Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui on õige kaup, pole maksudega muret

    Äripäeva toimetaja Rivo Sarapik.Foto: Andras Kralla

    Kui pisiettevõtja ei suuda kundesid oma kaupa ihalema panna, jääbki ta äri vinduma. Seda maksukoormusest hoolimata, tõdeb Äripäeva toimetaja Rivo Sarapik.

    Väikeettevõtja Maire Forsel kirjutas möödunud nädalal palju tähelepanu pälvinud arvamusloo, miks üks mikrofirma vireleb. Lisaks maksukoormusele võib lennata kaikaid kodaratesse ka ettevõtmise enda tõttu. Sellele probleemile aga saab ettevõtja ise ja kiiremini lahenduse otsida.
    See lahendus mahub ühte sõnasse – bränd. Brändi olemasolu võimaldab lihtsustatult öeldes kauba eest rohkem raha küsida kui anonüümseks jääva samasuguse toote eest. Ettevõtjat võiks see ärgitada endalt küsima, miks peaks just tema valmistatud asju ostetama.
    Seitse aastat tagasi tegid kaks rootslast revolutsiooni garderoobi kõige igavamas sektsioonis, sokisahtlis. Nad asutasid firma Happy Socks ehk rõõmsad sokid, mis peaksid lisaks kandjatele näo naerule kiskuma ka nende sokkide teiste jalas nägijatel. Hinnasildile kirjutati 8–10 eurot ning halltoonide asemel võtsid pükste ja kingade vahel koha sisse kirjud ja kelmikad mustrid ning häbitud neoontoonid, muutes selle riideeseme aksessuaariks.
    See omakorda pani inimesi nendega uhkustama, üles pildistama ja pilte sotsiaalmeedias jagama, mis sedasorti sokkide müügilainet omakorda kõrgemaks aitas kasvatada. Firmale tähendas see esimesel aastal miljonilist ja mullu kümme korda suuremat käivet. Sellise mastaabiga ja täpselt sama äri saanuks ajada ka Eestist.
    Uued, jäisemad tuuled aga tõigi siinpool piiri külmikusse näiteks paljuräägitud La Muu. Kalleim siinne jäätis läheb hinnast hoolimata klientide kõhtu, sest firma lõi vajaduse, mida varem siin ei olnud – külm maius ökotoorainest. Paari aastaga on enam kui miljon eurot turult kogutud. Reklaami tootja seejuures ei tee, sest lisaks rahale pole selleks asutajate sõnul ka vajadust. Magustoit paneb endast ise rääkima.
    Selliseid näiteid leiab mitmelt alalt, kus turuloleva kõrvale loodu näitab vanematele konkurentidele kiirelt kandu. Maailma tuntumaid sellealaseid edulugusid on Apple. Nad ei mõelnud arvutit välja, vaid muutsid selle ihaldusväärseks – lihtne kasutada ja ilus. Sellise omamine ei näita mitte ainult oskust arvutit kasutada, vaid kõneleb ka kasutaja heast maitsest ja trenditeadlikkusest. Ikka tahaks ju lahedate sekka kuuluda.
    Just oskus viimatinimetatud tahet tarbijates äratada on ärile kulla hinnaga, sest kunde õlale pidevalt koputajate ning tähelepanu ja raha ootajate hulk on külluse ajal suur.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.