• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.07.17, 14:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Geely võib Lotuse Hiina kolida

Kuulsat Briti sportautode tootjat Lotust võivad ees oodata suured muutused, kirjutab Autoweek.
Lotus Elise Sprint.
  • Lotus Elise Sprint.
  • Foto: Lotus
Legendaarsest Lotusest võib saada järgmine lääne automark, mille tootmisest osa viiakse Hiina, teatas Bloomberg. Hiina Zhejiang Geely Holding Group on teatanud plaanist osta Malaisia automargi Proton Suurbritanna varad. Hiina autotootja, mille varade hulka kuulub ka näiteks Volvo, jõudis kokkuleppele 51 protsendi Lotuse ja 49,9 protsendi Protoni ostuks. Leping peaks jõustuma kolme kuu jooksul.
Lotus on kuulunud Protonile alates 1996. aastast, enne seda jõudis autotootja pärast asutaja Colin Chapmani surma 1982. aastal omanikke vahetada mitmel korral. Seni on aga tootmine alati toimunud Suurbritannias.
Avalikkus võttis Geely plaani teha Lotusest globaalne autobränd üldijoontes hästi vastu. Protoni ostuga saab Geely jala maha Malaisias ja enamuse ost Lotusest tagab tõenäoliselt väiksele autotootjale suuremat finantsstabiilsust ja kindlamat tulevikku.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tootmise Hiina viimine peegeldab Geely soovi muuta Lotus suuremaks autotootjaks - tootja pole seni suutnud pääseda väiksest tootmismahust isegi olukorras, kus autodel on turul väga hästi läinud. Geely osaluses nähakse ka potentsiaali Lotuse mudelivaliku suurendamises, näiteks hübriidsedaanide suunal. Tegelikult leidub küllaga turusegmente, kuhu Lotus võiks tulevikus siseneda.
Lotuse osalus annab Geelyle juurepääsu ühe autotööstuse paremini kaitstud saladusele - Lotus Engineeringule, mille teadmised on olnud abiks mitmele suurele autotootjale. Lotuse teadmised ja tehnoloogia on Geelyle vähemalt sama olulised kui Lotuse firmamärki kandvad sportautod ise.
Kui Lotusega läheb nagu Volvoga, võivad Lotuse fännid tuleviku suhtes optimistlikud olla.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele