Artikkel
  • Jaga lugu:

    Raadiohommikus: autode hinnaralli jätkub, kuid asi pole tarnetes

    Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno SillatFoto: Raul Mee

    Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.

    Nimelt selgitab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat, miks hinnaralli lõppu ei paista. Tema juttu mööda pole asi tarneprobleemides.
    Eesti Panga ökonomist ja presidendi majandusnõunik Kaspar Oja seletab aga, miks Vene kaupade asendamisel pole Eesti majandusele nii suurt mõju kui räägitakse. Lufthansa ja teisedki firmad jätavad sel suvel hulga lende ära. Kuidas Tallinna lennujaam sellega toime tuleb, uurime lennujaama juhatuse liikmelt Katrin Hagelilt.
    Äripäeva venekeelse sõsarlehe Delovõje Vedomosti peatoimetaja Polina Volkova käis hiljuti Kiievis. Räägime temaga ajendatuna sellest, mida ta seal nägi ja kuulis.
    Hommikuprogrammi teevad Karl-Eduard Salumäe ja Anete Hela Pulk.
    Edasi jätkub Äripäeva raadio programm järgmiste saadetega:
    11.00-12.00 “Globaalne pilk”. Seekordne saade räägib Türgist. Räägime, miks on Türgi seni venitanud Soome ja Rootsi NATOsse lubamisega, missugused on Türgi suhted Venemaaga ning kui pingeline on Türgi sisepoliitiline olukord ning mis toimub Türgi majanduses. Külas on Türgi ekspert ja vabakutseline ajakirjanik Hille Hanso, saadet juhib Pille Ivask.
    12.00-13.00 “Kinnisvaratund”. Räägime, mis toimub Baltikumi ja Põhjamaade ärikinnisvaras ning võrdleme olukorda Eestiga. Saatekülalised, Capital Milli tegevjuht Kaarel Loigu ning Citycon Eesti arendusjuht Kristo Sepp tutvustavad, millised on ettevõtete strateegiad ärikinnisvara arendamisel erinevates riikides ning võrdlevad turge omavahel.
    Saates selgub, miks võtavad arendus- ja ehitusprotsesside menetlused Baltimaades kauem aega kui Skandinaavias, miks on tootlused siin omakorda suuremad ning kuivõrd palju kallim on Skandinaavias turule sisenemine. Sektorite lõikes räägime saates nii kaubandusest, üürimajadest kui ka lao- ja tootmispindadest. Saatejuht on Lauri Leet.
    13.00 – 14.00 “Tehnoloogiakompass”. Räägime IT-sektori väljakutsetest ning puudutame töötajatele puuduse ja järelkasvu põhjuseid, räägime kaugtööst ning teistest trendidest IT-maastikul.
    Saatekülalised räägivad, kuidas on spetsialistide puudus mõjutanud SEB Eestit ja Teliat, mis on jäänud töötajatel puudumise tõttu tegemata ning kus paikneb põhiprobleem. Räägitakse ka sellest, kas kaugtöö peletab uusi kandidaate eemale või on konkurentsieeliseks ning millised on IT-inimeste värbamise edulood.
    Külas on Telia suurkliendi segmendijuhtimise osakonna juht Margus Vaino ning SEB Eesti tootearenduse ja tehnoloogiajuht Andrus Tamm. Saatekülalised toovad välja, millise probleemi lahendamine võib kellelegi tuua miljon dollarit. Saadet juhib Gregor Alaküla.
    15:00 – 16:00 “Riskiraha”. Seekordses osas on külas Thorgate Ventures üks asutaja Raido Pikkar, kes nimetab ettevõtet igihaljaks investeerimisfondiks, mille investeerimisperiood on sektori pikem ja võib ulatuda 20 aastani. Juttu tuleb, millistesse ettevõtetesse ja sektoritesse fond investeerib, kuidas ettevõtete väärtust kasvatab, mis valemiga maandab investeerimisel ette tulevaid riske ning paljust muust. Saatejuht on Rivo Sarapik. Saade oli esmakordselt eetris tänavu aprillis.
    Kuulake Äripäeva raadiot Tallinnas ja Harjumaal 92,4 MHz, Tartus 97,7 MHz, Pärnus 91,9 MHz, Haapsalus 96,0 MHz, Saaremaal 101,7 MHz ja Ida-Virumaal 94,6 MHz.
    Kuulamislingi ja nädala saatekava leiate siit.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Karl-Eduard Salumäe: Eestis on kiiruse mõõtmisesse kinni jäädud
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
USA aktsiaturg tõusis neljandat nädalat järjest
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg lõpetas reedel nädala tugeva tõusuga, kui investorite kindlust turgude osas on kasvatanud oodatust madalamad inflatsiooninumbrid, mis näitavad, et inflatsiooni tipp võib olla juba seljataha jäänud. Nii S&P 500 kui Nasdaqi indeks tõusid neljandat nädalat järjest, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Jaanus Vihand: kui iseloomud ei klapi, siis koostööd ei tule
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Mitu aastat Coop Eestit juhtinud, siis Margus Linnamäe kutsel Apollo Grupi etteotsa läinud ning sealt idufirmasse Eurora lahkunud Jaanus Vihand soovis enne A. Le Coqi juhi positsiooni vastu võtmist näha, kuidas ettevõtte nõukogu tasandil suhted on.
Raadiohitid: mis saab aktsiaturgudest ja majandusest lähemas ning kaugemas tulevikus?
On tavapärane, et Äripäeva raadio kuulajaid paeluvad enim investeerimisteemad ning lõppev nädal ei olnud selles osas erand. „Investor Toomase tunnis“ jagas enda tulevikuvaadet investor Märten Kress ning „Infopankuri“ saates räägiti majanduse tulevikust ja 10 aasta pärast juhtuvast.
On tavapärane, et Äripäeva raadio kuulajaid paeluvad enim investeerimisteemad ning lõppev nädal ei olnud selles osas erand. „Investor Toomase tunnis“ jagas enda tulevikuvaadet investor Märten Kress ning „Infopankuri“ saates räägiti majanduse tulevikust ja 10 aasta pärast juhtuvast.
Viljandi haigla ehitamiseks otsitakse uus ehitaja
Kümneid miljoneid kallimaks läinud Viljandi haigla ehitamine jääb praegu katki, sest leping Fund Ehitusega lõpetati. Uue hanke abil loodetakse haigla valmis saada 2024. aasta lõpuks.
Kümneid miljoneid kallimaks läinud Viljandi haigla ehitamine jääb praegu katki, sest leping Fund Ehitusega lõpetati. Uue hanke abil loodetakse haigla valmis saada 2024. aasta lõpuks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.