Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käsu peale ei lenda keegi

    Mari Mets.Foto: Andras Kralla

    Tallinna Lennujaam tekitab lõunaeestlastes üha enam trotsi Tartust lendamise suhtes, nõudes tartlastelt piisavalt agaralt Helsingisse lendamist, et siis saab tulevikus võib-olla mujale ka, kirjutab ajakirjanik Mari Mets.

    „Enne kommi ei saa, kui hakklihakaste söödud!“ – nii võiks võtta kokku Tartu lennujaama haldava SA Tallinna Lennujaama suhtumise lõunaeestlastesse. Selle suhtumise kohaselt ei lisandu Tartusse enne ühtegi uut lennuliini, kui praegu ainsa Helsingi liini täituvus pole vähemalt 70 protsenti. Aga mis siis, kui tartlasel pole vaja minna Helsingisse? Vaid näiteks Riiga, kust saab edasi lennata. Kohalikud mäletavad, kuidas veel mõne aasta eest sai nii Stockholmi, Riiga kui Tallinnasse.
    Soomes pole pudrumägesid
    Jah, ka Helsingist võib lennata edasi näiteks Aasiasse, aga Tartu-Helsingi lennuajad on kohalike sõnul ümberistumiseks katastroofilised. Tartlasest iduettevõtja, Mobi Labi juht Veiko Raime ütleb, et need on sätitud Soomest loodetavate turistide järgi, mitte siit maailma lendajatele mugavalt. Et lennata Tartust Helsingi kaudu Jaapanisse, peaks ta võtma Helsingis alati hotellitoa, sest lennugraafik lihtsalt ei sobi uute väljalendudega.
    „Tartu on mõeldud väikese regionaalse lennujaamana. Selle eest, et ta toimib kehvasti, peavad eelkõige tartlased käima peegli eest läbi ja küsima, kes need siis õigupoolest olema peaksid, kes siia lendavad, kas tallinlased, riiakad või nemad ise,“ ütleb Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov.
    See on tõesti lihtne äriloogika – milline suurfirma tahaks ikka lennata kohta, kus teenuse vastu piisavalt huvi ei tunta? Paraku ei saa seda äriloogikat suruda peale tartlastele ja teistele lõunaeestlastele, sundides neid lendama Helsingisse, kui neil pole vaja sinna minna või edasilendamiseks on graafik sobimatu. Sellel on ju oma põhjus, miks selle ainsa liini täituvuski on napilt üle 50%.
    Tartlased tahavad lennata
    Tartu linnapea Urmas Klaas on veendunud, et Tartul on lennujaama vaja. Ka tartlased kinnitavad, et nad tahavad lennata. Neid ei saa süüdistada ainsa ülesseatud kandidaadi poolt mittehääletamises. Riia ei ole magustoit, mida Tallinn annab tartlastele pärast Helsingit. Käsu ja süüdistuste peale ei lenda keegi.
  • Hetkel kuum
Kiviõli tragöödia: ärme ehita endale järgmist utoopiat
Ühiskondlik-poliitilistel põhjustel sündinud monofunktsionaalsete asulate saatus vaba turumajanduse tingimustes kipub olema nukker ning riik ei tohi seda veel nukramaks teha, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ühiskondlik-poliitilistel põhjustel sündinud monofunktsionaalsete asulate saatus vaba turumajanduse tingimustes kipub olema nukker ning riik ei tohi seda veel nukramaks teha, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.