Äripäev • 10 november 2019
Uudised
Ainult tellijale

"Üksikute hingede" kauplemispüha tõotab tuua ühe päevaga kümneid miljardeid käivet

2017. aastal võttis ostufestivali galast ka osa näitleja Nicole Kidman, pildil koos Alibaba kaasasutaja Jack Maga.  Foto: Reuters/Scanpix

Esmaspäeval 11. novembril tähistatakse Hiinas nii-öelda vallaliste päeva, millega kaasneb maailma üks suurimaid e-kauplemispühasid, mis ületas eelmisel aastal käibe poolest ameeriklaste musta reede kauplemismahtusid, kirjutab Bloomberg.

Ostufestivali looja Hiina e-kaubandushiid Alibaba kasvatas eelmisel aastal ööpäevast müügitulu 27% ulatudes koguni 213,5 miljardi jüaanini (suurusjärk 27 miljardit eurot). Võrdluseks: Eesti SKP oli eelmisel aastal 26 miljardit eurot. Kõigest esimese tunniga suutis Alibaba toona müüa 8,75 miljardi euro väärtuses kaupu. Müüduimad kaubad olid Xiaomi, Apple'i ja Dysoni tooted.

Hetkel kuum