• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,00%6 227,42
  • DOW 300,00%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,47%8 815,71
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,71
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,00%6 227,42
  • DOW 300,00%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,47%8 815,71
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,71
  • 12.01.17, 05:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tühi sõit - bussifirma võit

Tasuta bussiliiklusel metsateedel on mõte vaid siis, kui bussidesse ka sõitjaid jagub. Lihtsalt tühje kilomeetreid kinni maksta ei tohiks, kirjutab ajakirjanik Eliisa Matsalu.
Eliisa Matsalu
  • Eliisa Matsalu
  • Foto: Andras Kralla
Keskerakonna soov maakonnasisesed bussiliinid tasuta muuta on pikka aega paljudele utoopiline mõte tundunud. Enamasti sellepärast, et tasuta asju pole olemas, on tasutud asjad. Uus majandus- ja taristuminister Kadri Simson on aga võtnud kindla eesmärgi lubadus täide viia.
Mõte on igati ilus ja teostus vajalik – maapiirkondades on paljudel keeruline ja kulukas omal jõul liikuma saada. Paljud, kes maal elavad, ei käi tööl seetõttu, et neil pole mõtet suurt osa oma väikesest palgast transpordi peale kulutada. Pealegi kavatseb valitsus busse maapiirkondades tihedamini sõitma panna, mis teeb kindlasti iga sihtgrupis olija meele rõõmsaks.
Tühisõitude eest ei maksa

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuid ühtlasi peitub siin ka suur oht, et riik hakkab miljoneid eurosid maksma täiesti tühja – või õigemini hankeid võitnud bussifirmade taskutesse.
Kasvasin üles Järva maakonnas maal, kus polnud täiesti tühjalt sõitvad bussiliinid sugugi harv nähtus. Vastupidi, laialdaselt oli levinud teadmine, et mõni bussifirma logistab tühjana mööda metsateid vaid selleks, et saada täis teatud kilometraaž ning seejärel omavalitsustelt selle eest raha saada.
Mis on hanke võitnud bussifirmal viga tühjalt sõita, kui kindel sissetulek omavalitsustelt alati laekub. Simson küll kinnitas, et tühjad bussid siiski sõitma ei hakka. Kuid kus see mõttekuse piir läheb? Kas üks inimene bussi peale on piisav?
Praegu on küsimusi rohkem kui vastuseid. Selleks, et tasuta ühistransport maal õigesti ja õiglaselt sõitma hakkaks, on vaja täpsemat ülevaadet, kes, kuhu sõitmas oleks, et selle eest maksta. Loodan, et valitsus saab sellega hakkama, vastasel juhul on lihtsalt rahast ja rahvast kahju.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele