Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Geely võib Lotuse Hiina kolida
Kuulsat Briti sportautode tootjat Lotust võivad ees oodata suured muutused, kirjutab Autoweek.
Legendaarsest Lotusest võib saada järgmine lääne automark, mille tootmisest osa viiakse Hiina, teatas Bloomberg. Hiina Zhejiang Geely Holding Group on teatanud plaanist osta Malaisia automargi Proton Suurbritanna varad. Hiina autotootja, mille varade hulka kuulub ka näiteks Volvo, jõudis kokkuleppele 51 protsendi Lotuse ja 49,9 protsendi Protoni ostuks. Leping peaks jõustuma kolme kuu jooksul.
Lotus on kuulunud Protonile alates 1996. aastast, enne seda jõudis autotootja pärast asutaja Colin Chapmani surma 1982. aastal omanikke vahetada mitmel korral. Seni on aga tootmine alati toimunud Suurbritannias.
Avalikkus võttis Geely plaani teha Lotusest globaalne autobränd üldijoontes hästi vastu. Protoni ostuga saab Geely jala maha Malaisias ja enamuse ost Lotusest tagab tõenäoliselt väiksele autotootjale suuremat finantsstabiilsust ja kindlamat tulevikku.
Tootmise Hiina viimine peegeldab Geely soovi muuta Lotus suuremaks autotootjaks - tootja pole seni suutnud pääseda väiksest tootmismahust isegi olukorras, kus autodel on turul väga hästi läinud. Geely osaluses nähakse ka potentsiaali Lotuse mudelivaliku suurendamises, näiteks hübriidsedaanide suunal. Tegelikult leidub küllaga turusegmente, kuhu Lotus võiks tulevikus siseneda.
Lotuse osalus annab Geelyle juurepääsu ühe autotööstuse paremini kaitstud saladusele - Lotus Engineeringule, mille teadmised on olnud abiks mitmele suurele autotootjale. Lotuse teadmised ja tehnoloogia on Geelyle vähemalt sama olulised kui Lotuse firmamärki kandvad sportautod ise.
Kui Lotusega läheb nagu Volvoga, võivad Lotuse fännid tuleviku suhtes optimistlikud olla.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.