• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,14%6 196,26
  • DOW 300,21%44 187,47
  • Nasdaq −0,32%20 304,65
  • FTSE 100−0,05%8 756,25
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,14%6 196,26
  • DOW 300,21%44 187,47
  • Nasdaq −0,32%20 304,65
  • FTSE 100−0,05%8 756,25
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 21.05.15, 10:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltic avardab ärivõimalusi

Rail Balticu äriplaani uuendamise käigus saavad juba praegu kaasa rääkida erinevate valdkondade erialaliidud, otsides kasu ja võimalusi oma valdkonna ettevõtetele, leiab Rail Baltic Estonia nõukogu liige Illar Kaasik.
Rail Baltic Estonia nõukogu liige ja Investment Agency juhatuse liige Illar Kaasik.
  • Rail Baltic Estonia nõukogu liige ja Investment Agency juhatuse liige Illar Kaasik.
  • Foto: Erakogu
Rail Balticu projekti raames rajatakse kaubajaamad Muugale ning Pärnu piirkonda, reisijate terminalid Tallinnasse Ülemiste piirkonda ning Pärnu linna. Vaadates tulevikku, on siin võimalus nii Eesti turismiettevõtjatele kui ka tootmis- ja logistikasektorile.
Regulaarse ja soodsa transpordiühenduse tõttu suureneb Eesti majanduse võimalus eksportida oma tööstustoodangut Kesk-Euroopasse. Lisaks vähendab vastassuunaline turistide voog meie turismisektori ettevõtjate sõltuvust Soome ja Vene tarbijatest.
Kiiremini Kesk-Euroopasse

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raudtee on kiiruse poolest lennutranspordi kõrval alternatiivina teisel kohal ja võimaldab muudest maismaatranspordi liikidest väiksema ajakuluga kaugematesse sihtkohtadesse jõuda. Samas sõltub raudteeliiklus ka vähem ilmastikust. Tänu raudtee rajamisele tekib kiirem ühendus Riia ja Vilniusega ning sealt edasi.
Peaksime vaatama suuremat pilti, kuna uus ühendus annab peale kauba ja reisijateveo teisigi võimalusi regioonis, kuhu kuuluvad veel Soome, Rootsi ja Venemaa loodepiirkond. Peame oma logistikavaldkonnas avanevaid võimalusi lähiturgudel rohkem reklaamima ning tagama, et loodav raudtee infrastruktuur integreeruks juba olemasolevate maismaa ja mereühendustega siseriiklikult ja niisamuti meie lähinaabritega.
Autor: Illar Kaasik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele