9
Majapidamine1,2-0,7
Tervishoid1,8-0,2
Transport1,01,1
Side-4,5-0,6
Vaba aeg5,71,0

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele