Täna avalikustatud Tallinna ja Harjumaa kergrööbastranspordi arendusplaan läheks täielikult realiseerimisel maksma – küll 30 aasta peale hajutatuna – pea miljard eurot. Ambitsioonikas kava pidurdaks aina kasvavat autostumist, kuid "ideaalvariandis" tõenäoliselt siiski ei teostu, kuna on kallis ega leia ilmselt ka poliitilist konsensust.

- Majandusminister Taavi Aas ja Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart
- Foto: Liis Treimann
Superministeeriumis toimunud pressikonverentsil andis esmalt ajakirjanikele plaanist ülevaate töögruppi juhtinud transpordiekspert Hannes Luts. Tema selge sõnum oli – kui tahta saavutada parimat tulemust, peaks tõmbama pidurit autoteede arendamisele ja suunama raha hoopis trammide või metroobusside võrgu loomisse. Viimane ei tähenda nimest hoolimata küll busside maa alla viimist, vaid hoopis neile teatud eritingimuste loomist, mis võimaldaks kiiremaid ühendusi. Uuring peab aga kõige mõistlikumaks siiski just trammivõrgu arendamist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Hõbe on tänavu hinnatõusult kullale alla jäänud, sest investorid otsivad kullas geopoliitiliste pingete, kaubandussõja ja majanduslanguse riskide vastu kaitset. Samas püsib hõbeda tööstuslik nõudlus tugev ja tänavu on oodata turul suurt puudujääki, mis toetab hinda ka edaspidi.